ACCA: 13-ku Kansatsu-ka

159 2 0
                                    

~Tür~

Polisiye, Dram, Seinen, Fantastik

~Konu~

13 eyalletten oluşan Dowa Krallığı, ülkelerindeki monarşinin 99. yılındadırlar. Her bir eyalet ACCA olarak bilinen büyük bir örgütün çeşitli kurumlarıyla yönetilmektedir.

Baş karakterimiz Jean Otis, ACCA'nın Teftiş Komitesi'nde müdür yardımcısıdır. Teftiş Komitesi'nin her eyallete 10 çalışanı olup başkentteki merkez ofise bağlıdırlar.

Şuanki kral çok yaşlandığından krallık yakın zamanda genç veliahta geçecektir fakat Jean'ın kulağına darbe dedikoduları gelir.

~Benim Yorumum~

Bu anime ile ilgili ilk söylenecek şey harika bir baş karakteri olduğudur. Jean'ın kişiliği alışık olduğunuz baş karakterlerden çok farklı. O sakin, sessiz, soğuk ve olgun bir karakter. Ayrıca kişiliği de uç derecelerde abartılmamış. O normal bir insan sadece.

Sadece Jean'dan bahsetmiş olmam animedeki tek iyi karakterin o olduğunu göstermiyor tabii

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Sadece Jean'dan bahsetmiş olmam animedeki tek iyi karakterin o olduğunu göstermiyor tabii. Tüm karakterler özenle işlenip tasarlanmış. Hepsinin karakter görünüşü olsun kişilikleri olsun harikalar.

Bu animeyle ilgili ikinci olarak söylenecek şey ise açılış şarkısının -yani opening- şuana karadar izlediğim en iyi açılış olması. Evet favori op'um bunun op'udur. Henüz üstüne tanımadım.

Animenin işleyişine gidersek. Ortada, prense yani tahta geçecek yeni kişiye yapılacak bir darbe söz konusu ve Jean farkında olmadan kendini bu darbe meselesinin içinde buluyor.

Teftiş görevi için tüm eyaletleri dolaşmaya çıkan Jean, hem bazı eyaletlerle ilgili saklanmış veya bilinmeyen gerçekleri öğreniyor hem de darbe ile ilgili gizemi adım adım çözmeye başlıyor.

Eyaletlerin hepsi farklı bir kültüre ve özelliklere sahip olarak ustalıkla kurgulanmış. Bazı eyaletler özgürken bazıları her şeyiyle kısıtlı ve yine bazı eyaletler aşırı zenginken bazıları fakirlikten kırılıyor. Bu kadar farklı yapılmış 13 eyalet kurgusu insanda hayranlık uyandırıyor doğrusu. Öyleki eyaletlerde genetik değişiklikler bile var.

Darbe olayı başta çok ön planda olmasa da animenin asıl olayı olup son bölümlere doğru ilginçleşiyor. İşin içinden aklınıza gelmeyecek gerçekler ortaya çıkıyor ve devamını merak etmeye başlıyorsunuz.

Bir aksiyona sahip olmayan anime -bir ya da iki sahne dışında- sizi siyasi kurgusu ile işin içine çekiyor. Animede tür olarak 'Fantastik' de bulunsa da ben o tarz bir şey gördüğümü hatırlamıyorum. Belki genetik yapıdan dolayı demişlerdir diyorum ama yine de emin değilim. En doğru türler bence Seinen ve -eğer öyle bir tür olsaydı- Siyasi olurdu.

Her bölüm aksiyon, şiddet ve olay arıyorsanız bu anime size göre değil. Ama benim gibi sakin şekilde işlenen olay perdelerini de seviyorsanız bu animeyi beğeneceğinizden eminim.

Sonuç : Tavsiye ediyorum.

Anime Tanıtımları ve TavsiyeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin