Kapitel 3

406 23 14
                                    

Kapitel 3

Han var dödligt snygg. Och inte bara snygg. Vacker. Inte ofta man tänkte det om en kille.

Men något var fel.

Jag fick ögonkontakt med honom. Det var ögonen som var felet. De hade en röd nyans.

Han började gå mot mig.

"Fan" sa jag tyst.

"Olala, kolla vem som kommer här!" sa Kayla med blicken fäst på killens magmuskler.

"Det är nåt fel med honom." Jag var fortfarande inte säker på honom.

"Men skärp dig Ellie! Han är ju dösnygg!"

Han var 10 meter framför oss nu. 5 meter.

Mitt framför oss.

"Tjena tjejer! Får man bjuda på glass?" frågade han med ett snett flin.

"Självklart! Kom nu Ellie" sa Kayla och gjorde en gest mot mig.

"Nä, jag stannar här. Jobba på solbrännan" sa jag med ett osäkert leende.

Killen la armen om Kayla och gav mig en mordisk blick. Sedan gick de därifrån.

Jag la min handduk på den varma sanden. Sedan smörjde jag in mig och la mig på mage.

Jag hörde steg närma sig bakifrån. De upphörde och en skugga täckte mig.

"Men flytta dig, du står ju precis framför solen" sa jag irriterat och vände mig om.

Där stod en kille i 18 års åldern. Han var också vacker. Kanske bättre än den där andre. Han hade djupt blå ögon som jag skulle kunna drunkna i. Chokladbrunt hår, som jag.

"Du måste följa med mig" sa han.

"Ursäkta?" Jag blev chockad.

"Du är i fara" sa han och tittade rakt in i mina ögon.

"Varför? Vad pratar du om?" Jag förstod inte överhuvudtaget. Fara? Vad menade han?

"Snälla," vädjade han. "han kommer snart tillbaka"

Killen tog min hand och drog mig upp.

"Vem? Vem kommer snart tillbaks?" frågade jag.

"Han som tog med sig din vän" svarade han.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 15, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Angels and Demons (SWEDISH)Where stories live. Discover now