Dari pagi hingga ke tengah hari Taehyung termenung di muka pintu rumah. Lamunannya kosong, imbasan peristiwa semalam masih berpinar pinar ligat di dalam mindanya. Tanpa sengaja dia menyakiti hati Hyunsoo yang masih marah marah teruk akannya kerana kejadian memalukan itu, itupun belum dikira sekali dengan gadis yan menimbulkan persoalan di lubuk hati lelaki itu. Apa motifnya memuji Taehyung dan berbicara manis?
Di dapur pula, Hyunsoo sedang sibuk menyediakan makan tengahari. Kesibukannya sedikit sebanyak mengubat fikirannya dari terus menerus berasa sakit setiap kali terpandang wajah lelaki sepolos Taehyung. dia cuba memaafi kebodohan lelaki itu dan memahami bahawa dia memang bukan manusia normal tetapi hampa kerana baginya, mengahwini sang manusia seperti Taehyung ialah kesilapan terbesar dalam kehidupannya.
Pinggan dan gelas diletak ke atas meja makan. Aroma harum nasi goreng kimchi yang dimasaknya menusuk ke lubang hidung. Taehyung yang terbau masakannya bingkas bangun dan berjalan ke meja makan, merindui masakan air tangan isterinya setelah hampir lebih seminggu dia tidak melakukan kerja kerja memasak seperti kebiasaan.
Hyunsoo segera beredar sebaik sahaja wajah Taehyung terpana di hadaoan wajahnya. Mata mereka bertentangan buat seketika namun laju sahaja gadis itu melarikan pandangan ke sisi, wajahnya kelat dan kelihatan masih bermasam muka semasam cuka terhadap Taehyung.
Tangan Hyunsoo diraih Taehyung yang berlalu melepasinya. Lelaki itu memandang sayu belakang kepala Hyunsoo yang cuba menyorokkan pandangannya dari dikunci anak mata secantik kepunyaan Taehyung.
"Tak nak makan sekali?"
"Tak, aku diet"
Tangan Hyunsoo terus direntap dan diherrlet ke meja makan sambil tangan Taehyung dipukul pukul mohon melepaskannya. Badan gadis itu disembam lembut ke kerusi bersebelahan. Tangan lelaki itu mengunci pintu Hyunsoo untuk lari darinya dengan melekapkan tangan Hyunsoo ke kerusi dan meja.
Matanya tertumpu pada leher Hyunsoo yang jinjang dan putih melepak. Matanya tidak lari dari memandang leher Hyunsoo walaupun gadis itu berusaha keras menyorokkan lehernya.
"L-lepaskan aku!"
Wajah Taehyung mula merayap ke leher Hyunsoo. Gadis itu cuba nenyeka air matanya yang hampir menitis ketakutan. Belum pernah dia melihat sepasang mata seserius milik Taehyung, bukan sahaj seius tetapi terlihat garang dan dahaga.
Hyunsoo membuka matanya, di hadaoan matanya Taehyung sedang menggigit tag harga pakaian yang dia lupa tanggalkan. Taehyung terus tersenyum nakal ke arahnya dan kunci pergerakan Hyunsoo dilonggarkan serta merta. Kesemoatan itu diambil Hyunsoo untuk menolak lelaki itu jauh jauh dan beredar dengan wajah yang tidak lekang dari membahang malu.
Mati mati dia ingat Taehyung mahu meninggalkan jejak cinta di lehernya.
jilake kau tae
+++
"Kau dah kenapa emo semacam?"
Hyunsoo menghulurkan sekotak tisu kepada Taehyung yang sudah menangis tersedu sedan di tepinya. Tangannya direhatkan ke atas sofa. Fokusnya pada siaran televisyen terganggu dek kerana Taehyung yang dari tadi feeling melebih lebih
Macam terlebih hormon pituitary pun ada
Pandangan Hyunsoo pada skrin tv turut terjejas dek kerana Taehyung.
Ya, bukan Taehyung tetapi sosok sasanya.
Baju translucent putih diperbuat dari material kapas nipis dipakainya. Malam sidah semakin kelam, Hyunsoo pula sudah gelabah semacam setiap kali lengannya dipelukYall, minda tak berapa betul pun sado k author k
Dah la hensem, sado pula tu. Apa sahaja fizikal Taehyung yand tidak sempurna. Terkadang bila difikirkan tentang lelaki itu, tergerak hati Hyunsoo untuk menyimpan perasaan simpati akannya. Emosinya tidak sepenuhnya terkawal dam pemikirannya sangat polos dan suci. Taehyung ibarat manusia tidak berdosa kerana dia sangat baik pada hakikinya, terhindar dari gejala negatif dan sangat caring terhadap orang orang sekitarnya.
Hyunsoo hanya mampu menumbuk lengan sasa lelaki itu apabila lengannya dicengkam erat oleh lelaki beremosi kurang stabil itu. Dia hanya dapat merengus tanda tidak suka dan faham fahamlah Taehyung bahawa tindakannya agak keterlaluan dari kebiasaaan.
"Kau ni rilek la, baru je tengok Stand By Me the movie pun dah nangis macam mati bini"
"Hah kau nak mati?"
Kepala Taehyung dicepu dengan remote kawalan jauh. Telefilem hampir tamat memandangkan Doraemon sudah mahu pulang ke Tamadun Mesaphotamia nya
😂
Setelah tamat, layar tv melabuhkan tirainya dari terus bersiaran setelah suis utama televisyen dimatikan. Hyunsoo menguap beberapa kali lalu mengadjust kedudukan badannya ke sofa. Taehyung yang tertidur di atas pahanya dia pandang sayu, lalu dahi lelaki itu dikucup lembut
"Kau bodoh, tetapi kau comel"
Mata Taheyung membuntang. Terus dia bingkas bangun dan menunjuk nunjuk jarinya kepada wajah Hyunsoo dengan wajah merah padam,,
"Kau cakap aku comel?!!"
"Kyaaaaaa!!!!!"
Terus pasu kecil diperbuat daripada hasil seni tanah liat yang berada berdekatan Hyunsoo dibaling ke arah Taehyung kerana terkejut.
YOU ARE READING
Suamiku bangang +KTH
Humor"PEPATAH PARK JIMIN ADA MENGATAKAN BAHAWA KE BUKIT HYUNSOO AKU DAKI, KE LURAH HYUNSOO, DAPAT ANAK LAGI WAHAHAHHAHAHAHA!!"