'Ratu apa yang awak lihat semalam cuma salah faham.Awak taukan perangai aulia macam mana.'Pujuk haikal ini sudah hari kedua dia memujuk ratu.
Ratu masih berpeluk tubuh.Kedua orang tuanya di dalam terhendap - hendap mendengar perbualan mereka berdua.'Sudahlah yah tak baik intip.Mereka dah besar pandai - pandailah uruskan masalah sendiri.'Tegur Dato Rusdi pada isterinya.
Datin Rokiah mengangguk sahaja.Betul kata suaminya biarlah ratu selesaikan sendiri.Kalau dah retak menanti belah dia harus menjadi orang ketiga.Biasalah dugaan orang bertunang.
'Tapi ratu nampak awak macam suka je dia cium?'.Jelingan maut diberi pada haikal.Sakit di hati masih bersisa.
'Sumpah saya jijik dengan perlakuannya.Awak tak lihat habis ratu.Saya dah bagi warning pada aulia.Kalau dia cuba goda lagi , haikal akan saman malu pada aulia.'Ujar haikal bersungguh - sungguh.Kalau ratu tak mempercayainya lagi ini semua salah aulia.
Ratu masih diam membisu.Dia percayakan haikal tapi dengan aulia dia tak percaya langsung.Gadis itu kalau dia buat , pasti akan buat betul.Itu yang dia gerun kalau aulia rampas haikal dari dia.
'Iya la tu.Haikal dia tu obses pada awak.Saya takut awak jatuh pada dia.'
'Ratu sayang , hanya awak sahaja yang saya pandang.Hanya nama awak sahaja di hati saya.Sejuta kali pun kalau dia goda saya takkan jatuh.Trust me okay.'Jambangan bunga ros merah di beri pada ratu.Dia tahu buah hatinya itu suka akan ros.
Ros merah sepuluh kuntum itu berjaya melembutkan hati ratu sedikit.Jambangan sudah berpindah tangan lalu dia hidu haruman ros tersebut.Senyuman telah terukir di wajah.'Hanya sepuluh?'.Sengaja dia ingin menduga haikal.
'Kalau boleh seratus saya bagi , tapi tunggu awak merajuk lagi sekali saya bagi.Dengan pokoknya sekali saya bagi pada awak.'.usik haikal.Lega bila ratu sudah mulai senyum.
'Awak ni sengaja kan..'.Satu cubitan manja hinggap di lengan lelaki itu.
'Dah tak marah?'.
'Tak tapi saya belum maafkan awak tau.'ujar ratu manja.Dia labuhkan punggung di kerusi.
Haikal turut mendekati ratu.'Okay awak cakap ke nak pergi mana saya bawak.Janji awak sudi maafkan saya.'
Ratu tersenyum bahagia.'Kita pergi makan jom saya lapar.'Disebabkan geram dengan haikal sudah dua hari dia tak menyentuh makanan.Merajuklah kononnya.
'Apa - apa je yang sang ratu mahu saya akan tunaikan.Jom.'
'Tunggu tau ratu nak bersiap.'ujar ratu , tak sampai satu jam dia keluar balik mencari haikal.Nampaknya lelaki itu telah meminta izin dari orang tuanya.Itu yang dia suka sangat pada haikal.Hormat orang tua , baik hati.Kira haikal cukup pakej untuk menjadi imamnya kelak.Sebab itu aulia tergila - gilakan haikal.
'Tuan puteri dah bersiap jom berangkat.'Jerit ratu.Sebelum dia pergi tangan kedua orang tuanya dia salam dan cium.Kebiasaannya bila dia keluar dari rumah.Sekejap ataupun lama.
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞
Gambar lelaki itu aku lihat bagai nak tembus.Ingat lagi dua tahun lepas di mana syarikat adakan aktiviti perkhemahan dan haikal pun turut ada masa itu.Dia lah lelaki pertama yang banyak membantu aku menaiki gunung kinabalu.Demi dia aku sanggup beepakian seksi semata - mata mahu menawan hati itu.Pada masa itu ratu belum wujud lagi , jadi adalah gambar aku dan dia berdua sahaja sebagai kenangan.
'Aulia kau tengok apa?'.
Teguran dari tim buat aulia tersentak.'Tengok gambar lelaki pujaan aku lah.'Dia adalah rakan rumah yang aku duduki.Sebelum aku sewa rumah ini tim terlebih dahulu duduk.Kini kami berkawan sudah tiga tahun.Nama betul dia fatimah.Katanya nama singkatan tim itu lebih mudah dan glamour.
YOU ARE READING
GODA
Romancemisi menggoda si dia.Aku si gadis tak tahu malu akan rampas dia dari ratu.Dia milik aku selamanya untuk aku!!Bacaan dewasa..18 ke atas tpi sikit je k..