Chapter 8

25 2 0
                                    

Song Im's POV

Aku melangkah keluar dari pejabat milik BangPD dengan kepala Yang tertunduk.Perkara ini susah untuk aku terima.Bukan aku tidak suka dengan keputusan ini tetapi sebagai idol,kami dikira amat Susah untuk mempunyai hubungan akibat peminat Dan standard yg diletakkan pads kami.Sebagai group yang rookie juga,perkara ini lebih mengeruhkan keadaan.Semua orang tau tentang larangan bercinta dlm industri hiburan ini.Aku pula telah ditangkap melanggarnya.

Semasa berjalan ke studio aku terserempak dengan Jimin.Sudah pasti aku tidak mahu jumpa dalam situasi begini.Aku Cuba tunduk lebih rendah untuk menutup muka.

Jimin:Aku tau tu kau Song Im...

Aku masih Cuba endahkan kata-kata dia Dan berjalan dengan lebih pantas.Dia menarik lengan aku Dan membawa aku ke bilik solek yg kosong.Dia menutup pintu

Jimin:Dengar sini, aku tau benda ni dh jadi,kita berdua taknak pon benda ni jadi tapi aku tau kau kuat Song Im... Memang kau pernah lalui benda ni dulu tapi kau laluinya seorang diri, Sekarang kau ada aku, aku boleh pertahankan kau Dan kuatkan semangat kau, sama² kita tempuh benda ni?

Aku mendongak Dan merenung muka Jimin.Dia kelihatan serious tetapi terdapat keikhlasan dalam suaranya.Pastikah aku mampu?

Jimin:Kita boleh

Song Im:Kau pasti?

Jimin:Uhmm

Song Im:Sebelum apa²...adakah ini cuma bermaksud aku perlu berlakon? Semua ini hanya lakonan bukan?

Jimin:Fikirlah apapon kau nk tentang benda ni tapi Yang pasti kita kena lakukannya

Song Im:Tapi aku benci berlakon, kau pon tau

Jimin:Kalau macamtu kau boleh Cuba untuk tidak berlakon?

Jimin tersenyum sinis

Song Im:Merepeklah kau!

Jimin:Tapi walau apapon aku nk kau tau aku minta maaf atas apa aku dh buat dekat kau dulu, mesti susah lalui semua tu sorang².Kau seorang perempuan Yang kuat

Song Im:Hurm apa² ajalah

Aku keluar dari bilik tersebut dengan langkah yang pantas.Kata-kata dia kedengaran ikhlas namun aku masih tak dapat terima pandangan itu,dia boleh buat apa sahaja dia nk mulai sekarang

~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•

Elia's POV

Aku bangun dari tido,meregangkan sendi-sendi yang tegang.Aku bangkit dari katil dn berjalan turun ke dapur untuk memulakan rutin harian iaitu memasak untuk isi rumah ini.Mereka pasti bangun lambat kerana harini tiada kelas yang perlu dihadiri.

Aku letakkan sebiji(?) kuali di atas dapur dan menyalakan apinya.Semasa memasak aku kerap membaca cerita terbaru di internet,mungkin juga menguruskan laman kelab peminat DID yang aku uruskan.Sebagai admin utama dan sahabat rapat Song Im adalah wajib bagi aku memberi kepuasan kepada fans mereka.

Sedang aku meng-scroll(yes I don't know the Malay word for it) laman utama Instagram aku,satu post telah menarik minat aku.

SONG IM,AHLI KUMPULAN DID(DAMSELS IN DISTRESS) DIYAKINI SEDANG BERHUBUNGAN DENGAN JIMIN DARI BTS

Syarikat BigHit ENT. Telah memberi kenyataan tentang isu yang telah berlaku baru-baru ini dan ternyata mereka memang sedang berhubungan dalam kenyataan pendek yang diberi oleh mereka

"Hello, ini adalah BigHit ENT.

Kami sedar Akan isu baru-baru ini yang melibatkan artis dibawah naungan kami.Memang benar Song Im Dan Jimin sedang dalam hubungan dan mereka akan dikawal rapat oleh pihak kami supaya tiada isu lain yang serupa berlaku"

Kata wakil BigHit ENT. Di laman web rasmi milik mereka pagi ini

Elia:WHAT?!!

Bersambung...

Project 'SOULMATE'Where stories live. Discover now