Terkejut aku bila bangun sahaja dari tdr terus muka minhyun menerjah.
"Goodmorning....nah ni uniform n ni plk beg sekolah....oppa dah bubuh dah ape yg ptt dlm beg ni." Kata minhyun sambil menunjukkan tangan kanan dan kirinya yg memegang uniform dan beg sekolah milik aku.
"Err...o..okay!"
"Wae?" soal aku pelik bila tengok minhyun masih pandang ke arah aku sambil tersenyum walaupun aku dah bangun dari katil...dah mcm org gila plk aku tengok!
"Nothing...dah cepat siap...oppa turun dulu nk tolong jisung buat sarapan...uniform dgn beg ni oppa bubuh dkt atas katil oky...bye.." Minhyun terus berlari anak keluar dri bilik aku...sah tkt dapur terbakar!
Aku yg malas nk ambik tau terus melenyapkn diri ke dlm bilik air untuk bersiap ke sekolah.
Skip bersiap~
Aku tersenyum kepuasan bila tengok uniform sekolah cantik tersarung di badan aku.
"Tokk!tokk!" bunyi ketukatan dri pintu menghilankn fokus aku pada permakaian aku.
"Masuk!"
Apabila selangkah kuanlin masuk...ternganga dia melihat seira...
'Student yg lain pun x cantik mcm dia...'detik hati kuanlin.
"Yah!Lai kuanlin!Apa sampai ternganga tu!Masuk lalat nanti baru tau!" gurau aku.
Kuanlin yg mcm baru tersedar akan kesilapan dia terus mintak maaf sambil menunduk hormat.
"Err...ermm...minhyun ajak sarapan!" kelam kabut kuanlin keluar dri bilik setelah selesaikn arahan yg diberi oleh minhyun.
"Hahaha...lawak lah dia ni!" bisik aku sambil membetulkn sedikit uniform aku buat kali terakhir.
Setelah btl btl puas hati...aku terus mengambil beg aku dan terus berlalu keluar ke ruang makan.
Skip di ruang mkn~
Setelah semua ahli dah siap makan...kami semua terus berlalu ke garaj.
Aku tak tau lah nak ternganga ke atau teruja bila tengok kereta kereta yg berada di garaj.
"Knp ni?" soal seongwoo bila pelik tengok aku berdiri tegak mcm tiang gol dekat tengh jln...
"Tak...just terkejut tengok kereta.." seongwoo terus ketawa kecil bila dengar jawapan balas aku...namun aku pulak yg blur.
"W..wae?"soal aku sambil senyum senget.
" taklah...ira mcm tak pernah tengok kereta sport depn depn je!"seongwoo terus ketawa lebih kuat..namun ketawa nya makin lama makin perlahan bila aku hanya mendiamkn diri.
"Ira..memang tak pernah tengok depan depan...mian...dulu ira pergi sekolah naik bas je...appa plk pergi kerja naik motor..." Seongwoo terkedu bila dengar kata² aku.
Dia berdehem beberapa kali sebelum bercakap.
"Ehemm...ermm kita masuk kereta dulu ye..." seongwoo terus berlalu ke keretanya yg berwarna kuning.
Manakala...daniel di kereta warna hitam...minhyun di kereta berwarna biru tua...jaehwan di kereta berwarna coklat gelap...jihoon di kereta berwarna oren dan woojin di kereta berwarna merah gelap.
Aku,jisung,kuanlin,daehwi,baejin dan sungwoon berdiri di satu tempat untuk mengetahui dgn siapa kami akan naik.
"Err...dgn siap kiteorg nk naik?" soal jisung apabila melihat adik beradiknya yg pandai bawak kereta sudah ingin melenyapkn diri ke dlm kereta.
YOU ARE READING
you are the one || Wannaone ||
FanfictionOh seira atau dipanggil seira telah menghadapi kesukaran apabila appa nya ingin berkahwin dlm masa yg sama eommanya sedang kritikal dihospital. Hidup seira bagaikn gelap selepas eommanya menutupkan mata.Seira hanya mengikut apa keputusan appanya ker...