Tayar kereta myvi berwarna kuning sengaja aku pancitkan.Aku lihat sekeliling memastikan tiada siapa yang melihat.Kereta ni milik aku sendiri tapi aku sengaja rosakkan.Aku ada rancangan sendiri , kalau tayar keretaku pancit sudah semestinya tak boleh bergerak bukan?Jam di pergelangan tangan sudah pukul 6 petang.Waktu - waktu begini kesemua rakan pejabat sudah bergerak pulang termasuklah lelaki pujaan aku iaitu haikal.
Aku yakin dia akan berhentikan kereta setelah melihatku dalam keadaan susah.Memandangkan ratu hari ini drive keretanya sendiri senanglah kerja aku.Tersengeh - sengeh sendirian aku memikirkan rancangan gila itu.Awal - awal lagi aku beri pesanan kepada tim jangan pulang awal.Sebab malam ini akan terjadi sesuatu.Membayangkan itu buat aku tersenyum lebar sampai ke telinga.
Melihat kereta honda civic milik haikal dari jauh terus aku duduk mencangkung.Di belek - belek tayar yang aku sengaja pancitkan tadi.Hati berlonjak gembira bila kereta itu betul - betul berhenti di sebelahku.Aku mulakan lakonan bila telinga terdengar bunyi pintu kereta di tutup.
'Aduh!!Kenapa ni sekarang juga kau buat hal!!'.Bebelku sensorang.Aku yakin dia dengar.
'Kenapa aulia?'.
Aku toleh kebelakang dan berpura - pura terkejut.'Ehh haikal sory i tak dengar kereta you.'
Haikal hanya tersenyum , dia sentuh tayar kereta aulia.Kempis!.
'Pancit ni.'
'Itulah dia buat hal pulak.Hermm waktu - waktu petang begini teksi tak banyak dah nak hujan pulak tu.'Rungutku.Aku lihat di luar mendung sahaja.Kebetulan apakah ini?Lagi senanglah kerjaku.
'Kalau macam tu you tinggalkan kereta you dekat sini.Kunci semua.I hantar you balik.'
Bagai tahu - tahu sahaja aku nak naik kereta dia , haikal pelawaku.Tak meminta tapi dia yang pelawa.Ohh bertuah betul aku hari ini.
'Eemm..tapi ratu.'Soalku.Padahal aku tahu ratu tak tumpang haikal hari ini.
'Dia drive kereta dia.Cepatlah jom i hantarkan kejap lagi dah malam.'Gesa haikal.Karang kalau lambat dia bertolak jalan makin sesak.
'Okay.'
Lepas pastikan keretaku dikunci terus aku masuk ke dalam kereta haikal.Senyuman di bibir tak lekang dari tadi.Hati melonjak gembira.Sasaran dengan mudah aku dapatkan.Lihatlah nanti dia akan tergoda dengan aku atau tidak.
Suasana di dalam kereta sepi seketika.Haikal sedang berbalas whatsupp dengan ratu.Sesekali aku jeling kearahnya.Senyuman lelaki itu sentiasa menghiasi bibir.Kekok dengan keadaan yang sepi aku bersuara.
'Tak elok drive sambil main handphone.'pesanku.Aku rampas telefon di tangannya.
Haikal hanya tersengeh tak marah dengan kelakuan aulia.Salahnya juga kerana bermain handphone masa memandu.
'Sorry.'
'Hubungan you dengan ratu bagaimana.Dah baik semula?'.Soalku sengaja mahu ambil berat tentang hubungan mereka.
'Dah.Biasalah dugaan masa bertunang.Hubungan kami makin kukuh.I anggap itu ujian dari allah untuk menguji kami berdua.'Kata haikal sambil tersenyum.
Huh!!Sayang sangat kan kau dekat ratu.'Maafkan i haikal.'
'I kan dah maafkan you.Janji you berubah i terima you balik sebagai kawan.'ujar haikal.Selagi aulia berubah tak salah dia bagi peluang pertama untuk wanita itu berubah.Manusia ni bukan sempurna betul tak?Dia pun ada kekurangan juga.
Aku berpaling ke belakang.Sejambak bunga ros merah terletak indah di atas kusyen.Betapa dalam cinta haikal pada ratu.Cemburu aku lihat bunga ros itu.Mesti untuk ratu.Kalaulah untuk aku memang dah lama aku dakap dan simpan , jaga jangan sampai layu.Macam cinta aku pada dia makin lama makin dalam.
'Untuk ratu?'.Tanyaku.
Haikal melihat bunga di pantulan cermin selepas itu dia mengangguk.
'Untung ratu dapat lelaki yang baik macam you.'Pujiku.
'I taklah baik mana aulia.I pun bukan sempurna sangat.Ramai lelaki di luar sana yang lebih baik dari i.Ermm apa kata you cuba ngurat mereka.Dengar kata sepupu you Zarul pun baik dan kacak orangnya.'ujar haikal.Dia dengar dari mulut - mulut rakan pejabatnya sahaja.Bertemu depan mata belum pernah lagi.Dan mana tahu aulia boleh lupakan dia.Dia tahu aulia sukakan dirinya dari dulu lagi.
Aku hanya tersenyum , tak membalas kata - katanya.Kenapa haikal tak pernah nak faham.Cinta tu tak boleh dipaksa.Kalau aku dah suka sampai mati pun tetap aku suka.
'Hujan lebat malam ni rasanya.'ujar haikal perlahan.Tiada ribut.Tiada taufan hujan turun tiba - tiba.Lebat pula tu.
'Aa'ah.'Aku mengiakan.Masuk ke lorong kawasan perumahanku tiba - tiba kereta yang dipandu haikal berhenti mendadak.Berkali - kali haikal cuba menghidupkan enjen kereta.
'Kenapa haikal?'.Soalku ambil tahu.
'Alamak minyak habis pula.Time macam ni pula dia nak habis.'Balas haikal geram.Berkali - kali dia ketuk streng kereta.
'Habis dah tu nak buat macam mana.Hujan makin lebat.'Ujarku resah.
'You ambil payung i dekat belakang.You jalan kaki sahaja boleh kan?Lagipun dah tak jauh rumah you lima minit sampailah."Haikal berkata.Payung di belakang diberi pada aulia.
'Tapi you nak balik macam mana?'.
'Jangan risau i minta tolong kawan i fahmi suruh datang ke mari.'Jerit haikal.
'Okay.Hati - hati ya.I tak kisah lagipun dah lama tak mandi hujan.'Ujarku kecewa sedikit.Nampaknya hujan ni membawa tuah kepada haikal.Tanpa peduli baju yang basah aku berlari ke rumah.Nasib baik jaraknya tak jauh.Baru sahaja aku nak buka pintu kedengaran suara haikal memanggil dari belakang.
'Aulia!!'.Jerit haikal.Samar - samar sahaja suaranya.
Aku toleh belakang.Sah haikal di mengekoriku.'Kenapa you turun?'.
'I tak tahan sejuk.Lagipun guruh kuat , kilat sambung menyambung i takut!'.Pekik haikal bagi melawan bunyi guruh.
Dalam diam aku sembunyikan senyuman.Nampaknya ini peluang aku.'You tumpang la dulu rumah i.'
'Okay.'Tanpa berfikir panjang haikal masuk ke dalam rumah.Menitik - nitik air di lantai , bajunya sudah basah lecun.Dia berpeluk tubuh.Sejuk!.
Melihat haikal terketar - ketar aku masuk ke dalam bilik ambil tuala dan bagi ke padanya.
'Nah ambil tuala ni you mandi dulu.Nanti demam pula , you guna bilik air di sana ya dekat situ ada air panas juga.'
Tuala diambil tanpa mengetahui erti maksud senyuman aulia dia terus masuk ke bilik air.Baginya aulia ikhlas mahu menolong.
Melihat dia sudah pergi mandi aku turut mandi.Dalam otakku ligat berfikir rancangan gila itu.Usai berpakaian lengkap aku ke dapur , hujan - hujan begini goreng keropok minum dengan air teh panas sedap juga kan?Baju dan kain batik yang akan digunakan oleh haikal aku letak di atas meja.Tergelak aku sendirian terbayang haikal memakai baju ku.Baju perempuan dan berbunga pula tu.
'Aulia pinjam baju.'Segan - segan haikal meminta.Dia hanya bertuala paras pinggang.Nampaklah badan dia yang kekar dihadapan aulia.Walaupun malu dia masih lagi bersikap selamba.
Tak berkelip aku lihat dia.Peww..hot gila seh badan haikal lagi - lagi dalam keadaan separuh bogel boleh tercabut jantung aku.Gurlpp..aku telan air liur dipujuk hati supaya sabar.Tidak lama lagi tubuh tu akan aku dapat.Rapat dan melekat.Baju dan kain batik kepuyaanku yang terletak di atas meja aku beri pada dia.Lepas itu aku sambung goreng keropok dan bancuh air teh o panas.Bibir masih tersenyum.Senyuman jahat. Senyuman gatal semua ada.Satu serbuk aku taruh di cawan yang telah dituang air teh.Hehehe. aku cuma nak kau.Hilang dara aku tak kisah asal kau jadi milik aku!'.
YOU ARE READING
GODA
Romancemisi menggoda si dia.Aku si gadis tak tahu malu akan rampas dia dari ratu.Dia milik aku selamanya untuk aku!!Bacaan dewasa..18 ke atas tpi sikit je k..