#16

340 19 5
                                    

Log311017
11.52 p.m
Bilik tidur.

Dear diary,

Even dah lewat malam pun, aku tetap nak berdiari. Aku taknak tulis esok nanti aku lupa.

Oh ya, tadi prom ❤

Partner aku si joshua. Almaklumlah partner emcee.

Crush aku pula partner dengan jihyun unnie. Nampak la dia tak boleh nak move on lagi.

Tapikan 👉👈

CRUSH AKU HENSEM NAK MATI WEII ❤

Tak tipu, iman aku tinggal berapa percent je waktu tengok dia masuk hall tadi dengan jihyun unnie.

Tapi yang bengongnya si joshua tu tetiba tak boleh jadi emcee. Dia kata dia takda suara. Time ni la suara dia nak main cak-cak. Cungkil kang.

Waktu tu aku punya gelabah takyah sembang la. Cuak habisnya tadi. Aku memang taknak jadi emcee sorang-sorang.

Tapi ada yang cover dia. Tahu siapa?

Mingyu? -bukan

Seungchol? -bukan

Taehyung bts? -bukan

Jungkook sunbae? -betul 🙈

Macam ni, waktu aku tengah bincang dengan saem pasal emcee, kebetulan crush aku lalu. Saem terus panggil dia dan tanya if dia nak jadi emcee. Dia pun angguk.

Korang tahu apa aku rasa kan?

Bergetar lutut aku wei. Aku pula tak boleh nak bantah sebab majlis masa tu akan mula dalam 10 minit lagi.

Saem pun terus tinggalkan kitorang berdua. Awkward dia masa tu macam satu dunia dapat berita yang sajat mengandung.

Dia tanya aku, apa yang dia kena cakap. Aku bagi dia teks emcee yang sepatutnya joshua baca. Dia suruh aku dengar sama ada betul atau tak intonasi suara dia.

Satu aku nak cakap.

Runtuh iman aku bila dengar dia cakap. Sweet je alahai suara tu.

Masa tu aku memang tak boleh nak jadi emcee ngan dia. Takut aku terkam dia sebab suara dia tu. Ok tak. Ganas sangat ni 🔞

Aku tak tahu alasan apa nak bagi masa tu. Tapi aku ni pelik sikit, kalau time gabra, idea aku tiptop melompat keluar. Dan syukur aku ada idea masa tu. Aku cakaplah yang dia tak boleh jadi emcee sebab nanti dia kena buat persembahan.

Tapi tak semudah itu. Dia kata waktu dia buat persembahan nanti kitorang tak payah jadi emcee. Aku tepuk dahi. Betul juga apa dia kata.

Bila aku cuba cari alasan lain, saem terus suruh aku dengan jungkook naik pentas. Majlis dah mula gais :')

So nak taknak aku dengan dia kena jadi emcee. Tuhan je tahu yang lutut aku nak tercabut teruk masa tu.

Aku nampak dah si Imji tu tersengih-sengih kat tempat duduk dia. Yang geng bts pula dah bersorak riuh rendah macam nenek aku menang gegar vaganza. Nak je aku baling mic kat diorang semua tapi aku sabar je. Kang tak pasal-pasal kecoh satu sekolah sebab emcee tak bertauliah baling mic dekat orang.

Waktu break antara makan and penutupan majlis, saem jumpa kitorang untuk bagi list pemenang award. Saem kata jangan buka dulu. Tunggu waktu nak umum nanti baru buka kad.

Waktu nak umumkan, aku suruh crush aku umum award couple of the year. Aku umum yang lain.

And couple of the year jatuh kepada-

Jeon Jungkook dan Park Hyeri.

Sumpah wei. Sikit lagi aku nak pengsan tadi. Tapi aku tahan.

Oh yeah, aku ngan crush aku switch partner. Maknanya, aku dengan dia, joshua dengan jihyun unnie. Ini semua sebab emcee la :')

Serius aku tak sangka yang aku akan menang wei. Dengan crush pula tu 🙈

Dah lah. Baik aku tido. Bye.

Lots of love to jungkook,
-Park Hyeri

___________

AGAGAGAGA * fangirling dengan sengkuang anak boo

Macam mana rupa jungkook yang mampu membuatkan hyeri banjir air liur? Macam- nantilah hyeri tunjuk.

[ C ] Diary + JjkWhere stories live. Discover now