Witam wszystkich,
Jeśli czytasz tę książkę to albo nie masz niczego innego do roboty, lub chcesz poprawić swoją książkę, no ewentualnie trafiłeś tu całkowicie przypadkowo.Pierwszy rozdział będzie poświęcony schematyczności, która, niestety coraz częściej jest używana przez początkujących użytkowników wattpada.
A więc, zacznijmy od tego, czym charakteryzują się typowe schematyczne opowieści?
Schematyczne książki charakteryzują się między innymi tym, że ich fabuła jest bardzo typowa i cały jej schemat jest jednym i tym samym opowiadaniem o (jeśli chodzi o książki o miłości) historii dziewczyny ,długowłosej blondynki o błękitnych oczach i smukłych nogach, która zakochuje się w chłopaku, który jest nowy ,a we wszystkim przeszkadzają jej typowe klasowe Kariny z IQ asfaltu.
Każdy gatunek książki ma swój typowy, znany schemat, który jest powielany przez wielu ludzi.
Większość jest arcybanalna, więc ich zakończenie można przewidzieć po pierwszych rozdziałach.A więc jak nie napisać oklepanej, standardowej książki ?
Moją największą radą jest to ,żebyście czytali książki gatunku jakiego chcecie napisać własną książkę.
To pozwoli wam wychwycić jakie rzeczy, postacie, zachowania i sytuacje są typowe i lepiej omijać je szerokim łukiem.Mam nadzieję ,że chociaż garstka ludzi zobaczy moją książkę i zastosuje się do mojej rady.
[Pomysły na rozdziały i dyskusje w komentarzach mile widziane ;) ].
CZYTASZ
Jak nie pisać książek
RandomW tej książce będę starać się wyjaśnić, i naprowadzić młodych pisarzy, w naszym wattpadowym społeczeństwie.