Mimpi?
"mari beli!mari beli!loceng angin keluaran baru jepun!tak sia sia kor---hai cik adik manis..nak beli loceng angin tak?"
"erk..berapa eh?"
"56 adik manis,tapi kalau adik manis..ahjuhsi bagi kurang 54*senyum*"
"ummmm,saya nak beli tapi duit tak cukuplah ahjuhsi..mian."
"eh tak pe tak pe,duit adik ada berapa?"
"10.."
"tak pe,awak ambillah..saya bayarkan.."sampuk satu suara dari belakang jihyo.dia menoleh, ingin melihat gerangan tersebut.
"jung-jungkook!"
"ahjuhsi bagi dia yea"suara jungkook menyedarkan jihyo
"eh tak--tak ko---"
"jihyo shi.."panggil jungkook lalu mendekatkan jaraknya ke jihyo..
jihyo terkejut lalu terundurkan sedikit badannya
"ah jungkook!.."jeritnya sambil berundur kebelakang,pipinya mula berona merah
"eheks..awak ambil jelah,anggap sebagai hadiah dari aku..jungkook hensem ni"potong lelaki tu,sempat lagi memuji dirinya sebelum dia berlalu..
jihyo diam seketika sambil menatap loceng angin yang diberikan kepadanya..sesaat itu,ditolehnya tubuh jungkook yang makin hilang ditelan manusia...
dia tersenyum.
"yah song jihyo shi!.."
sekali lagi gadis tu tersentak..
kini dia berada disebuah restoran yang dipenuhi dengan manusia pula..
jihyo memandang keseluruh pelosok restoran tu sebelum memandang ke depannya..
"cantikkan?"tegur satu suara dihadapan jhyo,dilihat gerangan tersebut..
"jungkook?"
dia mula bingung,tadi dia dipasar Pohang..sekarang dia berada disebuah restoran pula dan jungkook nampak lain.
"ki-kita de---"
"kita kat restoran mesui..harini kan first date kita*senyum*"potong jungkook dengan senyuman manis dibibir,jihyo yang berada didepannya ditatap dengan penuh cinta..
Jihyo Pov.
aku memandang jungkook,kenapa dia ada kat sini?bukan dia..
sekejap.
tadi aku kat pasar,kenapa seka----
"jihyo.."
suara jungkook menyentakkan aku,aku menatap wajahnya dengan penuh tanda tanya,dia pula hanya tersenyum..
"jungkook,bukan awak---"
"kajja kita makan.."potongnya lagi..
kenapa setiap kali aku ingin mengatakan sesuatu,dia selalu memotongnya..
makanan dimeja sekadar aku tatap..aku tak selesa dengan situasi sekarang..
"jihyo ah.."panggilan jungkook buatkan aku memandangnya lagi..
YOU ARE READING
Crystal Snow [Hiatus√]
Fanfiction"Aku dan Dia merupakan rakan sekelas tapi kitaorang tak pernah bertegur sapa atau bersua muka..Sampailah satu peristiwa terjadi yang membuatkan aku tertarik dengannya.."- kim taehyung.. ©to taepopcorn Start : 09/12/17