Vagyis a Vörös Köpeny. A történet kialakulása Tokió környékén, 1940 januárjára vezethető vissza. Egy kamishibai (papírszínház) egy történetet dolgozott fel, ami egy szexuális zaklatást ábrázolt egy fiatal lány és egy férfi között, aki vörös köpenyt viselt. Az eset széles körben ismertté vált, populáris kultúrákba keveredett. A kamishibai készítőjét őrizetbe vette az osakai rendőrség, a papírképeket pedig elkobozták. Sok helyen úgy írják le, Aka Manto elfogja és megöli a gyerekeket, sok történet szerint csak lányokat. 1935-ben pedig az a hír járta, hogy az osakai általános iskola alagsorában egy vörös köpenyes férfi rejtőzködik egy cipősszekrényben. Továbbá egy szocialista bankár vörös köpenyes vámpírról kezdett beszélni, hogy ijesztgesse a hazai népet a háború alatt. Nem sokkal később letartóztatták. Az 1970-es 80-as években szintén előkerült a vörös köpenyes férfi Kobe-ban, aki piros takarókba csomagolja a gyerekeket, és elviszi őket egy misztikus szigetre.
Manapság Aka Manto-val a japán iskolai mosdókban találkozhatsz, ha a legutolsó fülkét használod. Hirtelen egy titokzatos hang megkérdezi: "-Piros vagy kék papírt kérsz?"
Ha a pirosat választod, véres halál a jutalmad. Ha a kéket, addig fojtogat, míg bele nem kékülsz. Ha valamilyen másmilyen színűt, azonnal lehúz a pokolba. Az egyetlen megoldás, ha nem kérsz papírt.
Más helyen Aoi Manto (Kék köpeny) riogatja a diákokat a mosdóban.
"-Piros köpeny vagy kék köpeny?"
Ha piros köpenyt választasz, a szellem letépi a bőrödet, ha kék köpenyt, itt is fulladás lesz a veszted. Ha sárga köpenyt kérsz, belenyomja a fejedet a WC-be, ami használtál. Itt is az az egyetlen menekvés, ha nem kérsz köpenyt.A legnépszerűbb legenda szerint egy diák kihívta a rendőrséget, mert egy férfi hangját hallotta a női mosdóban. A helyszínre kiérkező rendőrnő bement a mosdóba, és valaki megkérdezte tőle:
"-Szeretnéd felvenni a vörös mellényt?"
A nő igennel válaszolt, a mosdó előtt várakozó férfi kollégája már csak a sikolyát és egy puffanást hallotta. Mikor bement, a nőt lefejezve találta a padlón, mellényét vérben ázva.
ESTÁS LEYENDO
Japán legendák és rémtörténetek
TerrorHa szereted a borzongást és a rémtörténeteket, ajánlom figyelmedbe ezt a könyvet. Lefekvés előtt nem ajánlott olvasni! 😉