Het is 11:00 als ik op de cruise aankom. Het is een erg groot en een erg mooi schip, toch blijft het een beetje eng en...... AU!!! Een man botst keihard tegen me op en hij bood niet eens z'n excuses aan. De man zag er raar uit, helemaal in het zwart. Zou hij ook mee gaan op de cruise? Ik weet het niet nou ja ik ga er gewoon iets leuks van maken!
Het is 13:01 als de cruise vertrekt. Ik werd geholpen naar mijn kamer met mijn koffers, maar het was geen gewone kamer... het was een zeer luxe suite. Nou dat is in ieder geval al erg leuk.
Ik heb mijn koffers uitgepakt en was van plan de cruise een beetje te gaan bekennen. Ergens in de verte zag ik die rare man weer. Ik bedacht me opeens dat ik morgen natuurlijk een interview heb met de kapitein. Kapitein Rossberg. Ik was al beetje begonnen met de vragen op mijn laptop en bedacht dat ik de vragen vandaag zou afmaken aan het zwembad. Mijn laptop is echt het belangrijkste wat er is. Als ik mijn laptop niet heb kan ik beter meteen ontslag nemen.
Het cruiseschip is erg mooi en groot, overal kleine eettentjes, 5 soorten zwembaden, veel restaurantjes het is gewoon te veel om op te noemen..........
Het is 19:30 's avonds en ga uit eten. Helaas wel in mijn eentje maar ja, het is een 3-gangen diner dus daar heb ik wel zin in. Als ik in het restaurant aankom ben ik al meteen verkocht de uitstraling is schitterend en erg warm, mooie houten tafels, mooi gelakt, rood/gouden kleedjes en prachtige rode rozen en een mooie kroonluchter.
Als ik de voorgerechten kaart krijg kan ik gewoon niet kiezen, carpaccio, gazpacho, salades, Antipasti. Allemaal lekkere dingen. Als voorgerecht neem ik piadina all"aglio. Dat is een dun pizzabroodje met heerlijke knoflooksaus met olijfolie.
Als hoofdgerecht neem ik een overheerlijke pasta genaamd "aglio della pasta" een pasta met knoflooksaus, tomaten, basilicum, brood en olijven.
Als desert neem ik vanille-ijs met aardbeien-chocolade saus.
De kosten waren voor mij gratis omdat het moet voor het werk maar als ik moest betalen waren de kosten 75 euro. Het was dus niet heel erg duur maar de meeste restaurantjes op de cruise zijn gratis maar dit was een heel erg luxe restaurant.
Het 21:32. Ik ben best wel moe en heb morgen een interview met de kapitein. Ik ga niet al te laat naar bed, ik ga nog een stukje wandelen over het deck van het schip en ga daarna slapen.
22:06. Ik heb een rondje gewandeld en ben al bijna terug bij mijn suite, verderop zie ik die zelfde man er weer staan. Ik vind hem best een griezel. Ik zal morgen eens aan de kapitein vragen of hij hem herkend, misschien is het wel een onruststoker.
JE LEEST
Verdachte Cruise.
Mystery / ThrillerAnna Vermeer, een bekende journalist uit Zweden moet voor haar werk 10 dagen mee op een cruise. Anna zelf ziet er tegen op omdat ze watervrees heeft maar ze leert bij deze reis er snel vanaf te komen. Ze krijgt een mooie suite aangeboden en elke d...