Koniec

12 2 0
                                    

Sarkovský sa ponúkol, že to pôjde opraviť. Mayer nenamietal a povedal: "Musíš sa ale ponáhľať, pretože o 16 minút okolo nás prejde roj meteoritov a ak nebudeš dovtedy v lunárnom moduli je 70% možnosť, že ta nejaký meteorit zasiahne." Sarkovský mu na to odpovedal "Dobre, tak teda nestrácajme čas."
Sarkovský si nasadil skafander a vyšiel z lunárneho modulu s cieľom opraviť kyslíkový box.
Bol uz pri ňom a podarilo sa mu ho zaplátaťs blatníkom lunárneho vozítka, i keď mu to trvalo dlhšie ako čakal. Keď sa vracal naspäť do lunárneho modulu, tak zazrel ako sa naňho rúti roj meteoritov. Ponáhľaľ sa do lunárneho modulu, no už to nestihol. Do hlavy ho trafil meteorit. Sarkovskému sa rozbila prilba, ktorú mal na hlave a udusil sa na nedostatok kyslíku.
Mayer mu chcel ísť ešte pomôcť, no Kojiv ho zastavil a s podlamujúcim sa hlasom povedal "Už to nemá zmysel, je mŕtvy." Mayerovi to vhnalo slzy do očí ale včas sa spamätal a s rozhodnutím povedal "Musíme odtiaľto vypadnúť, kým aj nás nezasiahne nejaký meteorit!"

Zostatok cesty na Zem bol bez komplikácii ale i bez slov.  Apollo 55 sa približovalo k atmosfére Zeme. V 50 kilometroch nad povrchom Zeme sa vysunuli tri záchranné padáky.
Apollo 55 pristálo v Atlantickom oceáne, kde posádku vyzdvihli záchranným člnom a lunárny modul odniesli dvoma vrtulníkmi.

Na počesť astronauta Olivera Sarkovského, Mayer a Kojiv nechali postavit pamätník, ktorý bol v jeho rodnom Rusku a bolo na ňom napísané: "Na počesť odvážneho astronauta Olivera Sarkovského, ktorý sa obetoval pre nás všetkých len preto, aby sme my ľudia zistili, čo sa deje vo vesmíre."

Tak teda, toto je koniec príbehu. Dufám, že sa vám celý príbeh páčil.

Misia Apolla 55Donde viven las historias. Descúbrelo ahora