CHAPTER♤18

3.5K 164 85
                                    

Situasi Susie & Nazrin

Keadaan mereka berdua ialah KEKOK. Situasi yang amat kekok bagi mereka berdua kerana mereka mana rapat mana pun. Masa Susie jadi mentor kepada Nazrin pun diaorang tak berapa banyak cakap. Cakap bila perlu je. Keadaan yang janggal ni membuatkan Susie rasa tidak begitu selesa dengan Nazrin yang asyik melihatnya. ' tahulah aku lagi pendek dari dia tapi tak payahlah tengok macam tu sekali ' bisik hati Susie yang bicara tentang pandangan mata Nazrin kearahnya.

" kita nak pergi mana ni?" soalan Nazrin itu memecahkan kesunyian antara mereka.

" tak kau cakap nak pergi usya hoodie kan?" tanya Nazrin lagi tapi tiada balasan dari Susie. Nazrin hanya mengikut langkah Susie yang berjalan agak laju.

' aku tahu dia pendek sikit dari aku tapi tak payahlah jalan cepat sangat susah aku nak kejar dia nanti kang hilang pulak ' bicara hati Nazrin yang benggang dengan perangai Susie ni.

PADINI

Satu kedai yang menarik perhatian Susie. Dia masuk sahaja dia jadi rambang mata melihatnya. masya'Allah. ' Terbang banyaklah duit aku harini. bicara hati Susie yang sedikit gelisah. ' hari ni je. Hehehe. ' gelak jahat dalam hati Susie. Nazrin yang melihat Susie berdiri tegak dan bibir terbit senyuman yang agak menakutkan. ' comel  ' terlintas perkataan itu di hatinya dan juga kepalanya. Hati dan fikiran memikirkan perkara yang sama.        Yehet!
(Sesiapa EXO-L akan tahu perkataan itu↑)

A stupid little song that can reach heaven,
My prayer that spent all night in tears,
I hope it reaches your heart♥♥

(Wanna One - Beautiful)

IPhone 7+ Susie berbunyi. Dia mengangkat dan matanya membulat melihat siapa yang menelefonnya. ALIF DANIAL. Orang dia paling benci sebab asyik kacau dia je kalau dia seseorang kalau ada geng dia yang lain dia tak berani nak kacau sebab diaorang mesti akan beritahu dekat Aisyah sebab ...  (Rahsia)

Susie meng'off 'kan IPhone nya. Dia sendiri dah masak dengan perangai Si Alif yang always kacau dia. Bika kacau je mesti dia nak confession yang dia akan cakap

Awak saya  tak boleh hidup tanpa awak disisi saya yang sunyi tanpa CAHAYA awak yang sentiasa menerangi kegelapan hati saya yang dah ambik tanpa izin saya. Saya tahu saya tidak sempurna dimata awak tapi saya cuba yang terbaik untuk memimpin awak ke jannah Allah. Saya nak jadi imam awak, boleh?

Itulah ayat yang akan dilontarkan. Tak pun dia bagi pick up line yang kadang-kadang hambar. Contoh...

Awak tahu tak apa beza awak dengan toyol?
Apa dia?
Beza dia toyol curi duit awak pulak curi hati saya♥

Apa beza awak dengan gula?
Manalah aku tahu.
Gula dia manis tapi sementara awak pulak manis selamanya♥

Awak cuba tutup mata
* tutup mata*
Macam tulah hati saya bila awak tiada♡

Awak apa beza awak dengan matahari?
Apa dia?
Matahari menerangi bumi awak menerangi hati saya♥

Awak.cantiklah bila awak pakai blouse warna ungu
Saya pakai warna biru lah
Oh ye ke? Betul lah cinta itu membutakan♡

Awak apa beza awak dengan bulan?
Apa dia?
Bulan menerangi kegelapan malam tapi awak menerangi kegelapan hari² saya♡

[H] Akak Pengawas Itu Aku PunyaTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang