Setelah sampai dirumah Kang's SiblingsHaera mengerutkan dahinya. "Kereta sape tu weyh?" Tanya Haera.
Dania menggigit bibir. "Ayah tiri aku." Dania segera keluar dari keretanya.
"Hoon. Bangun. Kita dah sampai." Kata Dania. Jihoon membuka matanya perlahan - lahan.
Setelah masuk je dalam rumah, Tuan Kang melihat Dania dengan tajam. Dania hanya abaikan saja.
"Hoon. Duduk dalam bilik je tau. Jangan keluar. Kalau boleh. Pergi sambung tidur okay?" Kata Dania. Jihoon mengangguk.
"Meh aku bawak sikit barang tu." Kata Haera lalu Jihoon memberi sedikit barangnya kepada Haera dan mereka berdua mendaki anak tangga terus ke bilik.
"Kau pergi mana malam malam buta ni?" Tanya Tuan Kang.
"Dah nampak barang kan? So tak perlu Nia nak jawab dah."
"Balik malam buta? Entah entah pergi club gamaknya."
"Appa!" Tuan Kang melihat Daniel.
"Nak backup adik kau ke?"
"Dania tak macam tu! Janganla benci sangat dekat dia! Tolongla!" Kata Daniel.
"Aku benci dia! Sebab dia keluarga kita hancur bak debu yang beterbangan!" Kata Tuan Kang.
Ade pulak eh umpama camtu 🤔🤔
Daniel menggenggam penumbuk. "Well at least, Nia balik SEBELUM pukul 12 tengah malam. Bukan macam appa, pukul 3 pagi belum balik. Sebab? Layan perempuan lain. Huh kaki perempuan."
PANG!!
"APPA!" Daniel segera pergi kearah Dania.
"KAU KUAJA EH SEKARANG!"
Dania memandang tajam Tuan Kang. "YE AKU BIADAP DENGAN KAU JE! ORANG MACAM KAU NI TAK LAYAK LANGSUNG UNTUK OMMA!"
"LAWAN EH KAU!"
Zzap! Zzap!
Dania mengerang kesakitan. "Appa dahla! Berhenti!" Daniel menahan Dania dari dipukul oleh Tuan Kang.
"Kau ketepi!"
"Niel benci appa!"
"Korang berdua sama je! Perangai macam setan semua!" Dan kini, mereka berdua dipukul bertubi - tubi.
◾◾◾
"Dahla! Buang masa aku je! Patutnya mak kau tak patut beri kasih sayang lebih dekat korang!" Tuan Kang lantas keluar dari rumah mereka berdua.
Dania menangis teresak - esak. Manakala Daniel mengerang kesakitan akibat dibelasah oleh Tuan Kang sebentar tadi.
"Nia jangan nangis." Kata Daniel. Dia mengesat air mata Dania.
"M - mian o - oppa. Hiks." Daniel memeluknya.
"Dah. Bukan salah Nia~ Sebagai abang, oppa perlu lindung adik dia." Daniel mengusap kepala Dania lembut.
Dania menggeletar ketakutan. "Shuh~ Lupakan tragedi ni. Lupakan semuanya. Nanti trauma Nia datang balik."
"O - oppa. Hiks. O - ppa." Dania memeluk erat abangnya itu.
"Nanti letak ubat kat muka okay? Banyak lebam ni." Kata Daniel. Dia meleraikan pelukan.
"T - takut." Dania memandang Daniel dengan penuh ketakutan.
Daniel mengucup lembut dahi Dania. "Jangan takut okay? Oppa ada. Shuh~" Daniel kembali memeluk Dania. Dania menutup matanya.
◾◾◾
Jihoon menunggu Dania di dalam biliknya.
Dania masuk kedalam bilik Jihoon. "Eh? Jihoon?" Tanya Dania.
Jihoon tersenyum riang. "Nia!" Jeritnya riang. Dania tersenyum. Dia pergi kearah Jihoon.
"Kenapa tak tidur lagi?" Tanya Dania lalu duduk disebelah Jihoon.
"Hoon tunggu Nia. Kenapa muka Nia lebam lebam?" Kata Jihoon.
"Haha takde papela."
"Pakcik garang tu buat apa kat Nia?" Dania terdiam.
"Takdela. Tidur okay."
"Gitau. Kalau tak, Hoon tak mau tidur." Dania memandang Jihoon.
Jihoon memeluk Dania membuatkan air mata Dania serta - merta mengalir.
"Hiks. Hoon kenapa hidup aku macam ni?" Kata Dania.
"Nia jangan nangis. Hoon ada kat sini." Kata Jihoon.
"H - Hoon takkan buat macam tu kan?" Tanya Dania. Dia meleraikan pelukan.
Jihoon mengangguk. "Hoon takkan buat macam tu dekat Nia. Sebab omma Hoon cakap, setitis air mata perempuan jatuh sebab lelaki. Lelaki tu tak boleh kahwin melainkan dia melutut minta maaf dekat perempuan. Kalau tak, dia tak cium bau syurga." Kata Jihoon panjang lebar. Dania ketawa kecil.
"Aigoo pandai dia eh? Dah tidur tidur." Jihoon tersengih. Dia mula membaringkan badannya diatas katil.
Dania menarik selimut lalu menyelimut badan Jihoon.
"Dah tidur." Kata Dania. Jihoon mula menutup matanya.
◾◾◾
Pada pukul 3.50 pagi
Sekali lagi, Jihoon masuk kedalam bilik Dania. Dia menggoncangkan sedikit badan Dania.
"D - Dania." Panggil Jihoon. Suaranya seperti hendak menangis.
"Kenapa?" Kata Dania dalam mamai.
"S - Saya mimpi basah." Dania serta merta bangun.
"Jinjja? Alhamdulillah kau dah matang jugak akhir--"
"S - Saya terkencing atas katil." Mata Jihoon mula berkaca.
Dania mengurut dahinya. "Allahuakhbar." Dania mengucap berkali - kali.
【 TO BE CONTINUED】
So macam mana? 😂😂
Yeah ep ni based on my real life story
Tapi sikit je la 😂😂
Hanya guan_lia tahu my real life camne 😂😂
Okay okay dah
Bubyeeee
YOU ARE READING
[ C ] Adult Baby | 박지훈
Fanfic[MALAY FANFICTION] ↺ Mengisahkan seorang perempuan yang perlu menjaga lekaki yang sebaya dengannya tapi berperangai baby. Start : December 13, 2017 End : December 19, 2017 Highest Rank : #1 in malayff