Selesai di restoran,mereka bergerak ke lokasi seterusnya yang sengaja diselit dalam jadual.Iaitu...Dun dun dun~ Karaoke... *krik krik* Adehh janganlah macam ni T_T Okay teruskan.Seperti biasa,Jimin dan Song Im menaiki kereta yang sama dan ahli lain BTS dan DID menaiki bas kecil di belakang.Mari lihat keadaan dalam bas~
Shiuuu~~ wuuuu~~ krik krik. Ehh serious lah ni bas diorang? Kelihatan masing masing bermain dengan telefon pintar masing masing terutamanya Namjoon.Namun tiba tiba Teresa membuat keputusan untuk memecah kesunyian "Lepas ni kita pergi mana??" Violet memandang Teresa seperti "Bangang nya budak ni,dh tau tanya lagi" Teresa yang merasakan perkara itu terus membalas "Alahhh aku cuba nk berbual pon tak boleh K FINE"
"Ehh,sokay kitorang faham,great work Teresa,lepas ni kita pergi Karaoke atau Norae-bang.Tak sabar kan? Nk nyanyi habis habisan" jawab Taehyung dan melemparkan senyuman ke arah Teresa yang kemudiannya disambut dengan thumbs up oleh Teresa dan senyum menunjukkan barisan gigi putih miliknya.
Violet pandang mereka mcm "kesemutan apakah ini". Mia yang sedang asyik mendengar lagu terkejut apabila Jungkook beralih ke tempat duduk di sebelahnya dan mencabut earphone sebelah kanan Mia."Apesal ni oppa?" Jungkook tergelak kecil "Ingatkan dah tk perasan Ape Ape, takdelah dari tadi diam macam risau pulak" "I'm okay oppa" Mia meletakkan kembali earphone-nya yang sekali lagi dicabut oleh Jungkook."KENAPA NI?!" Mia merengus."Ya! Aku oppa kau jerit jerit kenapa" Jungkook cekak leher Mia dan jotoss kepala dia kuat kuat."AHHHH!! OPPA STOP!" "BUAT LAGI?!" "TAK TAK TAK BUAT" Jungkook melepaskan Mia yang dengan pantas menggosok gosok kepalanya kerana pedih.Dia juga menggosok gosok matanya kerana pedih yang amat,mata dia mula berair tapi bukan pedih kepala...
"Baiklah kita dah sampai! Semua pulangkan barang peribadi kt stylist jangan letak dalam bas!" Mia dengan pantas bangun dan menolak Jungkook ketepi dan keluar dari bas."Apahal pulak dia tu".
"Okay Jimin tepuk slate pls" "Nae~ mulakan rakaman dalam 3,2,1" *pap*.
"Dh sampai tempat fave~" jerit Taehyung."Baiklah di lokasi ini,kamu akan bergembira sambil pasangan menjalankan misi rahsia,pasangan dan ahli kumpulan akan diberi bilik berasingan-" "Haaa sudah..." fikir Song Im dalam hati. "Pasangan akan bergilir-gilir melawat bilik ahli kumpulan lain untuk menjalankan misi dan jika berjaya,mereka akan mendapat hadiah rahsia.Song Im dan Jimin duduk di dalam bilik itu sambil menunggu staf menyiapkan set.Jimin membuka penutup botol dan menghulurkannya kepada Song Im yang kemudiannya diambil olehnya.Song Im terus teguk botol itu kerana dahaga dan gementar.Jimin memanggil seorang staf dan bertanya "Kitorang berdua je ke dalam ni nanti?". *pusshhh* Song Im spray habis ke depan air yang diteguknya dan kemudian terus terbatuk batuk."Ehh Song Im okay tk?" Tanya Jimin dan semua staf tertumpu pada Song Im."Im- o-okay uhukk uhukk" "nah minum lagi" hulur Jimin kepada Song Im.Dia meneguk air itu sedikit.Staf yang tadi teralih perhatian dari Jimin terus menjawab "Haah korang berdua jer" *pusshhh* Double-kill+!! Song Im menyembur lagi air dan terus tersedak bagai nazak.Jimin yang risau terus memegang dagu Song Im dan mendongakkan kepalanya dengan lembut serta menahan sebelah lagi tangan di belakang kepala Song Im."Okay tk? Ish ish ish cuai" selepas Song Im berhenti batuk,Jimin terus mengelap mulut Song Im dengan tisu dan bahagian muka lain yang basah.
"Baik boleh mula rakaman!" Jerit PD dan mereka semua keluar kecuali PD kerana ingin memberi misi dahulu."Baiklah selepas ni awak kena pilih kemungkinan lagu yang mereka akan nyanyikan awak pilih sorang satu,kalau mereka nyanyikan kedua lagu itu awak lulus.Dalam masa yang sama awak harus relay dan pergi ke bilik mereka untuk melakukan misi kecil iaitu pertama,buat Yoongi menari TT dan kedua buat Helen rap Agust D"
Bersambung
Sis cuba :')
YOU ARE READING
Project 'SOULMATE'
FanfictionProject 'SOULMATE' Sinopsis:Song Im kembali ke AOKPOP atas dasar paksa oleh ibu dia.Ibu Song Im ingin dia menghabiskan pengajian dan mula ceburi bidang hiburan.Namun,syarikat yang akan menerimanya ialah....BIGHIT ENT.Selepas debut Di dalam girl grou...