bab2

63 6 0
                                    

"Sorry aku lambat,banyak orang tadi gi daftar nma"kata aini yg berdiri d hadapan Tengku Arif.

FLASHBACK

tut... Tut....tut....tut.

"Hello, kau kat mna." Kata arif yg sdng marah kerana hampir 15 minit dia menunggu.

"Waalaikumsalam,aku kat lift nie,kejap lagi aku dtang lah".perli aini kepada tengku arif yg tdk memberi salam itu

"Aaee,sorry lupa plk,assalamulaikum.K lah, aku tunggu kau kat depan U nie".
Kata tengku Arif 

"Waalaikumslam,k lah bye."kata aini lalu mematikan panggilan itu.

END FLASHBACK

"Takpalah,kau masuk kereta cepat".kata Tengku Arif sambil membuka pintu penumpang.

"Kita nak gi mna, kita lunch kafe kat U ni jelah."kata aini yg masih berdiri d dpan pintu kerta yg sdh dibuka oleh tengku arif tdi.

"Kau jangan banyak cakap boleh tak, kau dh setuju tadi kan lunch dengan aku tadi, atau kau nak aku tak terima kau kat U aku." Kata Tengku arif sambil melihat aini dengan pandangan yg begitu tajam.

Dengan segera aini masuk ke dlm kereta tersebut tanpa berkata apa apa  kerana takut tidak d terima d kolej itu dan dia juga berfikir tentang apa yg tengku arif katakan tadi " kat U aku".

Beberapa minit kemudian

Mereka hanya diam d dlam kereta sambil mendengar celoteh DJ Radio itu.

"Ehmmmm".tengku arif berdehem.

"Nah".aini membagi strepsils

"Nak buat apa ngan benda ni".kata Tengku arif sambil membuat muka   blur+bengang+pelik,semualah.

"Kau kan sakit tekak"kata aini yg stia memegang strepsils tersebut untuk d berikan kepada Tengku arif

"Tkpalh, kau simpan lah strepsils kau tu"kata tengku arif. Lalu aini meletakkan semula strepsils itu ke dlm beg nya.

"Pandai plk bdk nie melawak"kata tengku arif perlahan

"Apa kau kata"tanya aini,yg tidak seberapa dengar apa yg di katakan oleh tengke arif tadi

"Mna ada aku cakap apa apa"jawab tengku arif

Skip

Akhirnya mereka sampai d mall."kau buat apa lagi kat situ,turunlah".kata tengku Arif  sambil membuka pintu penumpang kepada aini.

"Kita nak buat apa kat mall nie,kita nak lunch je pun bukan nak shopping"kata aini hairan.

"Kau diam boleh tak, kau ikut je lah"kata Tengku Arif dengan nada yg tinggi. Nasib takde orng.

Aini hanya diam mengikuti langkah Tengku Arif d hadapan nya.

"Aduiii, patah hidung aku,yg kau berhenti tengah jalan nie kenapa?"kata aini yg terlanggar Belangkang tengku Arif

"Kau nak makan kat mna".kata tengku Arif  sambil melihat aini.dia tidak mempedulikan aini yg sdng memegang hidung nya yg sakit tdi.

Dah lah berhenti tiba tiba, lepastu tak minta maaf pulak,kurang asam betullah mamat nie, nak jgk aku lenyet dia nie, kata aini d dlam hati.

"Hoi aku tanya nie"kata Tengku Arif.

"Tadi kau kata ikut kau je kan,sekarang kau tanya pulak"kata aini yg masih memegang hidung nya itu

"Ok! Kalau macam tu kau ikut aku je"kata tengku Arif

Skip

Restoran arabian

Sampai sahaja mereka ke restoran itu,tengku arif terus memanggil pelayan dan mengorder pelbagai makanan.Aini hanya menurut dan diam.sambil menunggu makanan tengku arif terus bersuara.

"nama kau sapa"kata tengku Arif






Bersambung

Abaikan typo

Kalau best vote lah,kalau tak best tak payah baca

Aini SyarifahWhere stories live. Discover now