Princess Tutu

109 3 0
                                    

~Tür~

Komedi, Sihir/Büyü , Fantastik, Romantik

~Konu~

Evvel zaman içinde bir adam ölmüş. Adamın yazdığı son masal yarım kalmış. Masalın baş karakterleri Prens ve Karga yarım kalmış kavgalarını gerçek dünyaya taşımışlar. Prens, Karga'yı mühürlemek için kalbini söküp parçalara ayırmış. Ardından ölmüş olması gereken prens kalbi olmadan yaşamaya devam etmiş.

Gerçek dünyada prense aşık olmuş olan ana karakterimiz Ahiru, Prenses Tutu'ya dönüşüp prensin kalbinin parçalarını toplayıp tekrar ona vermeye ve bu masalı mutlu sonla bitirmeye kararlıdır. Fakat Ahiru, Prenses Tutu'nun kaderinden bihaber bir hâldedir.

~Benim Yorumum~

Bu animeyi geçen gün ikinci kez bitirince madem başlagıcı bununla yapayım dedim. Birinin bu animeye yaptığı bir yorum vardı: "En berbat isimle muhteşem bir anime." diyordu. Bu çok doğru. İsmine aldanmayın sakın.

Başta komik ve sıradan büyülü kız animeleri gibi başlasa da hikaye gittikçe daha karanlık taraflara çekiliyor. Yine başka biri Prenses Tutu için klişe konuları alıp hikayenin gidişatıyla öznelleştirdiğini söylemişti. Bu da oldukça doğru. Pek kendi yorumumu katmamış gibi görünüyor olsam da bu iki söz sadece öyle doğru ki diyecek fazla bir şey kalmıyor aslında.

Yine de kendi cümlelerimle de bir şeyler yazayım. İşin aslı ben ana çifte pek ısınamamıştım -yani Tutu ve Prens'e. İlişkilerinde bir şeylerin eksik olduğunu hissetmekten kendimi alamıyordum. Bu yüzden ilk bölümlerimi izlediğim zaman çok sevdiğim bir anime değildi. Ama anime öyle bir gelişti ki öyle bir seneryo izledi ki beni tamamen kendine bağladı. Özellikle finale doğru ilk bölümlerde ediniğiniz izlenimler ve animeden istediğiniz şeyler 180° değişiyor. Anime sizi o noktaya sürüklüyor yani. Karakterlere bakış açınız değişiyor.

Anime bale temalı olduğundan her bölüm şiir ve bale ile işleniyor. Savaşlar bile birer bale sahnesi. Herkes aynı düşünmeyebilir tabii ama ben bale sahnelerini seviyorum.

Görüntü ve çizime gelirsek, Görüntü alışık olduğunuzun aksine kare şeklinde olacağından rahatsız olabilirsiniz ama yine de bu sizi izlemekten alıkoymasın derim. Çizimleri ve sahneleri çok beğeniyorum. Karakter tasarımları biraz çocuksu olsa da bence animeye gerçekten çok yakışıyor.

Final beni tatmin etti. Bana istediğim şeyi verdi. Gerçi itiraf etmeliyim bir kaç isteğimi daha yerine getirseydi mutlu olurdum. Onlar finali güzelleştireceğinden filan değil sadece kendimi tatmin etmek için istediğim şeyler. Final bu hâliyle zaten çok güzel.

Kısaca izlemenizi tavsiye ederim. Princess Tutu pek keşfedilmemiş güzel bir anime. Karakterleriyle,  çizimleriyle ve beklemediğiniz şekilde gelişecek kurgusuyla seveceğinizden eminim.

 Karakterleriyle,  çizimleriyle ve beklemediğiniz şekilde gelişecek kurgusuyla seveceğinizden eminim

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(Küçükken bu animeyi izlediğimde baleye gitmek istemiştim. Mâalesef yaşadığım yerde öyle bir imkan yoktu.)

(Not: Anime 38 bölüm gibi görünsede 26 bölüm. 38 bölüm görünmesinin sebebi ikinci sezonun 10'ar dakikalık bölümler olarak çıkması. Ama DVD içinde 10'ar dakikalık iki bölüm birleştirilip 20 dakikalık tek bölüm yapılmış. Türkçe çevrisi tam olan bir animedir. İçiniz rahat izleyebilirsiniz.)

Anime Tanıtımları ve TavsiyeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin