Ne zaman bu şehirden kaçıp gitme isteği gelse, bir köşeye oturup geçmesini bekliyorum. Gidersem dönmem çünkü biliyorum...
Cemal SüreyaFatıma henüz küçük bir kızdı. Birileri soru sormadık ça konuşmaz hüznünü de sevincinide içine atardı. Ama artık kendini ifade etmedik çe mutlu olamayacağı nı anlamış tı ve uzun bir yolculuktan sonra izmire yerleşeceklerini duydu Anne ve babasın dan söylediklerine göre artım izmirde temelli kalacak ve birdaha şehir şehir gezmeyecekler di.
Ama izmir Fatıma için yeni bir başlangış olacaktı ve bu şehire aşık olacaktı...- Kızım Kızım Fatıma...
Hadi uyan artık bu gün yola çıkıyoruz. Baban birazdan bizi almaya gelir..
- Tamam anne beş dakika daha uyuyum lütfen.
- Peki güzel kızım ama seslendigimde hemen mutfakta olacaksın kahvaltı yapıp hazırlamalıyız.
- taammmamm annecim geliyorum birazdan.Fatıma yatakta bir kaç dakika döndükten sonra yastığı başının üstünden kaldırır ve elini yüzünü yıkar abdest alır mutfağa annesinin yanına geçer.
- çayının şekerini attım kızım acele edelim baban birazdan gelir.
- Anne izmire şimdi yola çıkarsak nezaman varacağız
- Yarın bu saatte varmış oluruz
- Artık hep izmirde mi kalacağız
-Biliyorsun kızım babana bağlı işler yolunda giderse orada kalmayı düşünüyor. Çok tanıdığı varmış. Hem Benim ilk okul arkadaşımda izmirde seni görünce çok sevinecek senin teyzen sayılır biz kardeş gibiydik.- İstemiyorum.. 😡
Hiç beni düşünmüyorsunuz doğduğumdan buyana hep gezmişsiniz hiç arkadaşım yok. Sen ilk okul arkadaşından bahsediyorsun ama ben arkadaşlarımı hatırlamıyorum. Çünkü hep okul okul gezdim kimseyle samimmi olamadım sizin yüzünüz den 😢- Haklısın kızım ama bizde istemiyoruz böyle olmasını. Hem izmirde bir çok arkadaşın olacak üzülme. Aa.. ayakkabıları toplamayı unuttum.
Annesi Ayla hanım Bir poset alip kapıyo doğru yonelir ve fatımaya seslenir
-Sende hemen toparlak olurmuFatıma bir müddet boş çay bardağını çay kaşığı ile karıştırdıktan sonra masadan kalkar ve odasına geçer
Bu sırada öğle ezanı okunmaktadır.
Üzerini giyinir ve seccadesini serip namazını kılar.
Uzun uzun dua eder.
" din dan.. donn..
Din dan don..."
- Selâmmun Aleyküm hanım- Aleyküm selam Efendi hoşgeldin.
Hallettinmi işleri..?
-Elhamdülillah halloldu herşey. Arabada hazır. Siz toparlandınizmı.
- Evet evet hazırız seni bekliyorduk.
- komşularla helâlleştin mi
- evet hepsiyle vedalaştım yolunuz düşerse mutlaka bizd uğrayın diyor hepsi..
- Hayırlısı inşaAllah.
Fatıma odasında mı
- evet odasında
" tık tık.. tıkk..
- Müsait misin kızım
- Büyür baba müsaitim. Öğle namazımı kıldım hemen geliyorum.
- Allah kabul etsin kızım.
Senin kilerle vedalaştınmı bakalım...- ... Evet onlarda hissediyordu tekrar görüşemeyeceğimizi. Tekiri kasap selman amcanın bahçesine bıraktım
Kızı ebrar abla gözü gibi bakacakmış.
Pamuğu emine nineye bıraktım. Onun kedisi ölünce çok yanlız kalmıştı. Pamuk yoldaş olur.
Tomiyi'de bakkal osman abi istedi. Köye götürecekmiş. Çiftlik evine..."- Aferin kızım...
Ben sizi arabada bekleyeceğim.. acele edin biran önce çıkalım..- Peki babacım..
".. Şenol bey ve Ayla hanım kızları Fatıma ile yeni bir yolculuğa başlamışlardı. İzmir onlar için yeni bir sayfa olacak tı tabi bu hikaye yanlız fatımanın hikayesi olacaktı. İzmirde herşey değişecek. Fatıma ve ailesi zor sınavlardan geçeceklerdi.
Uzun yolculuktan sonra ertesi sabah izmire vardılar. Evlerinin tadilat işleri ile ilgilenmeye başladılar oturacakları yer bir köy eviydi ve İLK defa bir köyde oturacaklardı. Maddi durumları kötüye gitmekte olduğu için izmire yerleşmek zorunda kalan şenol bey için ıçin üzülsede kızı ve hanımına güçlü gözükmeli ve onlara mahcup olmamalıyım diye düşünmekteydi. Her zorlukgun bir ferahlığı olacaktı. Rıskı verende alanda Allah'tı ve Allah Sabredenlerle beraberdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizli Sevdam
Short StoryFatıma 12 yaşında içine kapanık esmer bir kız. babasının mesleği sebebi ile şehir şehir gezmek te ve bu yaşına kadar hicbiryerde sabit kalmamış olmasından hiç yakın arkadaşı olmamıştı. izmire yeni gelir gelmez okula yazılır ve her şey ozaman başlar...