1•

144 7 51
                                    

Jin melambai lambai anak kecil yg didalm dukungan ayah nya. Ank kecil itu ada pesakita kedua terakhir yg dirawat sebelum klinik nya ditutup buat beberapa minggu .jin sengaja ttup lama sbb sudah 3 tahun klinik nya beroperasi tk pernah klinik nya tutup lebih dari seminggu. Jin ingin travel jauh 2 sedikit ,seorg diri.

"okey next "

Pesakit terakhir masuk lalu duduk di kerusi sebelah meja jin untuk memudahkn pemeriksaan nya.
Jin menyelak fail data pesakit itu yg baru saja di fail kn kerana lelaki itu baru first time dtg sini. Selesai memastikn data lelaki itu lengkap atau ada yg salah jin memandang lelaki dan beralih ke tangan lelaki itu yg dari tadi meremas jacket warna hitam seprti tahan sakit.

"awak sedang tahan sakit? "

Lelaki itu memandang jin lalu tersenyum lemah. Jin membals senyum itu. Jantung nya seprti baru mendapat kejutan elektrik terus berdetak tidak normal dari asal. Lelaki itu berlesum pipit, senyum nya manis dan wajah nya tampan sekali.

"sakit kat bahagia mana? "

Lelaki itu menunjuk semua bahagian. Jin mengaguk. "namjoon dah lama ke sakit ?ataupun baru baru je " soal jin. Lalu menulis sedikit maklumat di fail itu.

"baru je tapi saya dah telan pill pain killer"

Dahi jin berkerut. Setahu jin pill tersebut dos nya amat kuat kene tahu nasihat doktor baru boleh mkn sbb ubat itu berbahaya.

"dah berapa biji? "
"baru 3 "
"hmmm saya saran kn stop mkn tu saya akan bagi pill tahan sakit dan yg lain manfaat kn ubat tu mkn on time kalau boleh antibiotik habis kn"

Namjoon mengaguk.

.
.
.

Selepas jin keluar dari klinik nya dia mengunci klinik nya. Hampir jantung jin gugur apabila pesakit nya yg terakhir bernama namjoon itu bersandar di dinding kliniknya sambil tngan kedua dua tgn nya masukkn dlm kocek jeansnya.

"terkejut doktor " namjoon berjalan kearahnya sambil tersenyum  .

Jin hanya tersenyum  ."awak buat apa kat sini? " soal jin. "hmm doktor balik jalan kaki kn? " soal namjoon. Jin mengaguk langsung tersenyum kekok. Mcm mna budak ni tahu? Stalker aku ke apa?

"dan apartmen doktor ke depan seven7 tingkat ke 8 yang ke- 5 kn?" jin menelan air liur nya yg tiba2 rasa pahit. Jin mengaguk kaku. Sah stalker! .

"kebetulan kita sama apartmen tapi saya tingkat 7 yang ke -6,  nice to meet you doktor kim soekjin? " namjoon menghulurkn tangan tanda perkenalan. Jin menyambut huluran itu dan tersenyum. Kenapa tiba2 hati nya rasa berbunga. Sah jin kau angau!

"boleh saya teman doktor balik ?jngan risau saya org baik2 "namjoon tergelak melihat riaksi jin yg tak berubah dari tadi. "bo-boleh "

.
.
.

Bunyi tapak kaki saja sekarg diantara mereka berdua. Mereka tak berborak pun.

"doktor? "

"ye?"

"saya tak kisah kalau sakit saya tk sihat "

"kenapa pulak? "

"sebb saya nk jumpa doktor hari2 "

Blush!

Pipi jin memanas. Jin mengusap pipi nya. Namjoon ketawaa bila lihat jin blushing. Namjoon menolak pintu yg menyambungkn lift di dlm bangunan apartmen mereka jin mendahului masuk lalu namjoon. Mereka masuk ke dlm lift. Jin malu.

patient - namjinWhere stories live. Discover now