10 minit kemudian ~
Disebabkan rumah agam itu besar, Jimin agak sukar untuk mencari mereka bertiga. " Hishh.. mana diorang ni." Jimin mengomel sendiri. " Berhabuknya kotak ni. Susah nak bernafas." omel Jungkook lalu bersin dengan kuat. " Alamak matilah...." Jungkook cemas takut dijumpai oleh Jimin. Jimin yang terdengar bunyi kuat itu terus berlari ke bilik iaitu tempat Jungkook dan Tzuyu bersembunyi. " Ada sesiapa tak dekat sini ?" kata Jimin. " Hacuu..." Jungkook bersin sekali lagi tetapi cuba ditahan lalu menjadikan suaranya kecil dan kedengaran seperti Tzuyu. " haaa... jumpa pun Tzuyu." Jimin membuka kotak dimana suara itu datang. Jungkook terkejut Jimin memanggilnya Tzuyu. Tzuyu yang bersembunyi di balik langsir ketawa apabila kejadian itu dan menyebabkan Jimin menjumpainya.
Setengah jam kemudian ~
Sana hampir tertidur di dalam almari tersebut, tetapi terjaga apabila terdengar Tzuyu, Jungkook dan Jimin memanggilnya. " Sana mana kau ." mereka bertiga mencari Sana di merata tempat. Sana terkejut lalu terhantuk pada almari itu. Jimin, Tzuyu dan Jungkook berlari ke bilik di mana Sana bersembunyi apanila terdengar bunyi tersebut. Mereka mencari di seluruh bilik tersebut kecuali di dalam almari di mana Sana berada kerana takut akan almari yang besar itu.
Kejadian pelik menimpa Sana ~
Ketika Jimin ingin membuka almari itu, Sana berdiri lalu berundur ke belakang sehingga melaluai gantungan baju yang ada di dalam almari tersebut. Tiba-tiba Sana tersilap langkah ketika berundur lalu terjatuh di atas salji. Sana berasa pelik lalu bangun." Aku dekat mana ni. Kenapa ada salji dalam almari ?" Sana terkejut lalu melihat sekelilingnya yang bersalji itu. " Tempat apa ni ?" Sana keliru dengan apa yang berlaku. " Sana x ada dalam almari ni pon. Tapi tadi aku rasa terdengar bunyi dari sini. " Jimin memberitahu Tzuyu dan Jungkook tentang ketidakberadaan Sana di dalam almari tersebut. " Entah-entah...." Jungkook membuat Tzuyu dan Jimin suspen. " Entah-entah apa ?" tanya Tzuyu ingin tahu. " Entah-entah ada hantu."kata Jungkook. "Lari !!!! " Jimin menyampuk lalu membuatkan Tzuyu dan Jungkook terkejut lalu mereka lari lintang pukang meninggalkan bilik tersebut. Sana yang mendengar jeritan tersebut kemudian masuk semula ke dalam almari tersebut. " Tzuyu, Jungkook, Jimin mana korang " panggil Sana dengan nada yang kuat dan berlari meninggalkan bilik tersebut untuk mencari mereka. " Wei Sana, kau sorok kat mana ? Risau kitorang " kata Tzuyu risau. " Ahjussi dah balik." kata En. Paik. " Selamat pulang ahjussi." mereka menyambut kepulangan En. Paik.
To be continute ~
Sipnopsis part 3 ~
Sana, Tzuyu, Jungkook dan Jimin pergi ke dunia di dalam almari tersebut selepas Sana memberi tahu apa yang terjadi ke atas dirinya. Ketiadaan mereka mengundang kerisauan En. Paik. Ketika mereka sedang berserok membina orang salji tiba-tiba......
KAMU SEDANG MEMBACA
MY PRINCE FROM OTHER WORLD
FanfictionSana, Tzuyu, Jungkook dan Jimin bermain sorok-sorok lalu termasuk ke sebuah dunia lain melalui sebuah almari......... no comment for haters -_- ok.enjoyed it : )