Önzőség. Egyetlen egy szó, mégis a világ vesztét okozhatja.
Szegénység. A másik szó, amin az előző segíthet. De vajon van olyan, aki saját értékét másnak, másért feláldozza? Nem kell, hogy nagy kincs legyen. Nem kell, hogy drága legyen.
Egyszerű példa: egy vödör víz több ember életét megmentheti a szomjazó országokban. És ez a vödör víz, legyen kettő vagy tíz liter, még a számlán se nagyon látszik meg. Akkor mégis mi tart vissza minket, hogy segítsünk?A gyermek önzetlen lélek. De vajon miért? Mert nincs vagyona? Mert nem érti, nem tudja kezelni a pénzt?
Tévhit. Mert ők tudnak feltétel nélkül szeretni.Történt egyszer, hogy egy szegény gyermek járt egy iskolába. Teljesen mindegy, hogy melyik országban, melyik városban, és hogy hány éves volt. Nem ez a lényeg.
A helyzetből adódóan nem sokan barátkoztak vele. Nem járt szép ruhában, nem volt iskolatáskája, egy szatyorban cipelte a kellő tankönyveket. A haja gubancos volt, a cipője szakadt, sáros.
A belső énje azonban színtiszta volt.Nem volt mit ennie. Tízórais szünetben csak ült, esetleg a folyosón kullogott jobb életről álmodva. Eközben nem is tudta, mire készülnek az osztályban a többiek.
Visszaballagott, nem sietett, hisz minek? Úgysincs mit ennie. Legalábbis így hitte.
Az osztályba érve leült megszokott helyére. Éppen rakta volna el az előbb reménykedő pillantással kinyitott uzsonnás dobozát, de az nehéznek tűnt, így kinyitotta.
Egy szendviccsel, gyümölccsel megpakolt doboz tárult elé.
És hogy kik tették ezt?Önzetlen gyerekek.
napi gondolat mert miért ne. elég kis rövidke de nem baj :D bevezetőnek jóleeesz.
VOCÊ ESTÁ LENDO
short stories ✌ drng
Contonovellák és minden amit mostanában írok💭 🌹 short stories & parts written by draenog 12/12/2017