w13

50 4 0
                                    

Taehyung's pov-

Aku pandang wajah jimin lama.
Aku tak tau kenapa hubungan kami dingin sampai macam ni sekali. Jimin tak buat salah pon.

Mungkin sebab aku ni selfish sangat. Terlalu sebok dengan chaeyong sehingga kawan sendiri terabai.

Chaeyong selalu cakap.

'Jangan asyik nak berkepit je dengan saya! Layan chim tu sekali. Biar adil!'

Tapi aku hanya abaikan apa yang chaeyong cakap. Bagi aku tu benda kecik. Jimin mesti faham.

Aku menyentuh perlahan bahu jimin. Aku nak dengar suara dia.

"Chim.. Ni aku taehyung.. Bangunlah. Aku nak borak dengan kau"

Tiada respon. Dia masih nyenyak tidur.

"Chim.. Aku nak minta maaf.. Aku tahu aku salah.. Janganlah ngajuk.."

Dia masih diam.

"Chim.. Bangunlah"

Aku menggoncangkan sedikit badannya. Dia masih tak bangun. Aku menyentuh pipinya.

Sejuk.

Tangan aku menggeletar.

"C-chim.. Chim.. Bangun chim. Kau jangan nak takutkan aku boleh tak. Chim bangun!"

Dia masih tak nak bangun.

"Chim tak lawak lah! Bangunlah! Park jimin!"

Air mata aku mengalir. Chim jangan tinggalkan aku..

tiba-tiba aku terlihat jimin memegang surat ditangannya.

Aku mencapai surat tersebut dan buka.

To my beloved taehyung,
Kalau kau buka surat ni, means.. Aku dah tak de. Aku nak minta maaf kalau aku ada buat salah kat kau. Aku memang tak tau apa yang aku dah buat, but.. Aku still nak minta maaf. Tapi aku betul-betul terasa. Aku tak tau kenapa kau start tak nak cakap dengan aku.
Tae.. Kau nak tau. Setiap malam aku nangis sebab kau. Aku bukan nak minta simpati cuma.. Aku nak kau tau. Aku memang tak nak persahabatan kita putus-

Aku menangis. Aku memang tak sanggup nak baca lagi. Aku memandang kearah jimin.

Kemudian aku sambung baca.

Kita putus. Aku sayang kau sebagai sahabat baik aku. Kau lah sahabat aku dari sekolah rendah. Kau selalu buat aku gelak. Kau selalu tenangkan aku bila aku nangis. Kalau aku down, kau buat lawak bodoh kau untuk happy kan aku.

Aku ketawa.

Tapi aku nak minta maaf sekali lagi. Aku terpaksa tinggalkan kau. Aku sakit tae. Aku ada brain cancer stage 4 tae.. Doktor kata, aku dah tak lama. Aku dah tak nak tanggung sakit ni. Baik aku pergi.
Sorry taehyung. Lepasni kau carilah pengganti aku.
Lagi satu! Aku tak nak kau nangis sebab aku! Always happy! Taehyung aku sentiasa happy. Aku nak taehyung aku happy. Aku tak nak taehyung aku sedih.

kau lah sahabat baik aku.
Kau sentiasa bff aku.

I LOVE YOU KIM TAEHYUNG.

From, chimin the mochi. ;-)

Aku memeluk surat tersebut. Aku menangis sepuas-puasnya.

"Chim.. Sampai hati kau. Sampai hati kau tinggalkan aku!!"

Aku memeluk erat tubuh jimin yang sudah tak bernyawa lagi. Aku mengucup ubun-ubunnya.

"TAEHYUNG! KENAPA NI!"

🔸🔸🔸

why▶ⓥⓜⓘⓝ◀Where stories live. Discover now