Het is al vroeg al ik uit de veren ben. Heb me netjes aangekleed en opgemaakt en heb om 11:00 een afspraak met kapitein Rossman. Ik heb al mijn vragen klaar en bedenk dat ik vanmiddag maar is aan het zwembad ga zitten om iets te gaan schrijven over het zwembad zelf. O ja en niet te vergeten iets te vragen aan de kapitein over die rare man die ik telkens tegen kom.
Het is nu 8:33 's ochtends en zit gewoonweg wat te lezen in mijn suite. Ik moet toch nog even wachten want het ontbijt opent pas om 8:50 dus ik vertrek over een paar minuten. Ik had gelezen op veel internetsites dat het ontbijt op deze cruise erg goed is. En er zijn 3 soorten ontbijtrestaurants, de eerste is een ontbijtbuffet voor 9,95 euro per persoon, de tweede is een tentjes waar je je ontbijt kan afhalen wat je dan wilt hebben geef je de avond van te voren door, dat zijn gewoon van die typische ontbijt dingetjes zoals afbakbroodjes en scones of donuts en croissantjes en ga zo maar door, de derde is een restaurant voor 10 euro per persoon met 3 sterren en blijkt dus heel erg goed te zijn. Je hebt daar echt van alles. Voor mijn werk moet ik vaak weg met het vliegtuig en mag ik dus altijd business class vliegen en daar heb je een speciale lounge bij en daar mag je altijd van alles proeven en dat mag dus ook in dit restaurant. In dit restaurant kan je trouwens ook brunchen en lunchen.
Over het eten moet ik ook schrijven dus zal ik wel 10 kilo zijn aangekomen na deze cruise.
Het is 10:58 en ben bijna bij het kantoor van Kapitein Rossman. Ik kan het kantoor al zien, het ziet er erg mooi en chique uit. Een mooi uit hout geslepen deur met uilen erop, deze zijn ook van hout. Ik klop aan en mag meteen naar binnen. Kapitein Rossman is een charmante jongeman van ongeveer 35/45 jaar oud. Ik doe gewoon netjes het interview en krijg op al mijn vragen keurig antwoord. Na 1,5 uur een interview te hebben gedaan ga ik terug naar mijn suite. Onderweg naar mijn suite loop ik altijd langs de zwembaden en de spa, waar ik trouwens morgen heen ga, maar toen ik langs de receptie liep was er een deel afgesloten met politie lint. Er stonden 3 politiemannen en 2 mensen in grote-witte overals. Ik besluit om ernaar toe te gaan en te vragen wat er aan de hand is. Als ik ernaar toe loop wordt ik aangesproken door 1 van de politiemannen en er wordt mij vertelt dat ik niet mag kijken. Maar ik zet door en blijf vragen wat er aan de hand is. Na echt heel erg lang doorvragen krijg ik nog steeds geen antwoord. Dus besluit ik het toch maar op te geven. Als ik terug wil lopen naar mijn suite zie ik in het kantoor van Rossman een rapport liggen met als hoofdzaak: MOORD. Nee! Dit meen je niet! Er is een moord gepleegd op dit schip!!! Ik weet het niet zeker dus ga ik terug naar de politiemannen en zeg ik dat ik een journalist ben en dat ik het moet weten of het lokale nieuws van Zweden. Ze geloven me niet en zeggen ook dat er geen nieuws naar buiten mag komen dus wordt ik nogmaals weggestuurd.
JE LEEST
Verdachte Cruise.
Mystery / ThrillerAnna Vermeer, een bekende journalist uit Zweden moet voor haar werk 10 dagen mee op een cruise. Anna zelf ziet er tegen op omdat ze watervrees heeft maar ze leert bij deze reis er snel vanaf te komen. Ze krijgt een mooie suite aangeboden en elke d...