Qaisara berjalan pergi ke mejanya dan Hakim. Dalam hatinya berbaur perlbagai perasaan. menyesalnya aku terima' 'apa yang aku dah buat tak boleh nak tarik balik' 'dia mesti menaruh harapan dekat aku' 'aku tak nak hampakan perasaannya' itulah diantara ayat yang berlegar dalam kepala Qaisara."Aku dapat berapa markah?" tanya Hakin agak teruja tetapi dia tak perasan perubahan wajah Qaisara.
'Apa yang nak terjadi aku berserah kepada Allah' ujar Qaisara di dalam hati. Dia sudah pasrah. Apa yang terjadi dia berserah sahaja. "Kau tengok sendirilah" balas Qaisara dengan lemah dan menyerahkan kembali kertas soalan yang di tulis jawaoan oleh Hakim.
10/10
Matanya amat terkejut melihat markah yang dia dapat. 'Nak sama dekat dengan marah maths tahun lepas' ujar Hakim di dalam hati dengan perasaan yang gembira kerana dia dapat dating dengan pujaan hatinya♥.
"Jadi deal tadi di teruskan. Ok?" tanya Hakim dan memandang Qaisara. Qaisara membalasnya dengan anggukkan lemah sahaja.
"Kau ok tak ni?" tanya Hakim dengan penuh perasaan kerisauan di dalam jatinya melihat Qaisara seperti ni. Qaisara hanya membalasnya dengan lemah.
"Aku ok" ujar Qaisara.
"Takkan kau nak pergi jugak dengan keadaan kau macam ni?" tanya Hakim dengan penuh kerisauan terpancar di wajahnya.
Qaisara hanya mampu mengangguk kepalanya dengan lemah. "Kalau keadaan kau macam ni kita tak payah pergi hari Sabtu ni lah kita pergi hari lain" ujar Hakim yang menyentapkan Qaisara.
'Dia care pasal aku?' Qaisara bermonolog di dalam hatinya. Dia masih tidak menyangka yang Hakim mengambil berat akan dirinya.
"Kalau hari lain tak bolehlah. Kita pergi je lah hari Sabtu ni. Ok?" tanya Qaisara dan memandang Hakim yang eajahnya oe uh dengan kerisauan.
"Kau pasti nak pergi jugak ni?" tanya Hakim yang masih
ragu-ragu dengan apa yang dikatakan oleh Qaisara. Qaisara menganggukkan kepalanya menandakan 'Ya'.Keesokan harinya
Di kantin
Wajah muram Qaisara diperhatikan oleh Susie dan Aisyah. Pelik dengan perangai Qaisara yang asyik termenung, orang panggiljya pasti tidak dia tidak menyedari. Mereka oelik dari pagi sehinggalah waktu rehat pengawas ni, wajaha Qaisara masih muram dan murung seperti menyembunyikan sesuatu.
"Sara, kau ok?" tanya Susie dan dibalas anggukan dari Qaisara. Ok ini pelik... Biasanya Qaisara dan Susie lah yang paling bising dalam kelas, ini tak mereka berdua senyap sahaja.
"Aku tak rasa kau ok sekarang Sara. Kau ada sembunyikan something ke daripada kitaorang?" soalan mengejut daripada Aisyah dan ianya menyentapkan lamunannya.
"Korang kalau lelaki dan perempuan berdua-duaan nanti akan ade orang ketiga iaitu syaitan kan?" tanya Qaisara keoada mereka berdua. Susie dan Aisyah hanya mengangguk dan memandang Qaisara. Pasti ade sesuatu yang ingin dikatakannya.
"Semalamkan kita kena handle The D'evil Boys kan? Aku bagi kertas soalan yang pasal Sains dekat Hakim. Lepas tu dia cakap dekat aku kalau aku nak dia buat aku kena date dengan dia lusa ni pastu aku cakap kalau kau ade salah satu soalan maksudnya di kira aku menang. Jadi dia akan belanja aku dekat kantin. Tapi selepas aku bagi Aisyah untuk marks kertas tu. Aku tak sangka yang dia 10/10..." ujar Qaisara yang menundukkan kepalanya. Tidak berani dia nak melihat reaksi Aisyah dan Susie.
KAMU SEDANG MEMBACA
[H] Akak Pengawas Itu Aku Punya
Fanfiction4 orang pengawas perempuan yang cantik lagi bergaya. Di minati satu sekolah disebabkan kecantikan mereka, perangai mereka yang jenis happy-go-lucky kecuali ketua mereka yang beperwatakan dingin dengan semua orang. Memang terkenal satu sekolah sebaga...