11-call

18 1 0
                                    

"waalaikumussalam mummy, ni Adib nk tanya ni mummy balik malaysia bila?" terus sahaja Isyraf bertanya sebaik sahaja menjawab salam yang diberi oleh mummy nya.

"x sure lagi lah sayang, kenapa? is there anything happen there?" jawabnya, "you know what mums? i have a breaking news to tell you" nyata Isyraf kepada orang di talian.

"wooo wooo what is it? sounds interesting" tanya Puan Maria kepada anak terunanya yang seorang itu, "macam ni......" belum sempat Isyraf menghabiskan kata-katanya Puan Maria telah memotong terlebih dahulu

"chopp! chopp! jangan cakap Adib ade buat masalah pulak eih kat sekolah? apa Adib ni? mummy baru x de kat sana berapa hari dah buat hal eyy diani mummy penat lah you ni dh besar panjang, nak SPM dah pon adoii .......bla3" dan bermulalah sesi ceramah free dan tujuannya adalah untuk gali telinga Isyraf sehingga berdarah.....

"dah? haish apa mummy ni Adib tak habis cakap lagi dia dah mula ceramah, ouh pliss mummy tolong jangan terus jump into conclusion plisss?" jawab Isyraf selepas beberapa abad masa yang telah dihabiskan oleh Puan maria berleter di hujung talian daripada pendahuluan sehingga lah kesimpulan hmps dah macam belajar BM dah gaya...

"amboiii orang bagi nasihat dia menjawab pula ikut perangai sape lah ek kamu ni?" tanya Puan Maria lagi , ok sebelum maknya itu sambung membebel baik dia cerita terus apa tujuannya untuk menelefon mummynya tadi sebelum melalut melancong ke lain

"you know what mummy tadi Adib jumpa sorang aunt ni, dia cerita lah kat Adib zaman dia sekolah dia, mummy tau tak dia cakap yang dia pernah janji dengan bestfriendsssss dia yang dorang nak kahwinkan anak dorang time anak dorang tu umur 17 or sblum habis sekolah lah kiranya hmps nak jauhkan maksiat lah kononnya, aduhhh Adib tak faham betul orang dulu-dulu ni fikiran bukan main jauh lagi ish-ish padahal sekolah pon tak habis" k Isyraf dah mula mengangkat-angkat keningnya saperti menanyakan soalan kepada orang di talian sewaktu Isyraf  membuka mukadimah nya yang panjang berjela hahah sempat lagi tu kutuk mak sendiri.

tergelak Puan Maria mendengar cerita itu, sekarang dia teringat pada rakannya sewaktu di bangku sekolah dahulu wahhh rindunya dan dia juga teringat janji nya dengan wanita itu sebijik sejibon dengan cerita yang Isyraf cerita kan itu hmps dia pon pelik ntah macam mana boleh terfikir sampai nak kahwin kan anak mereka ish-ish 'ni kalau Adib tahu ni mahu taufan ribut petir rumah tu' tanpa sedar bahawa anaknya itu sudah pun tahu tentang itu malah berterima kasih kepada maknya kerana ingin mengahwinkan dia dengan crush dia tu.

sedang Puan Mari asyik mengelamun "hah, berangan ape hah mummy? isy penat je Adib cakap dengan mummy ni" habis hancur punah segala lamunan yang dibina Puan Mari tadi gara-gara disergah Isyraf begitu. "Isy Adib ni lain kali ckp elok-elok sikit, buatnya mummy kena heartattack haa tak sempat nak tengok satu-satunya anak kesayangan mummy ni naik pelamin" jawab Puan Mari sarkastik.

"mummy aunt yang cerita kat Adib cerita ni nama dia Sufina, aunt tu kata dia nak jumpa mummy dia kata dia kawam mummy emm tapi Adib ckp yang mummy arent home now so nanti mummy dah balik Adib bawak mummy gi umah dia... haa k lah bye adib ade date ngan Iman mmuah love you see you soon" tanpa sempat Puan Maria menjawab , cepat-cepat Isyraf mematikan panggilan tanpa mendengar jawapan dari mummynya.

semetara di hujung talian. Puan Maria tergamam,terkaku,terkejut dan segala atok nenek TER dia rasa......

sayang saya tak?!Where stories live. Discover now