Zoals altijd zat ik weer in de collegezaal te wachten op de docent die weer eens te laat was. Het was een jonger iemand niet iemand die heel erg ouderwets was, maar iemand die echt wist waar hij over praat.
Stiekem zag hij er ook nog eens leuk uit. Apart maar leuk een man in pak met laarzen.
Zijn mooie blauwe ogen maakte het ook wel echt af. Ook was hij niet super gespierd maar ook weer wel.
Ja echt een man waar ik op zal vallen maar ja hij was de docent dus het kon en mocht niet. Zoals elke week zat ik vooraan en droomde altijd een beetje weg. Ik keek ja ik keek veel naar hem hoe hij deed hoe hij bewoog hoe hij zat op de tafel nooit op een stoel elke beweging die hij maakte was interessant. Daar was hij kwam binnen lopen met zoals als altijd het zelfde excuses dat hij nog even koffie wilde hebben maar de rij zo lang was dat de les nog wel even kon wachten.De les was toch best interessant ik moest via een filmpje een aangifte opnemen alles onthouden en er op een later tijdstip alles uitwerken in een verslag. Hij vond dat je op deze manier het beste het vak kon leren. Hij deed alles op zijn manier.
Zoals altijd was ik weer druk bezig ik vind het heerlijk om dingen goed te doen en goed uit te werken. De meeste mede studenten waren na 1 keer het filmpje te kijken al weg gegaan ik had het filmpje al 4 keer gezien scheef dingen op zodat ik zoveel mogelijk punten in mijn verslag zal kunnen verwerken. Ik was zelf al begonnen ik had mijn laptop bij me ja ik ben een beetje een nerd maar ik wilde dan ook zo graag bij de politie.
Ik deed alles zelf ik was dan wel al ouder dan mijn mede studente maar ik wilde dit echt ik knokte ervoor.
Ik had niet eens door dat de les al afgelopen was ik zat zo in me gedachten bij me opdracht dat ik niet door had dat hij achter mij stond en mee las met mijn verslag.
"Eva wat ben je toch weer druk bezig.
Ik keek op en keek in zijn mooi blauwe ogen lachte wat en besloot ook maar me spullen in te pakken en naar huis te gaan.
Hij was het daar niet helemaal mee eens en had besloten dat ik maar zijn koffie moest gaan halen.
Zo gezegd zo gedaan toen ik terug kwam zat hij achter mijn laptop en toen hij mij opmerkte klikte hij mijn laptop dicht. Hij melde dat hij wat aantekeningen had geplaatst om me te helpen. Hij wist tenslotte dat ik dit heel erg graag wilde maar ik was meer van de praktijk dan van de theorie.
Ik bedankte hem vriendelijk en raakte met hem aan de praat.
Ik vroeg waarom hij docent was en niet gewoon ze echte beroep uitoefende. Met als antwoord van hem dat hij dat niet meer kon hij verteld me dat zijn werk partner zich een kogels door zijn kop had geschoten omdat zijn vrouw zwanger was van iemand anders. Hij was ook tijdens zijn verhaal gaan zitten op een stoel wat ik hem nog nooit had zien doen.
Ik was op de tafel gaan zitten ik zag de tranen van verdriet in zijn ogen van uit het niks pakte ik zijn hoofd en trok hem tegen me aan ik voelde hoeveel pijn hij had, en begreep waarom hij nu niet gewoon kon werken.
Hij was docent voor afleiding hij kon en wilde geen andere partner hebben en had besloten om andere goede mensen op te lijden voor de politie. Hij zag wat in me en vertrouwende er op dat ik een heel goede kans zal maken om echt bij de politie te komen.Na ons gesprek en zijn kop koffie ben ik op mijn scooter naar me huisje gereden ik woonde in een studente huis en woonde daar met nog 3 andere meiden, had een reuze grote kamer en wilde toch echt dat verslag nog af hebben voor dat ik van mijn vrije weekend kon gaan genieten. Niet dat ik heel erg veel van plan was , ik wilde het liefst op me bed tv kijken. En vooral helemaal niks doen vrienden had ik niet echt ja me huisgenoten maar hun waren echt van het stappen en dat was ik nou juist niet ik was echt een huismus stappen vond ik niet leuk zag het nut niet van in.
Snel besloot in me laptop weer op te starten en verder te gaan met het verslag de aangifte uit te werken zodat ik snel verder kon met mijn serie die ik aan het kijken was.
Mijn oog viel op de vele aantekeningen die hij had genaakt voor me en om me een beetje te helpen. Onderaan het verslag stond een korte tekst ik liet mijn ogen er overheen glijden en mijn mond viel open..
Lieve Eva
Hier zijn heel wat aantekeningen voor je ik hoop dat je zo een mooi en goed verslag van kunt maken. Ik geloof echt in je jij kan echt een goede politieagente worden. Ik doe dit echt niet zomaar lieve Eva ik vind je stiekem al heel lang leuk en heb echt een zwak voor jou. Ik zie je altijd dromen en naar mij kijken. Ik zal je zo graag beter willen leren kennen lieve Eva .
Ik hoop dat het wederzijds is.
En fuck dat ik je docent ben niemand hoef dat te weten nog 3 maanden dan ben je klaar met je studie.
Als je er ook zo over denkt ik heb mijn nummer in je jas gedaan.
Bel me sms me ap me wat jij wilt.
Liefs van Floris
JE LEEST
Fleva zomaar
FanfictionKorte hoofdstukken met korte Fleva verhaaltjes Mischien sommige verhalen wat langer andere wat korter gewoon om mijn ideetjes kwijt te kunnen raken en voor afleiding.