100 år = finns ingen fungerande brandvarnare

0 0 0
                                    

[6 aug, 11:30]
*Aris perspektiv*
-Näe! Strulade du på riktigt med Olle H?? Han e typ sämst Jossan hahaha! Vrålade Alva och brast ut i skratt.
-1. Jag var full, 2. Så dålig var han faktiskt inte! Hahahaha, svarade Jossan och resten av gruppen som bestod av mig, Max, Simon i 9B, Wille och några till från Wille och Simons klass, brast ut i gapskratt.

-Men va har du gjort medans du har vare i USA rå? Vart en snäll liten flicka och bara svarat på tilltal eller?? Frågade Cecilia (aka Cilla) och tände nöjt en cigg.
-Ey hade du tänkt å få hit brandkårn redan första dan eller haha? Ställde Alva som motfråga
-Du för det första, det här är en jädrigt gammal våning som ingen har brytt sig om att renovera på typ 100 år = finns ingen fungerande brandvarnare. Och för det andra, svara på min fråga! Sa Cilla, drog ett bloss och blåste vant ut röken i riktningen mot Alva.
-Jaja kör till. Medans mamma och pappa har vare på jobb osv, så har jag festat, vare på stranden, åkt båt med några vänner och sen int så mycke mer. Svarade Alva med en axelryckning, men alla visste att mycket mer hade hänt på festerna och på båten.

Alva är nämligen en sån person som slätar över många saftiga detaljer när många personer lyssnar, för att hon vill att folk ska fortsätta fråga henne saker.

-Så söta lilla Alvisen har inte fått smaka på nån riktig amerikanare?? Sa Simon fjantigt och drog sitt vänstra pekfinger från ögat och ner på kinden som en tår,
-Men fy va du e fjantig! Sa Alva, ställde sig upp knuffade Simon lite lätt rätt i Willes knä och fortsatte sedan,
-Ari, jag tror vi måste gå innan Simons idioti smittar oss!
-Självklart, svarade jag, Alva krokade sin arm i min och vi gick ut från rummet och ned för den tråkiga stentrappan, ut till den varma, kvava skolgården.

-Förresten Ari, hur har din sommar varit? Frågade Alva medan vi gick mot den tråkiga tegelbyggnaden mittemot huset vi nyss gått ut ifrån.
-Den har väl vart helt okej, varit på några fester, strulat me några, skejtat (om man skriver så😂). Det vanliga du vet. Svarar jag neutralt, för det var ju det sommaren hade varit, som vilket jävla sommarlov som helst.

-Och morsan &co har varit borta 24/7 eller?
-Ja typ, eller nja, visst tvillingarna har ju fått vara hos momma å moffa som vanligt. Mamma har jag sett typ tre gånger, Sigge (aka Sigrid) de gånger hon varit hemma har hon varit på hennes rum och Gurra har faktiskt varit den som är mest hemma tillsammans me mig såklart.
-Wow Gurra hemma me lillsyrran, låter som att han har haft en tråkig sommar jämfört me tidigare år hahaha!
-Haha aa! Skrattade vi båda medan vi gick in i skolhuset och gick mot 8:an, vårt hemklassrum där Tobbe vår mentor enligt "första veckan schemat" skulle ge oss våra scheman och gå igenom resten av veckans aktiviteter.

[14:10]
Första skoldagen var äntligen slut och jag gick trött mot mitt skåp, på andra sidan skolan!!
-Gaah, är redan slut och vi kommer typ sluta 15 nästan varje dag framöver!! Varför får vi typ sämsta schemat, varje år?? Frågade jag Alva som gick bredvid mig,
-Lärarna är la dum i huvet, men mitt skåp är här uppe, hur ska jag klara mig utan dig?? Sa Alva dramatiskt,
-Du får va glad att vi går i samma klass iallafall sötis haha, sa jag för att lätta på vårat dystra humör.
-Haha sant, men vi hörs tjejen, sa Alva, gav mig en kram och gick upp för trappen till hennes skåp.
-Aa ses, svarade jag och fortsatte rakt fram mot korridoren där mitt skåp var.
Jag öppnade den röda skåpdörren, tog min skateboard, slängde in schemat och stängde skåpet.

*pling* jag tog fram min mattsvarta iPhone och klickade in på sms:et jag nyss fått

iMessage

                          Simme broosh🎉
                              Idag 14:15

Simme broosh🎉
Vill du ha skjuts hem Hipster?🚙

Jag
Hade vart grett, vars haru
epan??

Simme broosh🎉
Gå t baksidan så e jah där

                                                                           Jag
                                      Tack, vilken bror du e💖
                                                               Läst 14:17

Jag stängde ned mobilen, lade tillbaka den i bakfickan och gick sedan ut mot dörren några meter bort som ledde till baksidan där Simon skulle plocka upp mig.

Jag gick ut och såg den igenkännbara mörkblåa epan av modell Volvo PV 544 (som på bilden här nedanför).

-Ska vi dra och vart vill Hipster bli skjutsad? Hälsade Simon muntert,-Aaa och kör te mamma, pappa är fortfar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-Ska vi dra och vart vill Hipster bli skjutsad? Hälsade Simon muntert,
-Aaa och kör te mamma, pappa är fortfar.... Eeh.. jah du vet...
-Självklart, håll i dig, för nu drar vi! Avslutade Simon, satte igång och körde iväg från skolan.

Wow, det kommer iaf hända lite mer i nästa kapitel. Förhoppningsvis😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 17, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

~Our Angel~ Marcus&Martinus Where stories live. Discover now