Tankarna

1 0 0
                                    

Klockan är 23: 57, 3 minuter till nyår.

Jag drunknar i minnen av dig.
Men jorden fortsätter att snurra och världen fortsätter. Utan du och jag.
Snart är det ett nytt år.
Jag önskar att tiden skulle sluta springa iväg från mig.
Varför kan den inte bara stanna.
Stanna i ett av de där ögonblicken när vi var nykära.
När du strök undan en hårslinga ur mitt hår och kollade mig sådär intensivt i ögonen.
När du sa att jag sjöng fint, fastän jag vet att jag är praktiskt taget tondöv.

Det gör så ont, jag sätter på musiken på högsta volym och sätter på hörlurarna.
Jag stänger ute mina vänner, skolan och familjen. Jag stänger murarna.
Jag hatar mig själv utan dig, för du var min andra halva.
Du fångade mig alla gånger, även när jag hoppade lät du mig aldrig ramla.
Hur ska jag kunna känna känslor ensam, jag kände ju allt med dig.
Det värsta är inte bara smärtan i mitt hjärta, utan också att du aldrig lät mig säga förlåt mig.

5...4...3....2....1 Alla kallar det här för en nybörjan.
Men jag är fast i kvicksand fullt av den gamla smörjan.
Du är säkert på en fest nu med dina vänner.
Jag är inte där så "feel free", gå vidare.
Utan mig går säkert allting smidigare.
Men kom ihåg att i den första tjejens ögon, som du ligger med ikväll.
Där kommer du se mig.
Medan du fortfarande är tillräckligt nykter för att inte spy ner dig.

Sanningen är bara så enkel, livet är inget utan dig.
Allt är tomt och det som brukade vara jag, är bara borta.
Jag blev liksom som luft, som inget, i mitt eget liv.
Jag är bara som en skådespelare i en film utan huvudrollen.
Nu lever jag bara med minnet av dig.

Tiden rinner ut i sanden. Jag är så stressad. Vem ska älska mig om inte du. Var är jag om 10 år...

Men det kanske var bäst att det tog slut nu...vi skulle ändå aldrig ha varat för alltid...

Jag kommer ihåg Julia i skolan, som du alltid verkade dregla över och stirra på....

Den första soluppgång på det nya året. Nattens mörka trygga skuggor skingrar sig. Nu kan jag inte längre gömma mig. SLUTA! Allt blir för verkligt. Spola tillbaka, jag vill inte! Snälla solen gå ner igen! Kom tillbaka mörker, jag saknar dig! Dagen kan vänta. Solen kan gå och dränka sig! Jag vill inte börja mitt första år utan dig!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 31, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Den sista natten på året ~ Den första första sol uppgången på året. (Avslutad)Where stories live. Discover now