bab 3

151 15 0
                                    

Aku pandang rumah banglo dihadapan aku sekarang.

"Ni ke rumah aunty?besarnye!"

Aku yg mcm tak percaya dengn apa yg aku lihat sekarang ni pandang balik dekat kertas yg appa tuliskn alamat rumah aunty.

"Daebak!" bisik aku perlahan.

Dengan penuh debaran aku menekan loceng.Tak sampai 5 minit pintu pagar terbukak sendiri.

"Ye?Boleh saya tolong?" soal seorang yeoja yg sedang berlari terkedik-kedik kearah aku.

"Err...ni rumah puan kang ke?" Soal aku teragak².Mana tahu aku salah rumah....

"Ye...ni anak encik Oh ye?" soal yeoja tu pulak.

"Yup!"

"Ouh!Oky!sila ikut noona ye..." arah yeoja itu.

Aku pun ikut jelah dia....

Baru selangkah aku masuk ke rumah dia aku dah ternganga seluas yg boleh.

Kau rase knp?Kalau tengok dri luar pun aku dah teruja ni kn lgi belah dlm rumah.Daebak lah eomma baru aku nii!!

"Puan jang!!!" jerit seseorang dri tingkat atas.

Aku lihat yeoja tadi kelam kabut berlari naik.

"Yah!ppali!" jerit org itu lgi.Tak sabar langsung!ingat senang ke nk naik!selamat bkn duduk kat tingkat 3!bisik hati aku.

"Seira?" terkejut aku dibuatnya bila ade satu suara menyapa dri belakang.

"Ye..sa...yah!!pencuri!!!" jerit aku sekuat hati.

"Yah!mana?!" soal jihoon dri muka pintu.

Aku terus menunjukkan jari telunjuk ke arah seorg namja yg memakai mask berwarna hitam bersama topi nelayan hitam.

"Who?Me?!" soal namja tu balik.

Jihoon yg mula² blur terus ketawa terbahak².Ingat lawak ke?-_-

"Hei!ni sye lah!Kuanlin!" Kuanlin terus membuka topi dan mask yg di pakainya.

"Kuanlin?" Aku dah mula malu.Muka aku pun dah start rasa panas.

Yah!Lai Kuanlin!Wae!?Kenapa kau buat aku rase malu!!!!!

"Hahahaha...Kesian seira,habis merah muka dia!" jihoon terus mengetawakan aku lgi di belakang kuanlin samping tertonggeng² -_-

"Sorry..." Kata Kuanlin sambil menggosok rambut aku perlahan-lahan

Wahh!!!!melting aku sekejap!!!macam mana aku nk hidup ngan dia kalau aku senang sangat nk melting dgn dia ni!!!!

"Seira!" panggil puan jang dari anak tangga.

"Ha!Kuanlin!selamat kamu ada kat sini!" Aku pelik tengok yeoja tdi yg dipanggil puan jang? Mengeluh lemah seperti ade masalah.

"Yes?wae?Puan jang sakit ke?!" Gurau kuanlin sambil buat gaya gelabah mcm puan jang tu cedera parah.

"Yah!kamu ni...ade ke fikir mcm tu!Takdelah...selamat kamu ade...boleh kamu tolong tunjukkn bilik utk seira...tu..oppa kamu tu...Woojin...dri tadi asyik nangis sbb xbox dia daehwi buat rosak!"Puan jang mengeluh lgi sekali tpi yg kali ni kuat sikit..

Kesian Puan jang...mesti penat!Entah² aku pun nnti jdi mcm puan jang?!Arghhh!Nehii nehii!!

" park jihoon!kamu buat apa baring kat depan pintu tu?Sakit perut ke?"soal puan jang pelik tengok jihoon terbaring sambil pegang perut dia di depan pintu rumah.

"Hahaha....takdelah puan jang....seira nii...dia buat lawak tadi!" jawab jihoon selepas bangun dri pembaringannye namun masih lgi tak berhenti ketawa!Gila kot!!

you are the one || Wannaone ||Where stories live. Discover now