THE BEGINNING

48 17 6
                                    

"Kita selalu berfikir,hanya manusia dan haiwan saja yang hidup di dunia ini,tetapi tidak lagi apabila sebuah portal yg dikenali sebagai THE BREACH terbentuk di dasar lautan pasifik yang menghubungkan dunia mereka dengan dunia kita"

Pada tahun 2012,serangan KAIJU yang pertama berlaku di San Francisco...segala usaha telah diambil malangnya ketika ia tumbang akibat bedilan roket dan kereta kebal yang berterusan,tiga bandar telah dimusnahkan sebelum itu.Beribu nyawa telah terkorban angkaranya.

6 bulan kemudian,serangan kedua berlaku di Manilla dan menyebabkan ramai lagi kehilangan nyawa...di dalam badan KAIJU,terdapat sejenis cecair asid berwarna biru dan fenomena itu dikenali sebagai "KAIJU BLUE".Serangan ketiga disusuli serangan ke empat dan dunia sedar sekiranya perkara ini terus berlanjutan,tidak mustahil mereka boleh menjajah dunia.

Justeru,program JAEGER diwujudkan.Pada permulaan program,pelbagai masalah dihadapi oleh juruterbang JAEGER antaranya bebanan saraf yang ditanggung oleh hanya seorang juruterbang JAEGER terlalu berat.Langkah penyelesaian diambil dengan menggunakan dua juruterbang JAEGER.Hemisfera kiri dan hemisfera kanan.

Tetapi JAEGER hanya sehebat juruterbangnya,jadi secara tak langsung juruterbang JAEGER menjadi popular.Jika juruterbangnya hebat berlawan,maka hebatlah JAEGER berlawan....dunia mula menang,bahaya menjadi propaganda,KAIJU dijadikan alat mainan ataupun aksesori.Mereka tidak sedar dunia masih berperang sehingga......




Okay welcome to the readers!!!as you read above,krng dah tau kan ianya cerita pasal apa?actually author baru nak berjinak-jinak dalam bidang karangan ni....masih rookie so kalau ade salah ke typo ke tegur tau😅😅😅

PACIFIC RIM(BANGTAN ver) [Slow Update]Where stories live. Discover now