Ok det här var en utmaning när jag säger det menar jag en STOR UTMANING... Ok vad ska jag göra nu mumlade jag med mig själv.. skaffa hjälp? Nu vet jag, DAGS ATT RINGA MIN KOMPIS. OSCAR! Jag ringde Oscar och sa om han kunde hjälpa mig med mopeden: HAR DU TAGIT SÖNDER DIN PAPPAS MOPED? Sa Oscar i luren inte så mycket.. sa jag. Ok sa Oscar efter 1 minut jag kommer. Innan jag stängde av min mobil hörde jag nånting lite som ett spel från min mobil jag öppnade mobilen och sa hallå? Det hördes ett skrammel från luren HALLÅ? sa jag igen. Jag blev så irriterad för att igen svarade sen hörde jag inget ljud från mobilen längre. Sedan kom Oscar med verktyg och sin cyckel ska vi jobba? Ok vi börjar.. Vi tog upp verktygen och började med motorn sen la vi nya däck och den såg inte vanlig ut men den såg COOL ut. OmG! Hur kunde jag och min kompis göra en så COOL moped. Den hade till och med EN VINGE!! Och coola färger på den!! Mamma sov fortfarande. Jag frågade om jag fick gå hem till Oscar: ja du kan komma hem till mig sa Oscar. Vi var hemma! Äntligen.. vi sprang upp till Oscars rum det var en massa bilder:oj vad många bilder sa jag. Japp jag har tagit kort från äventyret för 1 månad sedan svarade Oscar. Jag kollade på alla bilder och på en som var lite.. konstig. Fotbolls spel? Har du också fått en inbjudan till det nya fotbolls spelet? Sa jag. Oscar kollade på inbjudan och efter 5min sa han... njaaa jag har inte fått en inbjudan när jag kom hem till dig var den inte där!? Sa Oscar. Det här var konstigt.. jag kollade på bilden där var det en målvakt med en sår på den högra armen. Jag tänkte på YOUTUBERN i spelet hade han inte ett likadant sår? Jag kollade närmare på kortet och på publiken.. det är nån som står upp vem kan det vara? Jag tog bilden och sa till Oscar att vi måste gå tillbaka till mig vi sprang allt vad vi kan hem till mig.. Den söndriga datorn..var borta!
YOU ARE READING
YOUTUBERN 2
ActionÄntligen fick jag en vanlig dator och hade en ny bakgrund men nånting händer nästa dag jag hittar ett fotbolls spel som jag aldrig har laddat ner förut jag tänker om Oscar har laddat ner det men han var aldrig hemma hos mig när jag gick in i spelet...