Kapitel 1

81 4 15
                                    

Jag var i ett sjukhus och undrade vad som hade hänt. Jag hade en massa sår på min kropp. En sjuksköterska kom in och såg mig vaken. "Ursäkta varför är jag på ett sjukhus? Frågade jag.
"För att du rädda våran stad från en.."  längre hann hon inte tills mamma kom in.
"Min pojk" sa hon och började krama mig. "Vad har hänt?"Undrade jag. Mamma sa att vi skulle prata om det senare. Nu skulle vi åka hem.
Hem ljuva hem tänkte jag och kände en massa  blommorna vid huset och såg en massa möbler. Sedan  en söndrig dator jag tänkte och frågade mamma.
-varför har vi en dator? Mamma tittade på mig och tittade på datorn "Erm...du.. mamma var rädd och jag bara minnas nåt "mamma är det där YOUTUBERN? Mamma tittade på mig och sa "DU HAR SKOLA IMORGON DU VILL INTE MISSA DIN KOMPIS VA"sa mamma "Oscar" jaa Oscar din kompis honom vill du inte missa va? Mamma såg lite rädd ut igen. Det fanns en massa nya möbler och en inbjudan. Jag tog up inbjudan och det stod:
"GRATTIS DU KOMMER FÅ TESTA ETT NYTT SPEL SOM INGEN HAR FÅTT TESTA VILL DU DET?
JA ELLER NEJ!"
Jag hade ingen lust att spela så jag ringade in NEJ. Det var natt och jag var fortfarande uppe och kollade på tv vad hände innan jag var i sjukhuset men efter den tanken hade jag redan somnat. "Usch vilken natt" sa jag till mamma. "Du har väl inte glömt... då avbröt jag och sa "skolan" jag hade glömt skolan. Kom du får inte komma försent men jag var lugn och sa "jag måste äta frukost" mamma var upprörd men hon hade ett job också så hon sa ta cykeln. "Cyckeln? Ja cyckeln sa mamma. "Jag tror att den är sönder "sa jag. VA!? skrek mamma vi gick till garaget och den var inte söndrig DEN VAR STULEN! Hur kan du komma till skolan nu? "Du mamma"sa jag. Jag kan ta pappas moped.
"Du skojar sa mamma när hon tittade på mig så såg jag ungefär allvarlig för första gången". "Ta den då"sa mamma men förstör den inte. Jag hörde inte vad mamma sa  jag skrek bara YES.

YOUTUBERN 2Where stories live. Discover now