' tolong la weyh...sekali niyh je..'Jungkook merayu hampir melutut dihadapan jimin. Tangan sasa jimin dipaut ke dakapannya.
' HEY! BITCH! lepaslah weyh.!! Kau nk ambik je lah dye tu...x yah ah nangis bagai...HISH!!'
' Btoi niyh?! Nnti bila aku ajak dye pegi study...kau pulak gatal ii nk ajak gi dating bagai..'
Jungkook mengesat airmatanya. (?)
Terhinjut hinjut bahunya menahan sedu.' pebende kau ni? Masa tu aku x tau yg kau ad buat study...relax ii'
Jimin hanya melihat telatah jungkook yg seperti kanak ii itu. Sesekali kepala jungkook digosok.
' apesal kau over sngt eh nk ajar dye? Kau suka minji eh? Ceh!'
' eh?! M-mana ada! Aku ajar dye sbb pengetua yg suruh. Lagipon aku kan classmate dye yg berjaya..aku kesian tengok dye selalu fail..tu je..'
' ceh! Dah suka x nk mengaku! Eleh!! Minji tuyh xyah blaja pon x pe... kan?'
Jungkook memandang jimin dgn raut yg penuh kekeliruan. Pehal?
' apesal pulak? Sewel ke kau niyh? Kene lah blaja..biar pandai!!'
' eleh! Pandai ke bodoh ke..dye tetap akan jadi milik aku...'
' maksud kau--'
' yup! Aku rasa nk kahwin dgn dye lepas habis skolh niyh..'
Raut jungkook berubah untk seketika sblm kembali tersenyum. Dye meminta diri untk masuk ke kelas memandangkan loceng sudah berbunyi.
••••
++KIM MINJI
01/07/201_
' WEYH!! BANGUN!! WOI BAHALOL!! DAH LAMBAT NIYH! KAU XNK PEGI SKOLAH KE?!'
Jeritan hyuri yg meletopkan kepalaku semakin rancak dengan ketukan yg hampir memecahkan pintu bilikku.
Pehal tho?' WOI!!? KENE HEMPAP NGAN BABI KE? BANGUNLAH CEPAT!! KAU X NK PEGI SKOLAH KE?'
Aku lantas memaksa diri untk bangun. Jam dimeja ditenung sekilas. What?
Pintu dikuak kasar menampakkan wajag sembab hyuri yg masih berpijama kumamon.(?)
' WOI! baru pukol empat suku pagi. Ngigau jauh ii lah. Nk pegi sekolah sngt pegi ah!! SHUH!'
Aku menutup kembali pintu. Geram benar bila lenaku diganggu oleh
B-A-B-I...Kaki melangkah ke meja belajar. Nak buat ape? Blaja ah pe lagi? Tetiba idea bernas muncul dikepala.
' klu aku blaja skang...aku xyah blaja ngan jungkook nnti kan? Bijak kan aku? Bley dating ngan min..YEAH!!'
Katil ditatap lama. Apakan daya...kuasa katil king aku lagi empuk. Aku dilamun mimpi. #minjilemah #minjitakuat
••••
' MMIIINNNN!!!'
Minji memanggil manggil jimin yg berjalan laju meninggalkannya keseorangan dibelakang.
Tangan jimin menjadi sasarannya.' eihhh!!! BLEY LEPAS X? RIMASLAH!!!'
Jimin melangkah laju melepasi pagar sekolah. Minji cuba menahan sedaya upaya airmatanya yang hampir mengalir. Kenapa semua ini berlaku?
Perjalanan diteruskan hingga ke kelasnya. Hampir sahaja dye terlanggar para pelajar kerana berjalan menunduk. Tidak mahu sesiapa melihat mata sembab nya yang lawa itu. Heh!
' ehh?!! Minji!! Dah sampai?'
Sapaan eunwoo diendahkan. Mata ii rakan sekelasnya juga turut diendahkan. Kepalanya ligat berfikir tentang jimin. Hatinya cukup terguris.
' kenapa ni minji? Ad problem? Sape buat??!'
Eunwoo sudah menyenteng lengan baju nya. Acah gengsta.
' ji-jimin...'
' jimin?! Dye buat apa kat kau?'
Eunwoo memeluk erat bahu minji. Digosok sedikit kepala gadis itu. Cuba menenangkan hati yg sudah remuk.
' d-dye tengking aku..'
' laa...maybe dye stress kot. Lagi 2minggu nk exam kan? Paham ii jelah. Dh la..x yah pikir.. aku blanja mochi nk? Riniyh kan befday kau...'
' be-befday aku?'
' haa! Tengok!! Befday sendiri pon dh lupa..asyik ingat jimin je...haishh!! Btw..hepy befday,chigu..'
••••
' jungkook...riniyh awk buat study ke?'
Minji menegur jungkook yg tergopoh gapah mengemas buku nya. Redup mata minji memandangnya.
' ani...sory..Saya ad hal mlm niyh..ad event saya kene pergi. Mian...'
' ehh yeke? X pe..saya suka.. hahaha!!'
' urmm tapi event tu...'
' waeyo?'
Minji diam menunggu kata ii jungkook seterusnya. Masih berharap jungkook tidak akan menukarkan fikiran dan membuat study group. ERGH!! X SANGGUP!!
' event.tu..kene bwk pasangan...saya nk awk ikut saya--'
' t-tapi'
' saya ambik awak pukol 8:00 malam niyh. Bye!'
' eh K-KOOK!!!'
°°°°°°°
Sorry for the lambat lambat lambat lambat lambat gila babi update. Siyes tho..wattpad wat hal. Sape yg pernah menulis cerita tu paham ii lah ye.. dh nk dkt 4 kali aku wat chap yg sama. Semalam dh pub tapi tengok ii dh takde..sis tabah. Sory and thx pada sapa yg still menanti ff ape ntah ni.
Sorry gaisss.
YOU ARE READING
5 minutes [Park Jimin]
RandomDalam masa 5minit je...everything can change! 'liking someone doesn't mean you have to be lovers,sometimes you just have to be friend.'