*Athenas perspektiv*
Jag satte mig försiktigt upp i sjukhus sängen. Jag kände en huggande känsla i revbenen. Jag skrek till av smärtan. Lucas nästan kastade sig över mig.
- Vart har du ont? Mår du bra? Frågade han oroligt.
- Det är lugnt nu! Sa jag försiktigt.
- Bra, sa Lucas och pussade mig i pannan.
Lucas gäspade och kliade sig i ögonen.
- Kom, lägg dig här brevid, sa jag och flyttade mig så han kunde lägga sig ner brevid mig.
Han kröp försiktigt tätt intill och flyttade sin ena arm under mitt huvud och den andra över min mage. Sedan lutade han sitt huvud försiktigt mot min axel. Jag började mysa i hans hår och snart hördes lätta snarkningar.
- Så sött du är när du sover, viskade jag jätte tyst så han knappt skulle höra det.
Jag la mitt huvud mot hans sen somnade även jag. När jag tillslut vaknade hade även Lucas vaknat. Han kysste mina läppar, men jag ville ha mer. Jag kysste hans läppar och retades med att nafsa på hans läpp. Han drog långsamt och ömt av mitt linne och jag drog av hans tröja i en snabb fart. Han knäppte upp sina byxor och kastade ner dem på golvet. Hans strumpor kom next. Vi tog av oss våra underkläder och även de damp ner på golvet. ((ni kan nog själva lista ut vad som hände efter det)).
- Får jag markera dig som min? Frågade Lucas.
- Ja det får du, sa jag.
Lucas kysste mig ömt där märket skulle vara. Sen så bet han.*Lucas perspektiv*
Wow, hon var riktigt bra i sängen det lovar jag. Jag tänkte bära hem henne till hennes och Snows nya hem när hon har somnat. Jag pillade i hennes hår för att försöka få henne att somna. Vilket jag lyckades med. Jag lyfte försiktigt upp henne i min famn och traskade hemåt med Snow i släptåg. När vi var framme vid mitt hus kollade många på flickan i min famn.
- Alfa, vem är tjejen? Frågade Eric.
- Hon är min mate, vi pratar mera imorgon okej? Frågade jag.
- Okej alfa, svarade Eric.
Jag la henne i min säng och byte hennes sjukhus linne till ett nattlinne som jag hittade i garderoben där jag lämnat alla hennes kläder. Jag la mig försiktigt brevid henne med en arm över hennes midja. Jag drog henne tätt imot mig och somnade.*Athenas perspektiv*
Jag vaknade av att något inte kändes som det skulle. Jag puttade snabbt bort Lucas och sprang till toaletten. Lucas kom snabbt efter och höll i mitt hår. Han masserade min rygg med sin lediga hand.
- Är du okej? Mumlade Lucas.
- Nu är jag, sa jag.
Jag föste ut Lucas från toaletten så att jag kunde duscha. (Ni vet vad man gör i en dusch). Sen gick jag ut och letade i garderoben efter något fint att ha på mig. Det fick bli en rosa magtröja och ett par ljusblå jeans shorts. Jag fönade och borstade mitt hår. Sen så sminkade jag mig lite neutralt. Jag smög ner till köket där jag ser Lucas stå framför spisen. Jag smyger fram till honom och lägger mina armar runt hans midja. Sen kysser jag hans nacke. Lucas vänder sig om och kysser mina läppar.
- Jag har lagat frukost, sa Lucas med ett leende.
- Tack, sa jag och kysste Lucas belåtna läppar.
Han ställde pannkakorna på bordet och sedan tog han fram juice och sylt. Jag satte mig på en stol framför Lucas. Han gav mig en pannkaka och jag hällde på lite sylt och åt.*Lucas perspektiv*
Jag plockade bort efter frukosten och la in det i diskmaskinen. Athena hade gått upp för att göra något. Jag satte mig i soffan framför tv och satte igång 5:an. Det var en jätte konstig film. Efter några minuter kom Athena nerför trappan med Snow strax efter sig. Athena såg ganska allvarlig ut.
- Har det hänt något Athena? Frågade jag allvarligt.
- Nej då, sa hon.
Hon satte sig ner brevid mig i soffan och gosa ner sig i min axel.*Athenas perspektiv*
Jag måste kolla om det verkligen är sant det jag tror. Tänk om det är så hur ska jag förklara för Lucas? Jag gick till flockdoktorn.
- Hej, vad kan jag hjälpa dig med? Frågade hon.
- Ehm, Hej jag vill se om jag är gravid.
- Okej, vem är pappan? Frågade hon.
- Alfa Lucas, sa jag försiktigt.
- Alfan!? Då går vi genast och kollar! Frågade hon nyfiket.
- Okej, sa jag.
Hon gjorde en massa saker.
- Du är gravid, sa doktorn.
- Wow det där var förvirrande, sa jag.
- Du borde dricka något, jag hämtar lite vatten åt dig! Sa doktorn.
- Tack, sa jag.
- Vad kan jag mer göra för dig Luna?
- Jag står i skuld till dig! Sa jag.
- Nejdå, sa doktorn.
- Jo det gör jag, sa jag.långt kapitel eftersom jag är usel på att uppdatera! 😨😩😰😱
YOU ARE READING
Kär i flockens fiende?
WerewolfHandlar om Athena, om ni vill veta mera får ni läsa! :p