++ KIM MINJI
Aku rehat bersama Eunwoo memandangkan hyuri ad urusan bersama Mrs.Jo...
' Minji...kau nk makan apa??'
Soal Eunwoo...dye ni blh dikatakan kwn rapat aku gak...biasanya rahsia aku...dye org pertama yg tau...geng pelahap aku ni... dye hensem... chomelll je tngok dye ni...slalu jadi profesor...pakar motivasi lah katakan..
' aku x de selera lah..kau je lah mkn...aku teman bley?'
' yah!! MINJI! biar betul?! Kau kan P.E.L.A.H.A.P... mana perut beruang kau?? '
' aku gi cari meja lah..'
Aku meninggalkan Eunwoo yg terpinga pinga...aku duduk di tempat yg kosong... menunggu Eunwoo.. lama nye...
Eunwoo dtg bersama 3 roti kopi...satu dihulurkan kepada aku..2 lagi? Paham ii jelah...
' kau kenapa ni,Minji? Ada masalah? Biasanya kau happy je...skang kau asyik monyok je..why?'
Eunwoo menyoalku sambil menguyah roti kopinya... aku menghembus nafas berat...
' apa perasaan kau...bila kau suka seseorg..pstu kwn dye slalu kacau kau dgn crush kau..tut tut...kau mnt kat kwn crush kau tuyh!! Mcm mana kau rasa??!'
' ouh ....pasal taehyung ke?? Wait..wait
Don't tell me that--'Eunwoo menekup mulutnya... mata dibesarkan..erk! Mmg chomel..tapi aku x de masa nk puji kau!
' Don't tell me yg kau su-suka jimin?'
Aku hanya mengganguk...bukan itu mslhnya tapi--
' bistu? Apa mslhnya? X blh move on ke?'
See? Dia mmg memahami aku...kaan? Dye yg terbaikkkkk!!
' itu satu...mmg x leh move on..tapi mslhnya skang ni...jimin x lyn aku.. dye...dye mcm marah aku je tadi...aku tegur dye...dye buat mcm aku x wujud je...kenapa? Biasanya wktu cuti or lapang...dye mesti mesej aku..tapi smlm...dye x mesej aku pon...'
' kau ad terslh ckp ke? Klu ye...maybe dye terasa dgn kau...'
Aku menggeleng laju..sambil berfikir sejenak...mana ade? Dh nk dkt 3 hari x jmpa dye..tut tut...dye marah aku..Y?
' urmmm....maybe bnyk kerja kot.. stress le tuyh...exam nk dkt kan?'
' maybe...tapi...pagi tadi..jimin x masuk kelas aku pon...setiap pagi mesti dye ad kacau aku dgn taehyung...tapi tadi x pon...'
' kaan aku dh ckp...study lah tu...dh la.. makan ii..nnti abis rehat... x yah la pikir sngt...'
Aku hanya akur..dan buka plastik roti itu...mata aku menangkap satu figura yg sedang beratur...
JIMIN... IT'S JIMINNNNNN!
Aku menepuk nepuk tangan Eunwoo yg berada dihdpn ku untk berpaling ke belakang...
' jimin?'
Eunwoo menyoal...pe senget sangat dye ni...? Jimin ler sape lagi?
Aku mengganguk laju..Aku dan Eunwoo hanya memerhati gerak geri jimin yg hanya berlalu pergi bersama air ditangan...
X makan kat kantin?Biasanya jiminlah yg selalu gembira pada wktu rehat... tapi kenapa?
' Eun...kau rasa x apa yg aku rasa?'
Soalku yg sedang mengunyah roti kopi itu...
YOU ARE READING
5 minutes [Park Jimin]
AcakDalam masa 5minit je...everything can change! 'liking someone doesn't mean you have to be lovers,sometimes you just have to be friend.'