bab 1

99 6 2
                                    

Aini melangkah masuk k dlam university dengan bersemangat. Tiba tiba seorang lelaki melanggar ku sehingga aku jatuh d lantai.

" Hoi kau jalan tengok apa hah,sampai kau langgar aku".kata Tengku arif sambil  membetul baju kerja.

"Maafkan saya, saya tak sengaja".kata aini lalu bangun dan melihat siapa yg dia telah langgar tadi tpi Tengku Arif terus jalan meninggal kan aini tanpa berkata apa2.

"Encik" aini memanggil sambil mengejar tengku Arif.

"Yang kau panggil aku nie, kenapa".kata tengku arif sambil melihat gadis itu.

Terkejut
Tergamam

Semua ter lah. "Cantik"kata tengku arif d dlm hati.

"Saya nak tanya boleh" kata aini smbil membuat muka comel+kesian.

"Tanya lah" kata tengku arif sambil memandang muka aini.

"D mna nak daftar nma untuk jurusan akauntan". Kata aini sambil melihat jam tangan nya.

"Klau kau nk tahu, ada syarat"kata tengku Arif sambil tersenyum.

"Apa syarat nya"kata aini sambil membuat muka yg tertanya tanya

" Kau kena keluar lunch dengan aku harini"kata tengku arif sambil tersenyum sinis.

"Ok aku setuju, cepatlah bagitau d mna tempat nya".Kata aini

"Tingkat 2 Bilik 4"kata tengku Arif.

"Tq, aku pergi dulu"kata aini sambil berjalan ke arah lift

"Tunggu, bak sini fon kau".kata tengku Arif sambil memegang hujung lengan aini yg berlapit itu.cepat aini melepaskan tangan dri pegangan tengku arif

"Kau nak buat apa dengan dengan fon aku,klau aku tak nak bagi kau nak buat apa."kata aini dengan berani sekali.

"Bagi jelah,kau tahu tak aku nie orang berpengaruh kat U ni.aku boleh arahkan pensyarah untuk tidk terima kau belajar kat sini."tengku arif sambil membuat muka menakutkan aini.
 
"Baiklah,nah!".Aini mengeluar kan fon dari dlam beg lalu menghulurkan kepada tengku arif. Setelah berapa minit dia membelek telefon aini .

"Nah"kata arif lalu menghulurkan fon kepada aini.

"Bye".kata aini sambil jalan ke arah lift setelah mengambil fon dari tengku arif tadi

Tengku arif hanya senyum memandang aini..lalu tengku Arif pergi ke cafe berdekatan untuk sarapan dengan kawan baiknya iaitu tengku Faizal.

💐💐💐

(Media tengku Arif)

D cafe

"Heiii,sorry bro.lmbt sikit, ada perempuan nie langgar aku msa aku nak gi ambil barang aku d office aku.kata tengku Arif sambil menarik kerusi d hadapan tengku faizal.

"Takpa lh, mcm lh kau tak biasa datang lambat".ujar tengku faizal

"Hensemlah kau hari ni, segak plk tu"puji tengku arif

"Eleh, puji aku nak something lh tu,cakap je lh apa kau nak".kata tengku faizal

"Heheh,tdikan aku ada cakap yg ada orang langgar aku, aku suka lh kat dia"ujar tengku arif

"Kau kan playboy alim, semua perempuan yg kau nampak semua kau suka"perli tengku faizal

"Tapi, kali ni lain,dia ni perempuan  berhijab.boleh tak kau tolong aku cari maklumat tentang dia.kau kan kawan baik aku merangkap spy terhandal d pelusuk dunia".kata tengku arif

"Ye lah, kau bagitau aku nma dia dengan umurnya". Soal tengku faizal

"Nama dia aini syarifah, umur dia 20 tahun".jawab tengku arif

"Ok, nnti aku cari maklumat nya, kalau aku dpt aku bgi kau".kata tengku faizal smbil mencatat nama dan umur perempuan yg dikatakan oleh tengku arif tdi.

"Ok,tq.chaww dulu, assalamualaikum"kata tengku Arif dengan senyuman lebar sampai ke telinga

"Waalaikumsalam"kata tengku faizal menjawab salam yg diberikan tdi.

🐢🐢🐢🐢

Skip

Arif mencari nama kenalan my love d telefon nya untuk menelefon aini.ya, sejak dia nampak aini dia mulai suka dengan wanita itu. Setelah menjumpa kenalan itu,Tengku arif trs mendail no itu.

Tut... Tut... Tut... Tut...

Bersambung

Boring kan bab nie 😔😔😔

Abaikan typo.klau best ,vote.klau tak best,tak payah baca buang je dri library korang.

Aini SyarifahWhere stories live. Discover now