What happened in Belfast: 1

30 1 0
                                    

Belfastin kadut olivat täynnä sumua ja kello oli 7:00 aamulla. Clíona Ivers heräsi vasta, vaikka hänen olisi pitänyt olla herännyt jo aikoja sitten. Hän tiesi myöhästyvänsä pahasti, koska koulu alkaisi jo 8:00. Clíona nousi ja puki päälleen koulupuvun. Hän ei syönyt mitään, koska ei ollut kovin hyvä laittamaan aamupalaa eikä muutenkaan ruokaa. Kouluun oli jokin verran matkaa, mutta sinne jaksoi kävellä, jos jotain positiivista aamussa oli. Clíona otti laukkunsa ja lähti kouluun.

Noin puolituntia myöhemmin hän istui luokassa historian tunnilla. Órlaith O'Beirne, Clíonan paras ystävä istui hänen vieressään, selaten kirjaa joka kertoi katolilaisten historiasta. Se oli tunnin aihe ja molempien lempiaineita. "Jos ihmettelet myöhästymistäni muuten, niin se johtuu siitä että heräsin vasta tunti ennen koulun alkua" Clíona sanoi. "Ai. Minä taas en nuku kauhean pitkään. Oletko muuten kuullut siitä että kouluumme tulee kuulemma uusi oppilas?" Órlaith totesi. "Hän on kuulemma Irlannin puolelta kotoisin, toisin sanoen Galwaysta. Olen kuullut että hän on aika hiljainen ja puhuu paremmin iiriä kuin englantia". Clíona ei ollut kuullutkaan uudesta oppilaasta. Hän oli tosin käynyt Galwayssa, siellä asui hänen isovanhempansa. "En ole kuullutkaan. Onko hän tyttö vai poika ja tuleeko hän milloin?". "Poika ja hän tulee kahden viikon päästä. Ensi viikolla hän tulee tutustumaan". "Aijaa. Hän siis tulee niin pian? Tämä oli aikamoinen yllätys." Tytöt eivät jutelleet loppu tunnilla enää yhtään. Clíona ei yleensä ollut tottunut uusin oppilaisiin, vaan siihen että hän oli uusi oppilas. Hän oli muuttanut Belfastiinkin vasta neljä vuotta sitten kun hänen vanhempansa työpaikka Londonderryssä lopetettiin ja heidän piti löytää uusi työ paikka. Tämä oli siis tytölle aivan uutta...

Tässä oli ensimmäinen osa tarinaa. Pyydän syvästi anteeksi tarinan tönkköyttä ja hyvin vähän kuvailevaa tekstiä, tämä on eka kerta kun oikeastaan edes kirjoitan tarinaa. Kiitos kuitenkin jos jaksoit lukea loppuun!

What happened in BelfastWhere stories live. Discover now