Ayşimal

172 21 5
                                    

Ayşimal annesi iki ay önce ölmüş ve hayatını daha toparlayıp, düzeltememiştir, babası Haşim Bey kalp cerrahıdır annesi Gamze Hanım'ın ölümünden sonra hiçbir ameliyata giremez hale gelmişti Haşim Bey kızı ayşimal için kendini toparlayıp annesinin ölümünün ardından ilk ameliyatına girmeye karar vermişti, kalbi delik olan 48 yaşındaki Özgür Bey'in ameliyatı için sabah 07:30'da kalkmış ve kızına kahvaltı hazırlamıştı Haşim Bey ve Ayşimal kahvaltı yaparken, kapı çaldı ve Haşim Beyin arkadaşı Zişan Hanım gelmişti ince parmaklı elleriyle hızlıca kapıyı çaldı Haşim Bey kapıyı açtı ve şaşırdı yeşil gözleri irileşti Zişan Hanım'a baktı, Zişan Hanım içeri girdi Ayşimal Zişan Hanımı pek sevmezdi ama gülümseyerek selamlaştı ve Zişan Hanım da kahvaltı masasına oturdu beraber kahvaltı yaptıktan sonra Haşim Bey hastaneye gitti. Ayşimal odasından hiç dışarı çıkmayı düşünmüyordu, odasına girdi müzik dinleyerek, resim çizdi çok yetenekliydi güzel sanatlar bölümünde üniversite ikinci sınıf öğrencisiydi müziği son ses açıp odasının kapısının yanındaki kahverengi masasında resim çiziyordu, babası Haşim Bey hastaneye varmış ameliyat öncesi hastası Özgür Bey'in son kontrollerini yapmıştı ve ameliyatı başarılı bir şekilde bitirmişti, Haşim Bey artık kendini toparlamıştı işinde eski başarısına ulaşmış hastalarına bakmaya devam ediyordu...

Zişan Hanım evi düzenlemiş havalandırmış eski düzeni bozmuştu Zişan Hanım, Haşim Beye bu evden taşınmalarını ve Gamze Hanımın eşyalarını bir an önce yok etmelerini söylemişti, Zişan Hanım Gamze Hanımın eşyalarını bir an önce yok etmelerini söylemişti, Zişan Hanım Gamze Hanının eşyalarını toplamış ve çöpe atmıştı Ayşimal her şeyden habersiz odasında resim çizerken arkadaşı aramış evden dışarı çıkmaya ikna etmişti arkadaşı Arzu ile birlikte alışveriş yapıyorlardı Arzu Ayşimal'ın en yakın arkadaşıydı o gün çok eğlenmişlerdi ve Ayşimal tüm üzüntüsünü bir kenara koymuştu akşam geç saate eve dönmüştü babası Haşim Bey Zişan Hanımın yaptıklarını öğrenince onu evden göndermişti akşam yemeğine Ayşimal makarna yapmıştı babasıyla güzel bir akşam geçirmişlerdi. Hayatları Gamze Hanımın ölümünden beş ay sonra düzene girmiş ve artık alışmak zorunda kalmışlardı hayatlarının bu düzenli ve başarılı akışında Haşim Bey'e gelmiş olan bir zarf tüm akışı bozmuştu o gün hastanede onbir ameliyat yapmış akşam altıda odasına gelebilmişti masasının üstünde bir zarf vardı, oturdu ve zarfı açtı Gamze Hanımın ölmeden önce onu aldattığını öğrendi Haşim Bey çok üzülmüş, kırılmıştı kızına mesaj attı ve gece gelmeyeceğini söyledi tüm gece ağladı Haşim Bey bunu hak etmemişti bu yaşadığı onu esir etmiş gibi hissediyordu bu zarfı kimin bıraktığını düşündü sabah gün doğar doğmaz zarfı kimin bıraktığını araştırdı ölmeden önce karısının postaya verdiğini öğrendi; Ayşimal ise her şeyden habersizdi bir sanat yarışması her sanatan eserin sergilendiği bir yarışma için yurtdışına gitmişti hem geziyordu hem çalışıyordu, babası bu olanları kızına anlatmıyor onu uzak tutuyordu tüm üzücü olaylardan. Zişan Hanım Haşim Beyin yanına gelmiş ona destek olmaya çalışıyordu Haşim Bey Zişan Hanım'a pek güvenmese de kızı için de olsa kendini mutlu göstermeye çalışıyordu Zişan Hanım bu olayları duyar duymaz Haşim Bey'in kiminle aldatıldığını merak ediyordu Haşim Bey'e söylemeden Gamze Hanım hakkında araştırmalar yapıyordu

merakını gidermek için uzun uzun araştırmalar yapmış kamera kayıtların incelemiş Gamze Hanım'ın telefon kayıtlarına ulaşmıştı ve Özgür Bey ile aldattığını öğrenmişti o günü anımsadı Haşim Bey'in toparlanmak için ilk ameliyatını yaptığı hastaydı Zişan Hanım şaşırmıştı neden Özgür Bey ameliyat olmak için Haşim Bey'i seçmişti bunu araştırmaya başladı, Gamze Hanım evli olduğunu bile söylemediğini öğrendi Zişan Hanım çoook şaşırmıştı Gamze Hanımın böyle bir şey yapacağının hiç hiç düşünmezdi... Zişan Hanım bu araştırmalarını önce Özgür Bey ile paylaştı Özgür Bey iyleşmişti sağlıklıydı ama bu duyduklarından sonra bayılmış ve hastaneye kaldırılmıştı Özgür Bey durumu iyleşene kadar Haşim Bey'e bu konuyu söylememeye karar vermişlerdi, Haşim Bey bu sırada kızına ulaşmak için mesaj atıyor arıyordu ama kızı Ayşimal telefonuna hiç cevap vermiyordu Haşim Bey Ayşimalın meşgul olduğunu düşünmüş ve aramayı bırakmıştı kızının çok yoğun olduğunu eline telefonu alacak vakti bile olmadığını düşünüyordu ama kızını çok merak ediyordu, Haşim Bey hastanedeki işlerine devam ediyordu birkaç gün geçtikten sonra Ayşimal'ın arkadaşı Arzu, Haşim Bey'in yanına geldi ve kızının ağır bir trafik kazası geçirdiğini söyledi. Haşim Bey bunun üzerini yurtdışına kızının kaldığı hastaneye gitti Ayşimal babasının görür görmez ağladı ve büyük bir acı ile haykırarak hayatını kaybetti , son nefesini annesi olmadan babasını da büyük bir yalnızlığın içinde derin acıda bırakarak son nefesini vermişti...

Haşim Bey acı içinde acı yaşadı ve sonun da o da ruh sağlığı bozularak, Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları hastanesinde yatırıldı acının ne olduğunu bilen kişiydi o bir Kalp cerrahıydı ta ki bu hayatının kaybını yaşıyana dek sonunda bir sabah odasında intihar edilmiş olarak bulundu ...

Özgür Bey arada mezarına giden tek kişiydi Haşim Bey' e hiçbir şey söyleyememişti o da bunun vicdanı ile her zaman onu ve ailesinin mezarını ziyaret ederdi, Zişan Hanım ise hiçbir şey yaşanmamış gibi kendi hayatına devam ediyordu.

...

















AYŞİMALHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin