Part 1

184 5 0
                                    

Tzuyu mencari kelibat Samuel dan dia melihat seseorang sedang berdiri di tepi pantai. Dia berlari pantas dan memeluk Samuel dari belakang. " Sayangg!! Kenapa suruh Tzuyu pergi sini? " soal Tzuyu.

Samuel bepaling dan meleraikan pelukan Tzuyu di pinggangnya. Tzuyu berasa terkejut kerana biasanya Samuel akan membalas pelukannya. " Why sayang? Kenapa ni? Okey tak? " Tzuyu cuba menyentuh wajahnya tapi tangannya ditepis. " Aku nak kita break mulai hari ni! " semudah itu dia lafazkan kata-kata itu. Air mata Tzuyu mula menitis.

" Say it's not true. Awak, apa salah saya dekat awak? Saya setia dekat awak. Awak nak ke cinta kita terputus kat tengah jalan? Manusia jenis apa awak ni? Awak janji dulu awak nak setia dengan saya dari zaman sekolah lagi but now? Jawab soalan saya sekarang! Tell me now!!! " desak Tzuyu dengan esak tangisnya.

" Kau nangis air mata berdarah pun tak guna sebab aku dah tak cintakan kau lagi. Aku cintakan orang lain yang jauh lebih cantik daripada kau. Please, stay away from me!! " Samuel menolak lengan Tzuyu sehingga Tzuyu jatuh terduduk. Dia berjalan meninggalkan Tzuyu keseorangan.

Tak guna punya jantannnnnn!!!!

🔥

Dia berjalan seperti orang bodoh sahaja. Dia tak tahu dis pergi mana sekarang. Hati dia terluka dengan perbuatan Samuel. Cepat betul hati dia berubah.

Tzuyu berjalan di tengah jalan dan.......

DUSHHHHH!!!

Kepalanya terasa sakit dan pandangannya menjadi gelap.

🔥

Suasana dalam bilik pembedahan semakin riuh apabila darah Tzuyu tidak berhenti keluar. Jimin berusaha dan pembedahan itu telah membuatkan Tzuyu melepasi tahap kritikal. Dia tidak lagi berasa cemas.

Nasib baik dia sempat membawa Tzuyu ke hospital tadi. Kalau terlambat, memang Tzuyu dah meninggal. Hmm... Ini semua atas kecuaian dia.

Selepas pembedahan itu selesai, Tzuyu dipindahkan ke sebuah wad. Kad pengenalan semua langsung tak ada. Terpaksalah dia menjaga Tzuyu sepanjang hari.

" Ermm, IU sini dulu!" panggil Jimin. Iu berlari ke arah Jimin. " Kenapa dok? " soal Iu. " Hari ni saya terpaksa off. Saya kena jaga pesakit yang accident tadi. Dia takde ic semua so saya kena jaga sementara identiti pesakit boleh diketahui. Suruh siapa-siapa yang boleh gantikan saya. " kata Jimin. Iu hanya mengangguk.

Dia kemudia berjalan masuk ke dalam wad.

Cover byfreakymuse🌸

His Manager 2 | Amnesia❤Where stories live. Discover now