EXO IMAGINES (Exo Fanfiction)

4.1K 145 10
                                    

Aku duduk bersendirian di dalam hujan. Aku tak kesah tentang hujan yg turun membasahi bumi. Minda aku ke lain. Kenapa boyfriend aku 6 bulan bercinta mempermainkan aku ? Apa salah aku.. ?

Aku ternampak dia berpelukan dgn seorang perempuan yg aku tak kenali. hmm .. Sekarang ini aku bersendirian. Ugh.

" Hey " Seseorang menegur Aku.

Aku memandang ke atas.

Lelaki itu memegang payung. Dia tinggi. Ya! tinggi drpd aku. Muka dia rupa mcm model. Tapi siapa lelaki ini ? Dia kenal aku ke ?

" Apa awk buat dkt sini. Hujan ni kan " Tanya lelaki itu. Aku nak bersuara tetapi suara aku bagai tersekat dekat kerongkong.

Lelaki itu memegang tangan aku " Jom. Saya bawa awk ke tempat yg lebih panas dan kering"

" t-tak pe. Saya okay " akhirnya aku bersuara.

" Jomla. Jgn takut. Saya ada " ujar lelaki itu lembut. Aku hanya mendiamkan diri.

" Aku mcm pernah nampak lelaki ini tapi dkt mana " bisik hati aku.

Aku mengikuti lelaki itu drpd belakang. Lelaki itu membuka pintu kereta untuk aku. Aku masuk ke dalam perut kereta. Aku berasa selesa kalau berada di sisi lelaki itu. Selesa sangat.

" Please believe me when I say that I'm not pervert but you will warm up faster if you take off some clothes at least your jacket " ujar lelaki itu.

"Kenapa awak ambil berat pasal saya ?" tanya aku

"Aishh, bibir awak tu da tukar warna biru dah. Jom, saya hantar awak balik ke rumah saya. Saya ada extra bilik untuk awak juga " ujar lelaki itu risau. Aku tahu lelaki itu elak soalan aku tadi.

" Tapi mak saya.. "

" Saya da call mak awak da. Jangan risau " lelaki itu potong percakapan aku.

" Awak siapa? Saya kenal awk ke? " Tanya aku lagi.

" Ya ! memang awak kenal saya. Saya Kris. Awak dah lupa ke? 2 tahun yang lepas " jwb Kris

" Hahhh... tahu-tahu. Awak yg dtg rumah saya tu kan. Dgn mak awk tu kan." Barula aku ingat dia la dtg rumah aku 2 tahun lepas. Patut la pernah nampak.

" Tapi.. mcm mana... " soal aku lagi tiba-tiba jari telunjuk Kris di bibir aku

" Shhh.. jangan tanya pape lagi boleh tak ?" Aku terkejut lalu mengangguk. Kris betulkan kedudukan dia dan Kris teruskan pemanduannya

Beberapa minit kemudian,

" Awak keluarla dulu. Saya nak letak kereta dulu " ujar Kris.

"Okay " jawab Aku

Aku membuka pintu alangkah terkejutnya aku rumah Kris terlalu cantik dan tersergam indah. Perabot rumah itu tersusun dan kemas.

"Maafla lambat" tegur Kris

Aku memandang Kris yg basah kuyup. Tangannya menyelak rambutnya yang basah yg sudah dibasahi hujan. Hatiku bergetar. Di mataku dia la lelaki yg paling baik yg pernah aku jumpa. Rupanya boleh tahan. Aku tersenyum.

"This is a beautiful house " Aku memuji.

"Thanks " Kris tersenyum manis. Aku suka muka dia ketika dia senyum. Manis !

" Bilik air dekat atas sana belah kiri. Bilik yang hujung sekali. Awak boleh mandi, bersihkan badan awak tu .. nanti saya letakkan pakaian dekat pintu " ujar Kris sambil menunjukkan ke arah tangga.

"Thank you so much " jwb aku malu.

Kris memandang aku " Your lips still blue" ujarnya perlahan. Kris mengeleng kepalanya. " Never mind, um.. you go "

Aku berjalan ke atas dan mencari bilik air. Aku memasuki ke dalamnya dan turn on switch shower. Air panas itu membasahi tubuhku dan aku dpt merasakan semua tension aku lenyap begitu. Aku baru teringat Kris kata dia letakkan baju di dpn pintu. Aku membuka lalu mengambilnya.

Setelah selesai aku turun ke bawah. Kris memandang aku dari atas ke bawah. Aku malu mana tak nya baju yg aku pakai tu da lah besar. Aku rasa itu baju Kris. Aishh ..

" You look good in my shirts " Kris tersenyum. Aku hanya tersengih.

"Kenapa awk buat semua ini untuk saya ?" Tanya Aku

" Kenapa tak boleh ke? " Tanya Kris lagi. Aku tanya dia, dia tanya aku balik. Tak faham soalan la tu. ugh.

" Awak boleh tinggal kat sini kalau awak.. "

"Arghhh !" aku menjerit, mana tak nya tiba-tiba ada bunyi guruh. Dahla aku takut dgn bunyi guruh. Aku melompat takut dgn cahaya yang kuat menyambar dan hujan turun dgn lebat.

"Takkan tu pun takut " perli Kris. Kris memandang aku. " Hey, are you okay ! You're shaking"

"Oh... I'm fine. Thanks " jwb aku dlam keadaan sedikit ketakutan.

"Awak boleh tidur di bilik tetamu yg dekat sebelah bilik mandi tadi. Kalau awak perlukan saya. Saya ada dekat tingkat itu juga tetapi pintu yg ketiga belah kanan " ujar Kris panjang lebar. Dia memandang aku tetapi aku berpaling ke tempat lain. Setiap kali aku pandang dia mesti jantung aku dup dap dup dap.

Aku menuju ke bilikku lalu aku tertidur. Beberapa jam kemudian.

BOOM !

Aku terjaga drpd tidur. Aku takut ketika itu. Badan aku menggeletar ketakutan. Aku perlukan Kris. Aku berjalan laju menuju ke biliknya. Aku melihat Kris sedang tidur. Aku perlahan-lahan baring di sebelahnya.

" Wohh !" Kris terkejut kerana aku berada di sebelahnya.

"Mianhae " Aku menangis dan bangun drpd katil itu. Kris terdengar aku menangis lalu dia memeluk pinggang aku dari belakang.

" Shhh.. What's wrong ?" Tanya Kris sambil memegang bahu supaya menghadap nya. Lalu dia memeluk aku. Aku menangis di dadanya.

" Shh. hush. It's okay. Is it the storm ?" Aku hanya mendiamkan diri.

"Hey.. You're okay. Can you tell me your name ?" Aku mengangguk. "It's _______ "

" Nice to meet you, _______-ah. Nama yg cantik dan mata awak terlalu cantik " ujar Kris jujur.

Aku memandang Kris. Mata kami bertentang. Kris merapati mukanya dkt dgn aku. Kris memegang bibir aku lembut.

"Saya suka awak sejak pertama kali saya jumpa awak " Kris berkata lembut sambil memandang aku tepat. "Do you like me, too ?"

"Mh-hmm" jawab aku. Kris tersenyum gembira lalu dia mencium bibir aku. Bibirnya lembut mencium aku.

Bunyi guruh kembali lagi tetapi aku mengendahkan. Aku memeluk Kris dgn erat.

How ? Okay tak ? Kalau okay vote. Seterusnya saya akan update lagi. Tapi tak tau nak ambil nama yg mana. Kalau anda nak saya buat imagines untk anda dgn nama bias anda pun boleh. Just comment. ^^

-Nadh-

EXO IMAGINES (Exo Fanfiction)Where stories live. Discover now