Dayeon menutup kembali kotak yang berisi nota - nota dari dia, Park Jihoon."Dayeon." Panggil Guanhee.
"Ye kenape?" Sahut Dayeon.
"Janganla sedih. Dah setahun kot dia tinggalkan kita semua." Kata Guanhee.
"Aku tak faham. Kenapa dia selalu minta maaf sedangkan dia tak buat pape salah?"
"Dia cuma sayangkan kau dan tak nak diliputi rasa bersalah je, Lee Dayeon. Dia pernah cakap, dia perlu minta maaf dekat kau selalu sebab mungkin perbuatan dia ada membuatkan kau terguris tanpa sedar." Kata Guanhee.
Dayeon terdiam.
"Kau janganla macam ni. Dia nak kau happy." Kata Guanhee.
Air mata Dayeon mula jatuh membasahi pipinya.
"Aku tinggalkan kau dulu okay? Dah pergi rehat." Kata Guanhee. Dia menepuk bahu Dayeon sebelum berlalu meninggalkan Dayeon.
Dayeon hanya dia membisu. "Jagiya~" Dayeon mencari suara itu.
"J - Jihoon?"
"Jagi~ Sinila~ Hihik." Dayeon menoleh ke sebelah kanannya dan dia ternampak Jihoon dengan berpakaian serba putih.
"Jihoon?" Jihoon tersengih.
"Jagi. Jangan la sedih sedih. Ingat tak saya pesan apa?" Tanya Jihoon dengan lembut.
"Jangan sedih kalau tak awak pun sedih." Kata Dayeon.
Jihoon mengangguk lalu memeluk Dawon. "Awak ingatkan pesan tu? Jadi janganla sedih, tak tenang saya nak pergi tau." Kata Jihoon.
"T - Tapi hiks saya rindu awak." Kata Dayeon dalam esakan.
"Kalau awak rindu saya, awak tengokla gambar gambar kita dulu. Konfem hilang rindu, okay? Janji jangan sedih sedih ne?" Kata Jihoon.
Dia meleraikan pelukan mereka berdua. "Jangan nangis sayang. Awak buat hati saya sakit tau." Kata Jihoon lalu mengesat air mata Dayeon.
"Ingat ni. Saya sayang awak sangat sangat. Okay?" Jihoon mengucup lembut dahi Dayeon.
Dayeon menutup matanya tanda dia menghayati ciuman terakhir Jihoon itu.
"Annyeong jagiya~" Dan bayang Jihoon perlahan - lahan hilang di matanya.
Dayeon tersenyum. "Nado saranghae Jihoon. Saya janji saya takkan lupakan awak." Kata Dayeon lalu memandang langit yang biru itu.
❦ T H E E N D ❦
So yeahh
Kejap je kan buku ni abis?
Dalam sehari je dah habis 😂😂
Maklumla pendek.
Tapi takpe nanti ade buku baru 😂😂😂
Aku tak serik serik pub buku 😂😂
Okay dah babaiii 💕💕💕
YOU ARE READING
[ C ] Forgive Me | 박지훈
Conto[MALAY SHORT STORY] 'Saya minta maaf sebab tak dapat jadi yang terbaik untuk awak. Dan disebabkan itu, Saya beri awak 29 nota kemaafan saya sebelum saya pergi.' Start : December 13, 2017 End : December 13, 2017 Highest Rank : #7 in pjh #8 in Jeojang...