Part 6

223 10 1
                                    

T-shirt lengan panjang disarungkan di badannya. Rambut yang ikal mayang diikatnya ekor kuda. Perfect.

Di meja makan, penuh lauk yang dimasaknya bersama Nayeon. Pada mulanya, Nayeon menolak tapi Tzuyu yang berdegil nak menolong.

Nayeon : Hyona, jom makan. Oppa pun dah sampai dengan akak Somi.

Tzuyu : Somi?

Nayeon mengangguk. Somi? Siapa tu? Tak pernah dengar pun.

Tzuyu : Somi tu siapa?

Nayeon : Somi tu tunang oppa. Dah dekat dua tahun diorang bertunang. Diorang rancang nak kahwin tahun ni atau tahun depan.

Tzuyu : Ouh. Hyona tak pernah dengar nama Somi. Ingatkan Somi tu sepupu korang ke apa.

Nayeon : It's okay. Dah. Nayeon nak panggil diorang.

Tzuyu hanya mengangguk.

👻

Kepalanya menjadi kusut. Macam mana dia nak memulakan langkah untuk cari si Tzuyu? Tzuyu, mana kau? Kenapalah semua ni berlaku.

Kenangan mereka berdua tiba-tiba terlintas di mindanya.

Flashback..

Tzuyu : Sayang, nak makan aiskrim coklat. Please.

Tzuyu merayu-rayu. Samuel pura-pura tak dengar. Sengajalah tu nak kacau.

Tzuyu : Sayang!

Samuel : Ikut je mana saya pergi ek. *wink*

Bibirnya dimuncungkan. Ish, tak romantik langsung. Mereka berjalan-jalan sampai ke gerai aiskrim..

Samuel : Nak makan aiskrim ke tak?

Pantas Tzuyu mengangguk macam burung belatuk.

Samuel : Bang, satu aiskrim vanilla dengan satu aiskrim chocolate.

Abang Aiskrim : Beres dik..

Abang aiskrim itu mencedok aiskrim dan meletakkan ke atas kon aiskrim. Kemudian, diserahnya kepada mereka berdua..

Samuel : Nah bang.

Abang Aiskrim : Okey. Jap, adik ni artis yang candy, candy tu kan?

Samuel menangguk. Abang aiskrim itu menunjukkan riak gembiranya.

Abang aiskrim : Jinja? Abang minant sangat dekat adik.. Btw, abang gembira sangat boleh jumpa adik. Abang doakan adik success dengan lagu baru yang akan datang.

Samuel : Thank you..

Mereka pun berlalu pergi. Mereka menikmati aiskrim uang dibeli tadi.

Samuel : Awak.

Tzuyu : Wae?

Aiskrim disapu ke wajah Tzuyu. Tzuyu merengek manja.

Samuel : Awak comellah dengan krim coklat tu..

Tzuyu : Awak ni kan. Rosak muka saya. Dah Bagus² saya pakai foundation 5 inci.

Samuel : Patutlah muka macam nenek.

Tzuyu : Hey!

Mereka berkejaran seperti kanak-kanak riang yang berusia tiga tahun.

Tanpa disedarinya, air mata mula bertitisan.

👻

Mereka berempat hanya duduk di ruang tamu sambil menonton televisyen . Tzuyu berasa kekok sekali apabila duduk bersama mereka.

Somi : Jimin, can I ask you something?

Jimin : Sure.

Somi : Can I know her name?

Jimin : Ouh. Just ask her.

Somi : Girl...

Tzuyu berpaling memandang Somi yang tersenyum ke arahnya.

Tzuyu : Kenapa kak?

Somi : Boleh tak Somi tahu nama awak siapa?

Tzuyu : Saya Hyona.

Somi : Ouh. You looks so beautiful...

Muka nya menahan malu. Cantik? Dia rasa tak. Baginya, Somi lebih cantik kerana wajahnya berkacukan.

Tzuyu : Thanks. Somi pun apa kurangnya.

Somi : Thanks.. Dengar tu Jimin, ada orang puji saya cantik. Tak macam awak, kutuk saya .

Jimin : Mana ada cantik. Muka awak macam itik. Bluekkk...

Mukanya berubah masam. Jimin pun satu. Muka secantik tu pun nak kata macam itik.

Jimin : Okeylah. Awak cantik mengalahkan Miss Universe apa semua tu. Dah tengok cerita.

Nayeon : Oppa ni langsung tak sweet. Karang akak Somi merajuk, merana oppa pergi pujuk sana.

Jimin : Eh dia ni. Makan pelangkung karang baru tahu.

Nayeon : Akak, oppa nak pukul kita. Tendang dia kak.

Somi : Takleh Nayeon oi. Tak pasal-pasal sixpack kesayangan dia pecah.

Mereka semua ketawa. Tzuyu hanya tersenyum. Bahagianya mereka. Dia ingin tahu siapa orang tua sebenar dia.

Sorry, kalau part ni macam tak Best aje. Sebb otak authour dah penat nak berfikir.. Huhu..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 02, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

His Manager 2 | Amnesia❤Where stories live. Discover now