12

223 23 0
                                    

Di Bulan..

           Terkejut Raja mendengar kata yang dikeluarkan oleh Jaebum. Manakala Si Ratu pula tersenyum manis memandang Putera Jaebum yang berani mengambil langkah memutuskan pertunangan anak mereka untuk kebahagiaan anak mereka.

"Kamu tak menyesal ke?"soal Raja dengan prihatin.

           Jaebum menggeleng kepalanya dengan senyuman mesranya.

"Saya yakin dengan keputusan ini tuanku. Saya dapat rasa takdir mereka untuk bersama. Lagipun mereka berdua saling mencintai. Saya tak sanggup untuk hancurkan hubungan mereka yang begitu tulus."terang Jaebum.

Raja dan Ratu menggangguk faham. Raja berdiri membuatkan yang lain pelik.

"Beta nak tengok sejauh mana bukti cinta lelaki itu kepada anakanda kita. Beta nak uji dia. Pengawal! Sediakan beta kuda terbang khas untuk beta turun ke bumi."arah Raja Bulan dengan tegas.

Ratu berjalan ke arah suaminya dan memengang tangan suaminya dengan lembut.

"Kalau bakal menantu kita jujur dan telah buktikan cintanya, adakah kakanda akan menerimanya? Adinda dapat rasa yang cinta sejati yang sangat kuat dari anakanda kita."ujar Ratu dengan lembut.

Raja tersenyum dan mengangguk.

"Kakanda pun dapat rasakannya.Kakanda hanya nak uji dia sahaja..Lagipun kakanda sudah menerimanya."balas Raja itu dengan lembut. Bukan macam mak nyah ok..😸

            Pengawal² raja Bulan mendekati raja mereka dan berkata...

"Kami sudah siapkan kuda khas untuk tuanku..Untuk ratu juga sudah kami sediakan."ujar salah seorang dari mereka.
"Bagus..kamu semua boleh pergi."ujar Raja Bulan. Setelah itu pengawal² menunduk hormat dan kembali buat kerja masing².

"Maaf tuanku.. Jikalau tuanku ingin mengujinya, saya sudah berikan bintang kuasa pada calon menantu tuanku. Bintang itu mempunyai kuasa untuk membantu mereka dan juga akan bersinar menandakan kejujuran tuan punya badan."terang Jaebum.

"Baiklah..terima kasih putera Jaebum. Tolong jagakan kerajaan Bulan sekejap sementara menunggu kami pulang."arah Ratu sambil senyum manis.

"Dengan segala hormatnya saya akan menerima arahan dari ratu."ujar Jaebum dengan ikhlas.

Setelah itu,, dua ekor kuda terbang diraja hilang dari pandangan.


















"Lambat lagi ke nak sampai ni~?"soal Jhope sambil mengeluh berat.

Jin memandang tajam ke arah Jhope.

"Sabar la! Tak silap hyung dekat sini kampung Jimin.."ujar Jin sambil membelek peta besar itu.

"Haih..Jin hyung! Dah 10x kita pusing kampung ni tau tak..letih laa..bila nak sampai ni.."ujar Jhope dengan nada letih.

"Amboi²..kau duduk diam kat belakang tu pun letih..hyung lagi letih sebab memandu tanpa henti ni."balas Rapmon lantas berhenti di sebuah taman.

Rapmon dan Jhope memandang ke arah Jin yang sedang membelek peta. Macam peta dunia je dia belek.

"Hyung pandai tak tengok peta?"soal Rapmon

Jin menggaru kepalanya yang tidak gatal sambil tersenyum kambing.

"Pandai la..tapi pelik la peta ni..banyak pulau laa..hyung mana pandai."ujar Jin dengan nada yang tidak bersalah.

Ternganga Jhope mendengar kata² Jin. Manakala Rapmon menepuk dahinya.

"Sah² hyung tengok peta dunia tu..hyung ni pun,,kita ni zaman moden bukan zaman kuno lagi..Org tak guna dah peta kertas ni..adulaiii apa ni jin hyung!"bebel Jhope dengan pasrah.

"Alaa..hyung lupa laa.."ujar Jin

"Cakap la yang hyung tak pandai guna gps kan?" teka Rapmon sambil menaikkan keningnya.

Jin berpaling dekat lain..taknak tengok wajah menggoda Rapmon..bukan ape,takut tergoda je...

"Hyung,,tengok la gps tu.."arah Jhope.

"Kau kan ada jugak telefon tu..buka dan tengok la."ujar Rapmon.

"Tu la masalahnya, aku pun mana pandai."ujarnya dengan tenang.

"Laa..Dah kau bebel bagai nak rak tadi rupanya tak pandai jugak? Baik tak payah cakap."balas Rapmon sambil memandang ke arah Jhope.

           Manakala yang dibalas hanya memandang ke arah lain..bukan tergoda tapi takut...😅..Rapmon membuka gps dan melihat mereka berada di mana.























"WHAT?!!!!!!!"

Terkejut Jin dan Jhope mendengar jeritan Rapmon.

"Apesal weyy?"soal Jin

Rapmon mengetuk kepalanya di streng kereta.

"Hyung tahu tak kita di mana?"soal Rapmon dengan sabar.

                Jin dan Jhope menggeleng kepala mereka tanda tidak tahu.

"Kita sekarang ada di...DAEGU!! Hyung tau tak? Kita pusing Daegu ni dah lebih dari 10x tau! Nak sampai Busan lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa lagi tau tak! Aduhaiii..."bebel Rapmon dengan geram #brotabah2k18

"Hah?! Alahhh..dah la tengah malam buta..kita nak tidur sini jela dulu..Jhope letih ni hyung.."pujuk Jhope.

"Yela..kita tidur sini la..Rapmon,tolong buka tingkap..kau pun tidur jugak..esok perjalanan kita jauh."ujar Jin.

Rapmon mengganguk dan mengikut arahan kesayangan dia. Jhope pula telah tidur setelah 1 saat Jin habis bercakap. Letih sangat la tuuu..😪

Nak tidur jugak laa..*tak sedar baru pukul 9 lebih..* Jangan tanye knape author tidur awal..sebab author tak kesah tidur awal.. Author lagi suka tidur lebih mase..😂😂

Good nite reader..😴😴

My Love From The Moon// pjm x jjk //✔Where stories live. Discover now