Log291117
10.27 p.m
Bilik tidur.Dear diary,
Aku bukan nak cakap apalah tapi-
APAHAL DO DENGAN GENG BTS TU?
Tadi, waktu kat sekolah, Mrs. Jung suruh aku pergi studio menari untuk check mic and audio.
Yelah, aku kena jadi emcee dengan si joshua untuk prom nanti. *baling mic macam suga
Si joshua pula tak datang hari ni. Mrs. Jung kata joshua dah tahu yang dia kena jadi emcee so aku pun ok jelah.
Waktu aku masuk bilik tu, geng bts ada. Diorang tengah berehat depan cermin dalam bilik tu. Mungkin diorang ada latihan menari.
Aku pun terus pergi ke set audio. Aku test mic tapi takda satu pun yang hidup. Aku dah tekan suis, sambungkan dengan wayar, semua benda lah dah buat tapi still tak berbunyi mic tu.
Aku fed up dengan mic hanat tu.
And adalah sorang mamat ni datang membantu.
Tak lain tak bukan, my crush 🙈
Dia tanya aku kalau aku ada masalah.
Aku dengan tenangnya cakaplah yang mic ni tak hidup.
Dia pun tolong apa yang patut.
Tapi aku ada lagi satu masalah.
Apahal geng bts dok membahan crush aku?
Ada yang,
'Elelelele'
'Buat apa tu?'
'Tolong siapa tu?'
'Piwwit'
'Ceyh gentlenya kawan aku'
'Oh, dia kau nak tolong. Aku kau taknak tolong.'
Lagi-lagi si yang pendek tu. Si jimin sunbae. Galak betul dia bahan crush aku.
Tapi aku tengok crush aku tu tenang je. Muka tu adalah merah sikit.
Husnudzon. Panas kut tempat audio ni. Dekat ceruk bilik kut.
Bila dia tolong, nak pula si mic tu hidup. Taguna punya mic. Mengada. Crush datang baru nak hidup.
Aku just berterima kasih dan berharap dia akan pergi terus. Tapi dia stay kat situ. Dia suruh aku test dulu mic tu. Aku pun test jelah.
Nak tahu apa yang best?
Dia puji suara aku ayu agagaggagaga 🙈
Korang hado? Tak hado kan? *felip anak rambut
Nak tercabut saraf otak aku dibuatnya.
Malu haremnya tadi.
Dia tanya aku untuk apa mic tu.
Aku just jawab yang aku nanti jadi emcee dengan joshua untuk prom.
Dia meng-ooo-kan je. Dia cakap elok-elok jadi emcee nanti. Dia pun minta diri bila kawan dia asyik menyeru namanya.
Auchhh crush ❤
Comelnya waktu dia lari kat kawan dia tadi 🙈 -eyy melalut dah ni.
But still, apahal geng bts tadi? Atau aku dah kantoi dengan geng bts yang aku suka jungkook sunbae? Obvius sangat ke cara aku usha crush aku?
Dahlah. Malas nak fikir. Baik aku main moba. Ni sesiapa yang nak buat team ngan aku boleh ws. Bye.
Lots of risau,
-Park Hyeri_________________