( Part 1 ) ~

212 7 5
                                    


Seminggu sebelum cuti semester ~

          Sana, Tzuyu, Jungkook dan Jimin rehat bersama - sama di kantin. " Sana betul ke kau nak pindah ? " tanya Tzuyu sedih. " hmm... tak dapat aku jumpa korang dah " kata Sana. "Oh tidak, Sana ku yang comel akan pergi " Jimin mencubit pipi Sana yang tembam. " Sejak bila Sana jadi kau punya haa! " marah Jungkook sambil mencekik leher Jimin. "Aku akan pindah waktu cuti semester ni. Apa kata korang duduk kat rumah baru aku tu untuk sebulan. " Sana memberi cadangan. "Ok, tapi kitorang kena tanya omma dan appa kitorang dulu. "
kata Tzuyu.

Di rumah Sana~

          "Semua orang ada.? Barang-barang cukup tak? " tanya En. Paik, ayah Sana. "Dah!! " jawab mereka berempat serentak. Dalam perjalanan mereka menyanyi mengikut rentak lagu yang dimainkan di radio iaitu lagu daripada group BTS < DNA > . "Terima kasih ahjussi sebab sudi bawa kitorang." ucap Tzuyu dan Jungkook. " Ya, terima kasih appa." sambung Jimin lagi. "Sejak bila ahjussi jadi appa kau haa!!!" marah Jungkook lalu mengetuk kepala Jimin. "Tersilap cakap lah." Jimin memegang kepalanya yang masih sakit itu. Semua orang ketawa melihat gelagat Jimin.

Di sebuah rumah agam di Incheon ~

          " Kita dah sampai.Cepat bangun." En. Paik mengejutkan mereka berempat yang lena dibuai mimpi. " Huaahh... kita kat rumah siapa ni appa?" soal Sana sambil menguap. " Ni rumah atuk kamu. Atuk kamu wariskan rumah ni dekat appa." terang En. Paik. " Wahhh.. besarnya rumah baru ahjussi ni ." Jimin berlari mengelilingi rumah agam tersebut. " Jimin jangan lari-lari lah! " marah Jungkook dan Tzuyu. " Rumah ni biliknya besar. Ada dua katil besar jadi korang duduk satu bilik jelah. Lagipon bilik air ada dua."kata En. Paik. "Ok, jom angkat barang kita!!" mereka bersorak kegembiraan.

Seminggu kemudian ~

          " Bosannya hari ni." Jimin menunjukkan muka bosannya. " Yelah ahjussi keluar melawat kawan dia yang sakit." balas Jungkook pula. "Apa kata, kita main sorok-sorok. Jimin jadi sebab tadi dia kata bosan." cadang Jungkook. " Yelah.... 1, 2, 3, 4,........"Jimin mengira sampai sepuluh. Sementara itu yang lain mencari tempat untuk bersembunyi. Tzuyu bersembunyi di belakang langsir dan Jungkook bersembunyi di dalam sebuah kotak yang besar di sebuah bilik yang sama . " Alamak... nak sembunyi dekat mana ni " kata Sana cemas. Dia memasuki sebuah almari besar yang ditutupi dengan sehelain kain putih besar. Sana menarik kain tersebut lalu menyorok di dalam almari tersebut.

To be continue ~~~~

MY PRINCE FROM OTHER WORLDTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang