Kapitel 2

199 13 3
                                    

Kapitel 2

Nästa morgon vaknade jag av att någon andades i min nacke.
Jag kände någons armar runt min midja och tänkte precis lyfta bort dem när jag ångrade mig. Det var Oscar som höll om mig. Vi låg i Felix säng och Ogge, Omar & Felix låg på madrasser på golvet. Jag försökte men kunde verkligen inte somna om. Jag sträckte mig efter min mobil som låg på golvet och kollade instagram om något nytt hänt.

Jag skrollade ner bland flödet och såg en bild som Omar hade lagt upp igårkväll. Det var en selfie på oss alla. Jag log och tryckte 'gilla'. Jag trivdes verkligen med det här gänget. Jag hade aldrig känt mig så älskad och behövd som när jag va med dem.

Efter en halvtimma ungefär orkade jag inte vänta mer på att dem skulle vakna så jag satte mig upp försiktigt och sträckte på mig. Jag gick in i badrummet och fyllde 4 muggar med vatten.

Jag gick tillbaka in i sovrummet, alla låg fortfarande och sov, trots att klockan var 11!

Jag tog två av plastmuggarna och slängde det kalla vattnet över Felix och Ogge snabbt innan jag kastade de andra 2 muggarna på Oscar och Omar. Dem vaknade med ett ryck allihopa, flög upp ur sina sängar och skrek högt som 10-åriga tjejer skrek när dem ser sina idoler.

Jag bröt ut i gapskratt och killarna såg förvånat på mig. Jag skrattade så mycket att jag behövde sätta mig ner.

"Ni skulle ha sett er själva!" Sa jag när jag lugnat ner mig lite.

"Ha-ha D/N!" Sa Ogge som va den mest morgontrötta av dem.

Felix blängde surt på mig innan han gick ut ur rummet och in på toaletten.

Killarna följde efter och jag satt ensam kvar i Felix rum.

"Vafan nurå? Kan ni inte ens ta ett skämt?!" Skrek jag efter dem.

Men det var ingen som svarade. Nu var det jag som var sur. 'Skit i de då' mumlade jag och reste mig ur Felix säng för att gå ner och käka frukost.

Men precis när jag kom ut genom dörren hälldes en skål med iskallt vatten över mig. Jag skrek och spände mig i hela kroppen.

"Hämnden är ljuv" sa Felix och skrattade. Men inte på ett hånfullt sätt utan på ett snällt, vänligt sätt.

"Fyfan!" Sa jag men jag kunde inte låta bli att skratta lite.

-------

Vi satt vid frukostbordet allihopa och åt pannkakor. Felix föräldrar var i Paris i 2 veckor och hans syrra bodde hos sin pojkvän så Felix hade huset för sig själv.

"Vad händer idag då?" Sa jag och tog en klunk av juicen i mitt glas.

"Vi hade tänkt åka till stranden. De är ju rätt nice väder" sa Omar och såg ut genom fönstret.

"Kan vi inte bara stanna här hemma?" Sa Felix och reste sig för att ställa in sin tallrik i diskmaskinen.

"För mig spelar de ingen roll. Jag måste iallafall hem och byta kläder, jag hade dem här igår" sa jag och resta mig jag med.

Ogge skrattade till lite och sa

"Vad är det för fel med att ha samma kläder 2 dagar i rad då?"

"Äh, jag vet inte? Lite ofräscht bara. Dessutom behöver jag duscha"

"Okej men åk hem och fixa alla dina tjejgrejer så ses vi här om en halvtimme?" Sa Oscar

"En halvtimma?! Jag är inte nån ninja heller! En och en halvtimme blir bra"

Love will remember ( The Fooo )Where stories live. Discover now