Sene 2019
Bugün Benim doğum günüm 18 yaşına giriyorum. Her sabah olduğu gibi mutfaktan Annemin bağırış sesini duyup uyanıyorum. 'Azra sofra hazır kızım aşağıya in!.' Sıcacık Yatağımdan aniden kalkıyorum ve bitkin bir halde yüzümü yıkamaya gidiyorum, ve ardından dolabımdan en şık elbiseyi seçip giyiyorum tabiki günüm makyaj yapmadan geçemez. makyajımıda bitirdim sonunda, Annemi daha fazla bekletmeden mutfağa ineyim.
usulca merdivenlerden aşağıya doğru inerken Yerdeki kan lekeleri ilgimi çekti. Içimde bir korku vardı. Bir takırtı duydum Ellerim titremeye başladı. Koşa koşa kan lekelerini takip ettim.
'ANNE!!!.' Diye çığlık attım. Annem endişe ederek Elindeki ekmeği bırakıp sesime doğru koştu.
Elimde bir fotoğraf vardı. gözlerim dolmuş ve kafamda bir sürü soru vardı her an ağlayabilirdim.
Annem: 'Azra napıyorsun burda diyerek bağırıyordu' bana.
Yavaşca anneme doğru döndüm. Anne bu elimdeki fotoğraf nedir!? Benim bir kardeşim mi var?. bunu benden niye sakladın!?.
Sakin ol herşeyi anlatıcam sana ama önce yemeğini ye bugün senin doğum günün. Gününü ağlayarak, üzülerek gecirmeni istemiyorum.. diyerekten beni sakinlestirmeye Çalışıyordu. Ben yemek felan istemiyorum bana ne oldğunu şimdi açıkla!!!.Annem çok çaresiz görünüyordu konuya nerden başlayacağını bilmiyordu..
Bundan 18 sene önce, Hayatımın en mutlu günlerden biriydi. Allahım bana Anne hissini tattırdı, ikizim oldu. Yani bir kızım birde oğlum oldu. Doğumumu kastamonuda yaptım. 3 gün sonra hastaneden ciktim. Hemşireler oğlumu bulamadılar.. Oğlumun kokusunu doya doya içime cekemeden, oğlumu benden ayırmışlar .. Annemin gözleri dolmuştu ve sesi titriyordu.
Ben cok şaşirmiştim boğazım düğümlemişti Ağlamamak icin kendimi zor tutuyordum.. Benim bir ikizim mi var?? Sen bunu benden onca zaman niye sakladın Anne!. hiçmi için acımadı kardeşimi benden saklarken?. Hiçmi aramadın kardeşimi?. Senin Gözünde ben bukadar değersiz miyim de bana 18 seneden beri hiçbirşey anlatmadın!. Helal olsun Anne sana. Eğer bugün bu fotoğrafı görmeseydim Asla bilmeyecektim bir kardeşimin olduğunu. Çünkü sen bana Asla Anlatmazdın!.
Ben kardeşimi bulmaya gidiyorum.Annem arkamdan bitkin bir halde bağırıyordu yavrum nereye gidiyorsun!
Annem çok pişmandı Dizlerini yere koyup Hüngür hüngür ağlıyordu.Odama çıktım. Büyük bir öfkeyle Valizimi hazırladım. Uçak biletlerine baktım almanyadan Türkiyeye. şansıma 1 saat sonra bir bilet buldum.
Anneme görünmeden kaçmayı tercih ettim. Eğer annemi görseydim
gidemezdim. Çünkü onu hatalarına rağmen çok seviyorum..
Dışarı çıktım hemen bir Taksi çevirdim evden biranönce uzaklaşmam gerekiyordu. Taksi beni havaalanına kadar götürdü. 30 dakikadır uçağın gelmesini bekledim ve sonunda geldi. Kendimden Emin büyük adımlarla uçağın ıçine giriyordum ve bana verilen yere oturdum.3 Saat sonra..
Her yerim tutulmuş kulaklarım çınlıyor .
Sonunda vardım türkiye ye içimde kocaman bir heycan var Ikizi mi hayırlısıyla bulacak gibiyim. Ellerimi açıp rabbime dua ediyorum, Ya rabbim içimdeki hissleri doğru çıkar şu kulunu mutlu et.Ilk olarak memleketim yani Kastamonuya vardım. burası çok güzelleşmiş en son geldiğimde 10 yaşındaydım, çok özlemişim. Ilk olarak Kastamonuda mevcut olan tüm hastaneleri dolaşacağım. Ikizimi bulup geçmiş zamanın açısını çıkartacağım. Ama önce kardeşimi anneme götüreceğim. Içimden kendi kendime konuşup hayal kuruyordum.
Gece oldu bu saate hastaneler kapanmıştır. En iyisi önce Babaannemin yanina uğrayım belki babaannem birşeyler biliyordur.En son 10 yaşımda gelmiştim memleketime her nekadar çok değişmiş olsa bile insan memleketini unutmuyor neyin nerde olduğunu biliyordur. Sonunda Aile apartmanımızı buldum. Zile basarken ellerim heyecandan titriyor. koskocaman 8 sene olmuş babaannemi , dedemi, halamı, kuzenlerimi ve akrabalarımı görmeyeli. Babaannem uykusuz uykusuz kapıyı açtı. Beni tanıyamadı fakat ben onu tanıdım görür görmez sarıldım ona ve kim olduğumu söyledim ''Babaanne'm benim torunun Azra." Babaannem bu bir rüya olmadığına emin olması için gözlerini peşpeşe yumup açtı ve beni hala karşısında gördü. TORUNUM! diye içten sarıldı bana.
Aradan 2 dakika sonra içeriye aldı beni sessizce Babaanne sana önemli birşey sormam gerekiyor benim bir ikizim varmış bunu biliyor muydun sen babaanne? diye sordum. Babannem üzgünce bana bakıyordu kekeleyerek evet diye cevap verdi bana . Anladım zaten peki babaanne Annem hangi hastanede doğum yaptı ve ismi neydi ikizimin
bunu söylersen işimi çok kolaylaştırsın "Babaannem adresi verdi" 'Umarım bulursun yeşil gözlüm. torununumun ismi Aziz 'Gözleri dolup odasına geçti'.
Düşünmekten uykum gelmiyor.. Sabahın 6 sında herkez uyuyor diye evden sesizce çıkıyorum.
babaannemin bana vermiş olduğu adrese gidiyorum.
Şimdi ilk işim kardeşimi bulmak olacak..