lokaal 214

45 2 2
                                    

 ‘Luna en Harry willen jullie de handboeken gaan halen in lokaal 214?’ vraagt de leerkracht van Fysica. Ik ben net verandert van school dus ik ken haar naam nog niet, maar ik zie op haar naamkaartje dat ze mevrouw Janssens heet. Ze heeft grijs haar en haar bril staat altijd op het puntje van haar neus. Harry en ik moeten om de handboeken gaan van haar. Niet dat ik dat erg vind want Harry is heel knap. Hij heeft bruine krullen, prachtige groene ogen en hij is groter dan mij. Alleen ken ik hem niet zo goed, maar wat niet is kan nog komen.

We komen aan lokaal 214, Gelukkig is de deur los want mevrouw Janssens had ons geen sleutel gegeven. We stappen binnen en het eerste wat ons opvalt is de geur ,het stinkt alsof het lokaal nooit is gepoetst, alsof er nooit een raam opengestaan heeft. Dat kon ook niet anders want toen we dat wilden testen merkten we dat het raam niet meer open kon. De kale muren maken het echt heel sober. Gelukkig wordt er hier geen les meer ingegeven. Na lang zoeken hadden we de boeken eindelijk gevonden! ‘Die stomme conciërge heeft ons gewoon opgesloten’ hoor ik Harry zeggen wanneer hij de witte deur van het bio-lokaal wil open doen. Ik kijk meteen naar de klok en zie dat het al kwart over zes is. 

hijWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu