chap 2

90 16 1
                                    

Baksu!.... Seventeen right he-..

Bambam:yeabosayo.

Xxx:hmm ni encik bambam ke. Awak boyfriend kepade wendy kan?

Bambam:ye saye. Siapa erk yng berckp disana?

Xxx:ouh saye nurse di hospital besar seoul ingat meminta encik bambam datng segera kerana wendy baru saje terlibat dengan kemalangan.

Bambam:*terkejut+nk nangis*baik la saye akn datang dengan segera.

End call~

Bambam mula memandu dengan laju ke hospital besar seoul. Wendy-ah please jangan tinggalkan saye - bambam.

Skip~

Bambam:wendy please jangan tinggalkan saye*nangis*

Tiba ii ada seorang doctor perempuan keluar dari bilik permedahan. Dia memandang sayu kearah bambam. Bambam segera bangun dan..

Bambam:doctor mcm mane dengan wendy.

Doctor:saye mintak maaf bambam saye tk dapat nk selamatkan lagi wendy. Sekali lagi saye mintak maaf. Mianhae bambam. Saye mintak diri dulu.

Bambam terduduk didepan pintu bilik bedah itu. Dia dpt rasakan bagai dirinya bagai bunga yng sudah layu. Wendy-ah wae... Wae.. Wae wendy buat oppa mcm ni. Wae chagi tinggalkan oppa - bambam.

Skip selepas seminggu~

Selepas kematian wendy bambam memang tk dpt nk terima hakikat yng wendy dh tk dak. Tetapi semakin lama dia boleh mengubati rasa sakit tu di hatinya.sekarang bambam dh boleh menerima hakikat yng wendy sudah tiada.

Di rumah appa bambam~

Appa bam:bambam-ah appa ada belikan kamu rumah baru jadi kamu boleh la berpindah ke sana pada esok pagi ya.

Bambam:what esok pagi pindah sana!! Tapi maid. Maid nk dpt kt mn?

Appa bam: kalau pasal maid appa tk leh tolong. Yng itu kamu cari la kt ajjuma kamu. Dia mesti ada la maid yng Bagus ii.

Bambam:hmm ok la mcm tu. Ok la bambam nk balik nk gi kemas ape yng patut*bangun and salam appanye+keluar rumah*

Dalam perjalanan bambam balik ke rumah sempat jugak dia memikir mcm mn nk cari maid yng mcm wendy tu. Arh mcm mane aku nk cari maid yng Bagus erk ish susah la zaman sekarang ni. Pikir punya pikir tiba ii kata ii appanye terlintas di pikirannya.yng iti kamu cari la kt ajjuma kamu.kata ii appa sebetar tadi.ha'ah la kan appa dh bagitau dari je kt ajjuma. Haih asal la kau ni pabo sangat bambam*ketuk kepala sendiri. Tanpa melenggangkan masa bambam terus menelefon ajjuma nye.

Dalam panggilan~

Bambam:annyeong ajjuma.

Ajjuma bam:annyeong bambam. Kenape ni fon ajjuma.

Bambam:hmm bambam sebenarnye nk cari maid baru la ajjuma. Ajjuma ade tk maid yng Bagus.

Ajjuma bam:haih maid lagi. Ni mesti baru pindah rumah. Hmm ajjuma ade maid yng mcm mn kamu nk kan tu. Ha! Tk lupe jugak yng maid yng ajjuma nk bagi ni sebaya dengan kamu and dia bakal bersekolah dengan kamu.

Bambam:ouh kalau mcm tu bile ajjuma boleh bagi kt bambam maid tu. Eh tk lupe jugak sebenarnya wendy maid bambam tu dh tk de.

Ajjuma bam:ajjuma rase minggu depan baru boleh ajjuma bagi sebb dia kan nk masuk sekolah baru dia tu,kamu boleh la berkenalan dulu ngan dia ye. Name dia mina. Ehh betul ke tapi appa kamu tk bagitau ajjuma pun.

Bambam:hmm ok la mcm tu ok laa ajjuma. Annyeong kamsahamida.

Ajjuma bam:nae annyeong cheonma.

Skip waktu tengahari~

Sekarang bambam dlm perjalanan nk pergi ke rumah baharu nya. Bambam baru saja dpt tahu yng maid nye itu sebaya dengannye dan bakal pindah ke sekolahnya. Barangan keperluan bambam sudah pun diangkat oleh driver appanye pagi tadi. Apabila sudah sampai di rumah baru nye. Dia mula mengorak langkah untuk melawat rumah barunya.

Bambam:hmm boleh tahan. Cantik. Besar rumah ni aku suka tapi maid baru aku minggu depan baru dpt. Haih agaknya cantik ke tk maid baru aku tu. Dh la sebaye ngan aku.

Bersambung...

Ok settle chap 2 ni. Harap korang semua suke ye 🙃.
Nantikan chap 3 dari saye. Jangan lupe vote, coments and follow me.
-kamsahamida. Abaikan typo. Annyeong muahahha cikit 😘-
(Bamina)




my stupid maid(bamina)Where stories live. Discover now